شناسه خبر : 34073
شنبه 05 ارديبهشت 1394 , 12:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صعود 15 هزار نفری به بازی‌دراز

به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز، ۱۵ هزار نفر از بسیجیان سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور صبح امروز (جمعه) به ارتفاعات این منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس صعود کردند.

به گزارش ایسنا، صعود سراسری کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز پس از برگزاری آیین پرفیض دعای ندبه در جوار مزار شهدای گمنام آغاز شد تا شرکت‌کنندگان بار دیگر با شهدای جنگ تحمیلی تجدید بیعت کنند

 

خواهران و برادران بسیجی شرکت‌کننده در این آیین، از دو مسیر جداگانه به ارتفاعات غرورآفرین بازی دراز صعود کردند تا خاطرات رزمندگان را در عملیات بازی دراز مرور کنند.

 

عملیات ظفرمند بازی‌دراز، با هدف آزادسازی ارتفاعات مهم و استراتژیک آن از دست متجاوزان بعثی از دوم اردیبهشت سال ۶۰ با همکاری ارتش، سپاه و بسیج مردمی آغاز و بمدت هشت روز به طول انجامید.

 

در این همین زمینه احمد رحیمی‌زاده، معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور به خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در صعود امسال به بازی‌دراز صد درصد افزایش یافته است. نگاه ستاد مرکزی راهیانور هم به مناطق عملیاتی غرب کشور این است که اردوهای راهیان نور مناطق غرب کشور به لحاظ کمی و کیفی تقویت شود که افزایش صد درصدی صعود‌کنندگان به بازی‌دراز موید این مطلب است.

 

وی ادامه داد: نگرش به بحث اردوهای راهیان نور غرب کشور موضوعی است و ما در راستای تحقق این بحث هم تدابیری اندیشیدیم که زائران و سایر مردم به مرور تحقق آن را شاهد خواهند بود.

 

به گفته وی بیش از 200 خادم شهید در مناطق عملیاتی غرب کشور به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

 

رحیمی‌زاده همچنین به افتتاح یادمان سرلشکرخلبان شهید شیرودی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور فرمانده هوانیروز، خانواده شهید شیرودی، همرزمان شهید و سایر اقشار مردم منطقه برگزار شد.

 

به گفته وی در مراسم صعود امروز به بازی‌دراز هم فرمانده هوانیروز ارتش، سردار فضلی، سردار همدانی و سردار یعقوب سلیمانی هم حضور و سخنرانی داشتند.

 

معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور اشاره‌ای به اقدامات انجام شده در استان کرمانشاه در حوزه راهیان نور داشت و شناسنامه‌دار کردن یادمان‌های غرب کشور به عنوان یکی از مطالبات سفر مقام معظم رهبری را از اقدامات انجام شده در حوزه راهیان نور غرب کشور دانست.

 

رحیمی‌زاده در پایان گفت: در سال جاری برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت رویدادهای مناطق عملیاتی غرب کشور در دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که مشروح این برنامه‌ها متعاقبا اعلام خواهدشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi