شناسه خبر : 34089
یکشنبه 06 ارديبهشت 1394 , 08:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور ژنرال سلیمانی کمک به ارتش و مردم عراق است

مشاور سابق امنیت ملی عراق گفت نباید در حالی که صدها افسر و چهار هزار نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند، نسبت به حضور یک ژنرال ایرانی حساسیت ایجاد کرد.
موفق‌الربیعی در مصاحبه با شبکه المیادین درباره مخالفت دولت عراق با تهاجم عربستان سعودی به یمن گفت: موضع دولت عراق در برابر جنگ شورای همکاری خلیج فارس به فرماندهی عربستان علیه یمن آن است که این جنگ هیچ توجیهی ندارد. خشونت و بی‌ثباتی گسترده‌ای در منطقه وجود دارد و این جنگ باعث تشدید آن می‌شود. منشور اتحادیه عرب بر این مسئله تأکید می‌کند که کشورهای عربی نباید با یکدیگر بجنگند.
الربیعی افزود: ما معتقدیم حمله به یمن به نفع القاعده و تکفیریهاست و باعث تقویت آنها در این کشور خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران نقش فعالی برای متوقف کردن جنگ علیه یمن ایفا می‌کند؟ خاطرنشان کرد: حفظ ثبات منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن به نفع ایران است. تهران از همه توان سیاسی، امنیتی و نظامی خود برای برقراری ثبات در منطقه و متوقف کردن این کشتار ملت یمن استفاده می‌کند. هراس‌افکنی درباره ایران به مسئله‌ای رایج تبدیل شده است. اگر یک ماهی در رودخانه نیل بمیرد هم جمهوری اسلامی ایران را مسئول آن معرفی می‌کنند.
الربیعی درباره انتقاد از نقش ایران و حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق گفت: حدود چهار هزار نظامی آمریکایی از جمله صدها افسر آمریکایی در عراق حضور دارند و به آموزش و تجهیز ارتش عراق کمک می‌کنند. فقط یک ژنرال ایرانی است که گاهی اوقات به درخواست مقامات عراقی وارد کشور می‌شود تا به نیروهای مردمی در جنگ علیه داعش کمک کند. به اعتقاد من العبادی نباید از حضور قاسم سلیمانی در عراق انتقاد می‌کرد، زیرا سلیمانی به نیروهای مردمی و نیروهای مسلح عراق کمک می‌کند و در آموزش و تجهیز نیروهای عراقی مشارکت دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi