شناسه خبر : 34095
یکشنبه 06 ارديبهشت 1394 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برخورد دوگانه بنیاد جانبازان

بنیاد شهید و امور ایثارگران در پرداخت حقوق فروردین ماه سال جاری جامعه ایثارگری مشمول ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در برخوردی دوگانه اقدام به اجرای این ماده درخصوص جانبازان شاغل کرده اما به دلایل نامعلوم، این ماده درمورد فرزندان شهدا اجرا نشده است.
 
طبق ماده 51 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، بنیاد شهید موظف است به اعضای جامعه ایثارگری اعم از فرزندان شهدا و همچنین جانبازان شاغل در مجموعه بنیاد یا تحت پوشش آن، معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را بصورت فوق العاده ایثارگری پرداخت نماید.

این در حالیست که بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت حقوق فروردین ماه سال جاری افراد تحت پوشش، تنها این مهم را درخصوص جانبازان شاغل اجرا و از اجرای این ماده برای فرزندان شهدا اجتناب کرده است.
حجت الاسلام شهیدی در بدو ورود خود به بنیاد شهید و امور ایثارگران، باتوجه به سختی های فراوان و موانع پیش رو، در اقدامی هوشمندانه نسبت به پرداخت معوقات جامعه ایثارگری تا سال 90 مبادرت ورزیده  و همین امر موجب شده تا اعضای جامعه ایثارگری از ایشان توقع پیگری همه امور مربوطه و بویژه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که متاسفانه درگیر پاسکاری های دولت و مجلس و بنیاد بوده است را داشته باشند.
برمبنای ماده 51 قانون جامع خدمات رسان به ایثارگران که از تاریخ 2/10/1391 به مدت چهارسال بطور آزمایشی، پس از تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام و با ابلاغ به رئیس جمهور وقت لازم الاجرا بوده است؛"کلیه دستگاههای اجرائی مشمول این قانون موظفند به شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل بیست و پنج درصد (25%) حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر ساله توسط دولت تعیین میشود، به عنوان فوق العاده ایثارگری به طور ماهانه پرداخت نمایند. "

 در تبصره 1 این قانون آمده است "به افراد موضوع ماده مذکور که در استخدام دولت نیستند مبلغ یادشده توسط بنیاد تأمین و پرداخت میگردد. "

حال این سئوال مطرح است که چگونه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اجرای این قانون، خود در زمینه عمل به این ماده با برخورد دوگانه موجبات ایجاد ابهام بین ذینفعان را فراهم آورده است؟
آیا لزوما پرداخت صحیح حقوق جامعه ایثارگری مشمول این بند موکول به پرداخت معوقات خواهد شد؟

حال که بنیاد شهید وامور ایثارگران طبق قانون، خود متولی اجرای تبصره یک از ماده 51 برای فرزندان شهدا و مشمولین این ماده که در استخدام دولت نیستند(خارج از بنیادشهید وامورایثاگران) می باشد برای اجرای آن و تامین منابع آن چه خواهد کرد؟

آیا بنیادشهید با این برخورد دوگانه و نقض قانون وعدم اجرای آن (مثال:رطب خورده کی توان منع رطب کند) توان پیگیری پرداخت فوق العاده ایثارگری از سازمان ها و ارگان های دولتی برای اجرای این ماده از قانون را خواهد داشت؟
اینها سئوالاتی است که مخاطبین شهیدنیوز با ما درمیان گذاشته و با ابراز گلایه خود، خواستار شفاف سازی متولیان امر در این زمینه شده اند.
گفتنی است در تبصره 2  این قانون ذکر شده که "این فوق العاده ایثارگری به جانبازان و آزادگان از کارافتاده کلی که از حقوق حالت اشتغال مطابق مواد (38) و (39) این قانون برخوردار گردیده اند تعلق نخواهد گرفت."

اینستاگرام
دوگانه که چه عرض کنم سه گانه عمل میکند مثلا همانطوری که شاهد هستید اگثر افرادی تحت پوشش بنیاد هستند کم بیش ماهانه چند میلیون تومان می گیرند وعده ای ازجانبازان که ازبدحادثه رفتن کارمند دولت شدند یاحالت اشتغال شدند ازکمترین امکانات محرومند ومسولین با سو استفاده ازاین ماجرا جانبازان را همانند توپ درزمین یکدیگر مد اندازند
با سلام چی بگم از کجا بگم هر چیزی که بگندد نمکش میزنند وایی به روزی که بگندد نمک من جانباز شیمیایی 40 درصد با 35 ماه سابقه جبهه هنوز پول داروهایم را از جیبم میدهم بنیاد باند بازان بروند دنبال پول گرفتن برای درصد دادن های قلابی توی روز روشن دارند خیانت میکنند پول کپسول اکسیزن ما را نمیدهند میخواهند به ما حقوق بدهند بنده ساده خدا کجای کار هستی خداوند امام خامنه ای را برای ما حفظ کند امین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi