شناسه خبر : 34140
دوشنبه 07 ارديبهشت 1394 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ابلاغ دستورالعمل اجرایی تکریم پدران آسمانی

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران «دستورالعمل اجرایی تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا» را به مناسبت ۱۳ رجب سالروز میلاد امام علی(ع) به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش «ایثار»، از کارکردهای بسیار موثر مناسبت‌های مذهبی، الگوسازی مبتنی بر ارزش‌ها و اخلاقیات، بسترسازی برای تعالی انسان‌ها و فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق آرمان شهدای گرانقدر و اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. از جمله این مناسبت‌ها، ۱۳ رجب سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است که در تقویم رسمی کشور روز پدر نامگذاری شده است. این روز بستری مهیا برای تکریم مقام پدران آسمانی(شهدای گرانقدر میهن اسلامی) و همچنین تقدیر از پدران شهداست که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقش بی‌بدیل و کم نظیری ایفا کرده‌اند.

در همین راستا دستورالعمل اجرایی تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا توسط سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مدیران کل بنیاد در استان‌ها با اهداف «پیوند و ارتباط ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ایثارگران با مناسبت‌های مذهبی و دینی»، «احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی این روز»، «ایجاد بستر مناسب ورود فرزندان و یادگاران معظم شهدا برای زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره پدران آسمانی(شهدا)»، و «نهادینه کردن فرهنگ قدر‌شناسی و سپاسگزاری از مقام والای پدر در جامعه از طریق فرزندان معظم شهدا» ابلاغ شده است.

سیاست‌ها و تدابیر این دستورالعمل شامل «استفاده از ظرفیت نهاد پدران آسمانی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران»، «محوریت بخشی به گلزار مطهر شهدا در اجرای برنامه پدران آسمانی»، «ترویج فرهنگ قدردانی از مقام والای پدران شهدا به عنوان پدران معنوی آحاد جامعه»، «استمرار برنامه‌های تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران» و «اجرای برنامه‌های جذاب، جدید، ابتکاری و تحولی» است.

وظایف مشخص شده برای ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها در این دستورالعمل «محوریت قراردادن گلزار شهدا در برگزاری مراسم تکریم از پدران آسمانی و پدران شهدا»، «تهیه محتوا و اجرای برنامه‌ها مطابق با سیاست‌ها و دستورالعمل‌های بنیاد»، «تلفیق مراسم تکریم از پدران آسمانی و پدران شهدا(در صورت امکان) و اجرای آن در گلزار شهدا»، «همکاری و تعامل با دبیر نهاد پدران آسمانی در استان برای اجرای برنامه‌های مشترک (با توجه به سیاست‌ها، خط و مشی و امکانات بنیاد)»، «بهره گیری از ظرفیت و توانایی جامعه هدف (پدران و فرزندان شهدا) در تهیه محتوا و اجرای برنامه‌ها»، «تکریم از پدران شهدا در مراسم و برنامه‌های مختلف از جمله نماز جمعه، مدارس و شوراهای اداری و...»، «برگزاری مراسم در گلزار مطهر شهدا با حضور فرزندان، همسران، مادران و پدران شاهد» است.

 «شناسایی و تقدیر از فرزندان شاهدی که در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و... خدمات و آثار فاخری داشته و آن را (با هدف الگوسازی در جامعه) به پدران خود اهدا کرده‌اند»، «هماهنگی و پیگیری برای سخنرانی یکی از فرزندان شاهد در نماز جمعه مراکز استان و شهرستان منوط به توانایی وی در سخنرانی و تسلط به موضوع»، «پیاده روی فرزندان شاهد و عموم مردم از نقاط خاص و معینی از شهر و روستا به سمت گلزار شهدا»، «برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با مشارکت فرزندان شاهد»، «هماهنگی جهت دیدار با پدران شهدا در قالب طرح سپاس»، «هماهنگی جهت حضور پدران و فرزندان شهدا در برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای از قبیل مصاحبه با صدا و سیمای استان، مطبوعات و...»، «معرفی پدران شهدایی که نامشان همنام حضرت علی (ع) و یا القاب امیرالمومنین (ع) است»، «تکریم از شهدایی که همنام حضرت علی(ع) و یا القاب آن حضرت هستند»، «قرائت و تبیین زندگی نامه، وصایا، خاطرات و... در خصوص پدر و پدر معنوی آنان ولی امر مسلمین از طریق رسانه‌ها، تریبون نماز جمعه و بین نمازهای جماعت مساجد»، «تکریم از پدران شاغل و بازنشسته شهدایی که همکار و خادم شهدا هستند» از دیگر وظایف مشخص شده برای ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها در این دستورالعمل است.

 «ارسال پیامک با مضمون روز پدر و تکریم از پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا در سالروز ولادت حضرت علی(ع)»، «اجرای برنامه‌های ویژه در حسینیه‌های شهیدی که متولی آن پدران شهدا هستند»، «استفاده بهینه از ظرفیت مساجد، بسیج، مراکز فرهنگی و مذهبی برای تبیین و ترویج موضوع»، «هماهنگی برای حضور مردم و جامعه شاهد و ایثارگر بر مزار مطهر پدران گرانقدر شهدا»، «اجرای سایر برنامه‌های متنوع، ابتکاری و جدید با توجه به فرهنگ بومی و محلی استان»، «تبلیغات محیطی، گرافیکی و رسانه‌ای در سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تریبون نماز جمعه، صدا و سیمای استان، مطبوعات، فضای مجازی، تابلو‌ها و بیلبوردهای بنیاد برای تبلیغ روز پدران آسمانی و تکریم از پدران شهدا به منظور اطلاع رسانی و حضور مردم در برنامه‌ها» و «هماهنگی برای اجرای نمادین جشن میلاد با تزیین، گل آرایی، شمع، پرچم و... در یکی از قطعات یا کل قطعات گلزار شهدا» وظایف دیگری است که در این دستور العمل بر آنها تاکید شده است.

اینستاگرام
قابل توجه آقای فانی:
چرا برای اجرای ماده 51 ایثارگری بودجه نیست؟ چرا آقای نوبخت با افزایش حقوق 480 تا 800 هزار تومانی کارمندان بانک موافقت نموده اند ولی برای ایثارگران فرهنگی نه تنها هیچ کاری نکرده بلکه درخواست تشویقی برای وزیر آموزش و پرورش کرده به دلیل صرفه جویی در پرداختها.
رییس سازمان استثنایی کشوراز افزایش سه برابری سرانه دانش آموزان مدارس استثنایی در سال تحصیلی 95-94 نسبت به سال‌های گذشته خبرداد و گفت: این سرانه به طور مستقیم از طرف سازمان استثنایی کشور به حساب مدارس واریز می‌شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi