شناسه خبر : 34191
چهارشنبه 09 ارديبهشت 1394 , 14:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی توجهی عمومی مقصر است

مرتضی قنبری وفا- مدتی است که به نوشته های این سایت نگاه می کنیم، مملو از گلایه های جانبازان و ایثارگرانی است که از شدت تنگدستی به ستوه درآمده و شکوه و ناله آنان این فضا را متاثر می کند.
آنچه در اکثر این نوشته ها خیلی به چشم در می آید این است که این عزیزان ابراز می دارند از بابت خود شکایتی ندارند بلکه شرمندگی آنان در برابر خانواده های خود که همسر و فرزندانشان می باشد آنان را بشدت آزار داده و تحمل این همه فشار را ندارند.
داشتن فرزند دانشجو، دختر دم بخت و سایر موارد که هزینه ها ی خاص خود را دارند از توان آنان خارج است و آنان نمی توانند این شرایط را تحمل کنند.
خدا هیچ مردی را شرمنده زن و بچه اش نکند. جمله ای که بارها شنیده ایم ولی اکنون به وضوح شاهد آن هستیم.
اما مقصر کیست ؟ بنیاد ؟ رئیس بنیاد ؟ وزرا  یا رئیس جمهور؟
جواب این هست : هیچ کدام .
مقصر واقعی روزمرگی ها و بی توجهی ها از طرف عام به این قشر است.
وقتی پزشکی از پذیرش جانباز ضایع نخاعی طفره می رود مقصر است، اما او می گوید من نیازی به بنیاد ندارم و بیرون اِند تومان در می آورم و بنیاد به من نیاز دارد.
این بی توجهی آفتی شده در برابر نیازهای اساسی جانبازان به حمایت های اکثرا" دولتی اما در دستگاه ها نیز قانون سلیقه ای اعمال می شود. برای مثال فوق العاده ایثارگری طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران در برخی از ادارات پرداخت می شود و در برخی دیگر خیر و هیچ کس هم پاسخگو نیست.
همه اینها به کنار، حال چه باید کرد ؟ آستانه تحمل این جانبازان هم حدی دارد.
مدتی پیش یک دستفروش از شدت فقر در خرمشهر سوخت و جان خود را از دست داد. حال اگر جانبازی چنین کاری کند هزینه آن به گردن کیست؟
آیا باید دست روی دست گذاشت و شاهد این همه وقایع بود و سکوت کرد؟
پرداخت حقوق مکفی به جانبازان زیر 25 و رزمندگان معسر هم باید به این موارد اضافه کرد.
یک روز آمدند به ما سهام عدالت دادند ، آن هم کارخانه های ورشکسته و کلی وعده حال انگار نه انگار.

 

 ای بابا همین جوان ها بودند چهار ستون سالم سینه ستبر کردند تا این مملکت روی آرامش را ببیند، چه شده دیروز را یادتان نیست و امروز از کنار ویلچر همین دیروزی ها با عینک دودی رد می شوید که مثلا" شما را ندیدم.
اما ما شما را می بینیم و سنجش می کنیم از وعده های که دادید چه حاصل شده و اگر نیاز شود سکوت خود را مثل بسیجی های بی ترمز می شکنیم و شما را زیر سئوال در برابر جامعه خواهیم برد تا آنان قضاوت کنند.
چه کسی متضرر خواهد شد؟

اینستاگرام
سلام سکوت هر مسلمان خیانت است به شهدا و انقلاب و امام ره

...

راهپیمایی راه انداختید ؟!

مرگ بر إمریکه ؟!

سلام . شماها خودتان را جای ما بزنید با پنج سر عائله و حقوق 600 تومانی و تمام مواردی که این برادر فرمودند . ما سی ساله که صبر و قناعت را پیشه کردیم و گفتیم تازه انقلاب کرده ایم و وارد جنگی نابرابر شده ایم انشااله روزبروز بهتر خواهد شد ولی کو ؟ هر چه بیشتر گذشت مسئولین ما پوست کلفت تر شده و اختلاس و دزدی بیشتر ... چکار باید کنیم به تمام مسئولین نامه نوشتیم گفتیم شاید خبر ندارند وضع جانبازان و ایثارگران چطوره ولی ناامیدتر از قبل مشکلات زندگی کمرمان را سکسته ... ایا وقت ان نرسیده که نگاهی به جانبازان و ایثارگران و رزمنده ها بکنید ؟ ؟ ؟
وای وای وای !!
چقدر توپت پره گلم ؟ بی توجهی عمومی !! دورت بگردم پیاده شو با هم بریم ...!
بی ترمزتر از من پیدا نمیشه ! ... زیپ دهنم باز بشه یعنی هیچکی جلودارش نیست ...حالام چیزی نمیگم به اعتبار شهید زنده ایه که حفظ حرمتش عین خون تو رگام حرکت می کنه ..یعنی چی خودتون می برید و خودتون می دوزید ها ها ها ... ؟؟
عزیزم ...اینجورم که میگی نیس گلم .. یه طرفه پیش قاضی نرید ... !؟ انصاف نیست ..
کاشکی یکی یکم از خبط و خطاهای جانبازان و رزمندگان بنویسه تا روشن بشه درصد تقصیر بی حرمتی بعضی ها ۵۰/۵۰ ست ... پنجاه درصد عمومیه و پنجاه درصد بابت خود جانبازان است و تقصیر بنیادم که خودش یه موضوع علی حده است و درصدش ۱۰۰٪ است ..
ووووی هی ما هیچی نمیگیم.......!!


قنبر عزیز جانباز اگر به مشکلاتش رسیدگی شود چرا باید دعوا وحرمت شکنی کند بیشتر عزیزانی که از کوره در میروند مجروحیت اعصاب وروان دارند که به خاطر ش درصد دارند وخیلی از جانبازان ورزمندگان هم در حقشان جفا شده با توجه به اثار طولانی مدت عوارض جنگ مشکل اعصاب وروان دارند ptsdکه بنیاد ان را قبول ندارد تازه بنیاد هم از همین دعوا وجنجال استقبال میکند مثلا ما که ساکت بودیم چه گلی بسر ما زده جز حق کشی .حرمت همرزمانتان را داشته باشید بیشتر رزمنده ها وجانبازان درصد پایین حق دارند کسی بدادشان در این روزگار وانفسا میرسد ؟؟؟شما لاقل نمک بر زخمشان نپاشید

...

( اما مقصر کیست ؟ بنیاد ؟ رئیس بنیاد ؟ وزرا یا رئیس جمهور؟ )

همه مقصر هستند ؟!

و ایضاً همرزمان دولت به دست هم همه مقصرند ؟!

رزمندگان جانبازان مظلوم . 5 % .

همه بدون حقوق و بدون معیشت و فقیر روزگار ؟!

خدایا مرحمتی .

الهی قلبی محجوب، و نفسی معیوب ، و عقلی مغلوب ،

و هوائی غالب ، و طاعتی قلیل .

و معصیتی کثیر ، و لسانی مقر بالذنوب،فکیف حیلتی یا ستار العیوب ،

و یا علام الغیوب، و یا کاشف الکروب ، اغفر ذنوبی کلها بحرمة محمد و آل محمد

یا غفار، یا غفار ، یا غفار

برحمتک یا ارحم الراحمین

از دعای کمیل

...

و مجلس هم ؟!

فوق العاده ایثارگری ماده51 قانون جامع برای بازنشستگان بعهده کیست ؟ شاغلین بعهده اداره است - فاقدین شغل بعهده بنیاد است ولی تکلیف بازنشستگان مشخص نیست
در این مملکت کسی تقصیرکار نیست و شده برای زنده ماندن بقاپ و بچاپ و اسلامیت را عنوان دار است نمیگوید برا زنده ماندن بکش. تولید ثروت بنامش و دریا بخوار و کوه بخوار و حتی گشته جانبار را بخوار.بهداشتش که به جای دوا خودرو لوکس وارد میکند و کمیته امداد نیز همچنین پس بحث فقیر و ندار و یا جانباز و اسیر فقط بهونه.چند صباحی عزیزان با یانکی ها قلیانی را دود بکردند و چای نوش جان.کمال همنیشنی زود اثر بکرد و در پی استانی گشتن نمایندگی. معنی را دانی چیست. عزیزان خجالتی باشند و نتواتتد به عیان کنند بیان که که کشور ما نیز مثل امریکا بگردد سی ایالت و نماینده اش باشد مثلا سناتور ایالت ری و دربند. ...درد را بسی باشد و فاش هم که نوکش تیز.همی نهد بر ما خیز که زین سایت برخیز و باش در ره گریز. الفرار....غصه نخورید عزیزان که عمرمان شد به سر و گرلایق را باشیم سهممان اون دنیا حوض کوثر و همنشینی شهدا.دعایمان کنید. که آزرا و جگوار و مرسدس این جهان هیچ باشد...
اموزش وپرورش هنوز احکام حق ایثار را صادر نکرده است .برادر کفراشی می فرماید تعداد فرهنگیان جانباز زیاد است وقادر به پرداخت نیستیم !از طرف دیگر قرار است وزیر محترم آموزش وپرورش به علت صرفه جویی هزار میلیارد تومانی از سوی ریاست محترم جمهور تشویق شوند
زیاد هستیم ولی زیادی نیستیم. مطمئنم ثبتش نمی کنی ولی اگه نمی نوشتم دق می کردم
بنام خدا باسلام قنبر جان که مدعی سخنوری وهیچکس جلودارت نیست شما این درصد را از کدام مرکز امار اوردی عزیزدلم درصد بسیار کمی از ایثار گرا ن هستند که مقصر هستند که اکثرشان به یک جایی وصل هستند وتعداد بسیار بسیار کمی هستند که کم طاقت وتحمل هستند وبعضی کارها میکنند که در شانشان نیست اما اکثریت قریب به اتفاق که مورد بیمهری جامعه قرار میگیرند بخاطر مجلس ودولت و...است که تا یک طرحی را مطرح میکنند تا تصویب ان از طریق رسانه های تصویری وصوتی و... تو بوق کرنا میکنند ولی دریغ از گفتن بعد از این مصوبه ایا تاحالا اجراشده چند درصد وشامل چند درصد واین کارها باعث میشود در اجتماع ایثار گران را اینطور تصور میکنند که کاش ما هم ایثار گر میشدیم واینکه هر مسئولی هر جا میرود یکی از ملاقاتهای اصلی انها دیدار با خانواده شهدا وایثار گر که البته خلوص این کار جای سوال وبحث داردباور نمی کنید حتی بعضی اوقات همسرم که این طرحها ومصوبه ها را میشنود میگوید فلانی برو این چیز را میدهند که واقعادرد اور است ومی گویم بابا تو بیست وچهر سال است بامن زندگی میکنی ووقتی تو باور میکنی پس مردم عادی حق دارند چنین تصوری کنندحالا یک کم بالا وپایین کن وامارت را اصلاح کن
سلام . علی جان ۵۰درصد درسته سهم خطای ایثارگران است اما در تعیین نسبت تقصیرات باید توضیح بدم که چون تو باهام بداخلاقی کردی جوابتو نمی دم ..
من جواب برادر قنبری وفا رو دادم تو چرا باید بامن اینجور حرف بزنی ! ها ها ها
سلام درکشوری که ارزش وایثاروگذشت وشهادت تاریخ مصرف داردبایدبرای ان کشورتاسف خورددرکشورماوقتی ازقانون حرف می شوداقایان اعلان می کنندبهترین وکاملترین قانون درکشورایران هست ولی دراجرای قانون ضعیف ترین کشورهاست چرانمی دانیم جانبازه وازاده بازنشسته درقانون فوق العاده ایثارهیچ ارزشی نداردیعنی ارزش کاراین عزیزان تاریخ مصرف داردطرف درصداوسیماشاغل هست تمام دوست وفامیل وفرزندخودراسرکارمی گذاردولی فرزندازاده وجانبازوشهیددرقانون وشعارامتیازداردولی درعمل هیچ ارزشی نداردچقدرظلم وستم ایادولت ومجلس فکرمی کننداگرروزی دراین کشورمشکلی پیش بیادکسی کاری می کندایابعداز36سال هنوزانقلاب مامحکم نشده که قاچاق رانت اختلاس زمین خواری دل لالی وووووقت ان نشده که ریشه کن شودتازه روزبه زورزبدتروبیشترمیشودپس چراماانقلاب کرده ایم ایادولت ومجلس ازدردمردم خبرندارنندمردم میوه که نبایدبخورندگوشت ومرغ وماهی خداحافظ اگرکشورمانداشت ماهم بایدمثل مردم فقیرزندگی میکردیم ولی مادرکشوری چهارفصل هستیم کاشکی مسئولان گروهی ازافرادامین ودرستکاربین مردم بصورت ناشناس می فرستادنندتاازاوضاع اقتصادی وفرهنگی ومعنوی مردم جامعه باخبرمی شدنندازاده جانبازازتهران
سلام جناب قنبری وفا....شما چرا نوشنه اید ..بنیاد وزرا یارئیس جمهور مقصر نیستند
اتفاقا همه وهمه دست در دست هم با مشارکت هیئت وزرای دولت کل کابینه دولت
نمایندگان مجلس وووووو. همه ادارات زیر مجموعه که وظیفه داشته اند در امور جانبازان خدمات خاص خودشان را داشته باشند وتا کنون طی این 35 سال کار شکنی کرده اند
مقصرند و شما دوست عزیز هم خودتان در کامنت گله مند هستید اما نسبت به جمله تغصیر کیست کمی تعارف کردید ولی در کل از همه ادارات گله مندی کردید...........
به گفته برادر عزیزمان یوسف بعد از 35 سال هنوز وقتش نرسیده که کمی مسئولین
امر به جانبازان توجه بیشتری داشته باشند....... یا به نظر برادر سالارعباس چرا برادران ایثارگر اموزش وپرورش باید اینقدر مورد کم لطفی قرار بگیرند وجناب وزیر دنبال امتیاز برای خودش باشد و از بودجه اموزش وپرورش بذل وبخشش می کند ؟؟؟؟؟؟
حتما مورد توجه دولتمردان ونمایندگان مجلس قرار میگیرد و بزودی زود جایگاهی خیلی بهتر از اموزش وپرورش قرار خواهد گرفت ؟اما از حق وحقوقات یک عده افراد ضعیف وایثار گر فداکار است این جایگاه برای جناب وزیر منتسب خواهد شد
پیشا پیش این پست را به جناب وزیر اموزش وپرورش تبریک عرض میکنیم.
حال پست جدید چه هست خدا بهتر میداند حتما پیش خودش پست بهتری در نظردارد
اینجا باید یاداوری کنم برادران ایثار گر هم بخاطر دور بودن از هم واینکه از حال هم باخبر نیستیم که زندگیها ی ما چگونه سپری میشود هم مقصریم (از ماست که بر ماست)
خداوند تمامی دست اندر کاران فاش نیوز را حفظ کند چون با راه انداختن این سایت ایثار گران از درد هم مطلع شدندوگوشه ای از مشکلاتشان را بگوش مسئولین
رسانده اند وتاکنون هم تا اندازه ای مورد توجه قرار گرفته است

سلام. حدودا از اوایل سال هشتاد دنبال درصد جانبازی افتادم. سالیان قبل بدون اینکه ازبنیادشهید را بشناسم، عنواع داروهای اعصاب را مصرف و پیش دکترهای فراوانی رفتم و همه هزینه را از حقوق ناچیزم استفاده کردم.
عمل لثه ها بعلت شیمیایی شدن، من بی خبر از همه قوانین بودم و هستم زندگی پر تنش و حتی ضرب و شتم برادرام و خانواده ام و مردم، مقصر کیست؟
در ابتدا پنج درصد و بعد ده درصد و چندسال بعد 15درصد و چندسال بعد ده درصد یعنی بجای زیاد شدن درصد قبلی را کم کردند.
بعد چندسال 20 درصد و چندسالی گذشته ولی از کمسیون خبری نیست.
عین عدالت عدل علی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسخره مقصر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من به سهم خودم از همه ناراضی هستم، و می گویم روی زمین و وطنم راه نروید ای غاصبان خون ایثارگران
نمازتان درست نیست، اعتکاف راه نندازید؟ اول ایثارگران را راضی کنید.
ما جیبی ندوختیم وفقط برای خدا رفتیم جبهه، ولی این حق نا حق کردنها را شما دولتی ها و مجلسی ها کردید؟
راضی نیستم.
بنام خدا باسلام میخواستم ببینم چرا پیام مرا منتشرنفرمودید اگر اشکال وایرادی دارد به بنده پند بدهید تادر پیامهای بعدی رعایت کنم
علی عزیز اختیار دارید ریش وقیچی دست اینهاست جوابت را بدهند سانسور سانسور وباز هم سانسور
اقای باوفا من نوشته ای داشتم چون به شما ارادت دارم ولی بخاطر سانسور فاش نمیفرستم ولی با نظر شماموافقم
سلام جانباز شیمیایی ۱ ... و علی آقای گل گلاب ... عزیزانم همه دار و ندار من تو این دنیا.. شما یی که عشق و علاقه و ارادتم به شما ذخیره و توشه منه برای آخرته... پس هیچوقت نسبت به شما کم لطفی نمی کنم .. یه تار موی قشنگ شما رو با هیچ چیز عوض نمی کنم ...
گلم چرا برای حرف حق این قدر زود جبهه می گیرید ..؟ شما که منو دوست ندارید ؟اگه از طریق این اسرار هویدا کردنم بیوفتم زندان ذره ای رحم هم ندارید بیایید پیدام کنید لا اقل یه آب آناناس برام بیارید هی زبونمو باز می کنید آخرشم قانع نمی شید .. چرا ؟
بابا جان من که رییس اداره آمار نیستم که ......میگم فقط بدونید من در جایی هستم که هر سال می بینم یکی از افراد معتبر هشت سال دفاع مقدس یه جور.. همونا که با سلام و صلوات از جلو تیر و تفنگ صدام لعنتی زنده اومدند حالا که پشت میز و صندلی نشستن در جنگ با هوای نفس اسیر شدند .. دروغ میگم ؟
وقتی که شما از تنگی نفس حال حرف زدن نداشتید .. وقتی که اون یکی زخم بستر داغونش کرده بود .. وقتی که دیگری دست وپنجه نرم می کرد با اعصاب داغونش اینا که وضعشون بهتر بود به مدیری رسیدند ولی ای کاش نمی رسیدند .. نماینده ها رو ببین .. رییس نهادهای ارزشی رو ببین ... چی بگم بگم بگم بگم بگم بگم از برخی روحانیون.... ها ؟
نمی دونی من از دست این گروهها ی متفاوت چی می کشم .. خدا رو خوش میاد هر روز جلو محتسبا به توضیح وایستم بعد مثلا یه هفته لوس لوس تو روم بخندن بگن اوا حق با تو بود !
حالا من اینجام این حد رو می بینم .. که جای حساسی هم هست بدبخت شما ها که دستتون زیر سنگ ایناس !
مفهوم بود یا همه مشکل دارید با من ... !
اصلا ناقلاها شما چند نفرید؟
قنبر جان ما هم دوستت داریم ما هم با همین متظاهر های بنیان کن خودخواه سرو کار داشتیم ولی بچه های خوب هم رزم وصمیمی قدیم چیز دیگری هستند شاید خوب در متن قبلی نتوانستی منظورت را برسانی ولی الان خوب اومدی دستت درد نکنه همه مشکل جامعه ایثارگری همین نان به نرخ روز خور ها هستند
...

( گلم چرا برای حرف حق این قدر زود جبهه می گیرید ..؟ شما که منو دوست ندارید ؟ا )

وفای عزیز همه دوستت دارند جانباز عزیز .

ولی حق و عدالت را هم خواستارند .

وقتی می نویسی باید حق بنویسی ؛ :

آنچنان که دندانت عاریه ایت دوباره نشکند . که مجبور به وام شوی .

تو که از هر موهبتی دارایی .

غم ما بی حقوقان و در فقر را عشق است .؟!

تو بدان محبوبی .

من بدانم که غم نان ، مجنونم .؟!

این در آن آشکار ؟!

که بی غم در نبرد نداران پایدار .

تو که از مایی .

درود بر تو ؟!

وای بابام هی ؟ کی به کی شد ؟
برادر خاکپور تو رو خدا دلتو نشکنه که اصلا طاقتشو ندارم ... گلم من تمام عمرم در بین اجتماع کثیری از رزمندگان طی شد اگه حرفی می زنم با سنده ..
به امام حسین حتم بدونیددچیزی بوده که شاعر گفته از ماست که بر ماست
الان ببین چجوری همه چی واس ماس .. رنج کم لطفی ها مال ماس .. رنج تبعیض ها مال ماس .. رنج پارتی بازیها مال ماس .. رنج نداری ها مال ماس .. رنج نامهربانی ها مال ماس ..
هی می گیم سردار انصاری بخوان .. سردار جعفری بخوان .. سردار فلانی بخوان .. سردار بهمانی بخوان .. اینا یعنی از ماس که بر ماس گلم ..
واقعا اگه منو دوس دارید دعا کنید قدرت خدا همراه و یاور من بشه در حرکتهای فرهنگی که در زمینه ارزشهای اسلامی مد نظر منه ..!

...

قنبر عزیز شما را با وفای عزیز اشتباه گرفتم .

ببخشید .

یکی قنبر و یکی قنبری وفا .

هر دو عزیزند :

اما یکی دردمند و یکی اعیان .

خدایا هر دو را و ما را بسلامت دار .

آمین .
جانباز شیمیایی ۱ گلم مشکل از نوشتار من نیست ... لطفا برچسب ضعف انتقال پیام به من نچسبونید .... نه که یه عمر من لقمه آماده دادم دستتون. نوش جون کردید حالا دیگه حال لقمه گرفتن ندارید ...؟ حالا نگی کی که جزو اسراره !
بابام .. رودم .. من اسرار هویدا می کنم در حد واضح و روشن اون وقت تو میگی آهان الان خوب اومدی ؟؟ والله داری گلم !
ببین گلم برو اونجا کارت داره .. اونجا بابا پیش جانباز کاووسی ... بیا منتظرتم ..
بنام خدا باسلام یک خاطره از شروع دوران کاریم تعریف کنم وقتی از اسارت برگشتم بعد از چند ماهی به بانک صادرات رفتم ابتدا چون زبان انگلیسی وعربی را کمی اشنا بودم والمانی را هم کمی اشنایی داشتم گفتم میخواهم بروم امور بین الملل که کار گزینی حکم زد ومن رفتم خودم را به ان اداره معرفی کنم مدیر دفتر که ته ریشی داشت وحاج اقا حاج اقا بهش میگفتند میگفتی این اقا جزو صف اول ایثارگران و...است خلاصه ان اقا فرمودند تشریف ببرید ما بمحض پست خالی به شما اطلاع دهیم واز چند جا استعلام کنند به کار کزینی رفتم همکارانی که شش تیغه کرده بودند چنان احترام وعزتی به بنده میکردند که نگو گفتند اقا اون جا پست خالی داریم وما با حراست وگزینش و....هماهنگ کردیم مشکلی نیست اخر بعد از یک هفته رفت وامد ان ح_____اج اقا فرمودند شما عزتید وشوکتید وافتخارید و...که گوشمان را پر کرده بود چون اوائل امدنمان ما را همه جا تحویل می گرفتند گفتند فقط یک پست بایگان خالی داریم که من عصبانی شدم که گفتم اقا یا زنگی زنگی باش یا رومی رومی وامدم بیرون وکار گزینی مرا فرستادند ذوابط عمومی اقا من چون قیافه ام مثل درویشها بود همکاران فکر کردند من از انجمنیها {اسلامی}هستم وانتن هستم اقا روز اول با لباسهای نو مرا فرستادند بالای درخت که پلاکارد بزنم ومن با دو پای مجروح که یکیش اعصابش خراب بود وعملا مثل چوب خشک بود خلاصه مرا چند روزی مرا طوری اذیت کردند که خودم از این اداره بروم ومن با صبر وتحمل انها فهمیدند که من چطور شخصیتی دارم وطوری مرا قبول داشتند که حرفم حجت بود خیلی زیاد به من لطف میکردند که هنوز هم وقتی همدیگر را میبینیم چنان احترامی برای بنده حقیر قائل هستند نگووهنوز معاون همانجا که مر مجبور میکرد از درخت بالا بروم هر جا وهروقت مر میبیند عذر خواهی میکند واظهار شرمندگی میکند که ایشان مرا بسیار دوست دارد ومن هم همینطور وهمین حاج اقاها که الان مثل علف هرز زیادشدند که جزو انجمن اسلامی بودند ما را چقدر اذیت کردند که روسای غیر مدعی وشش تیغه به ما الطف کردن حالا شما قضاوت کنید کسانی که دوران جنگ چند تا پتو بردند واهواز ویک عکس یادگاری گرفتند والان جزو نور چشمی ها وباند بازی ها هستند که نگو میخواستم فقط عرض کنم تقصیر پنجاه پنجاه غیر منصفانه است چه رفتار وعملکرد نادرست خود وچسباندن به اسلام دیدگاه همه مردم را عوض میکند وماهم جزو این افراد قرار میگیریم به دید مردم البته اگر مایل بودید از این نمونه ها بسیار دارم ومطمئنا شما هم دارید
علی آقا دردت بخوره تو سرم خو از اول اینجور باهم حرف بزنیم تا به نتیجه برسیم .. گلم ما فاش نیوزی هستیم .. فاش نیوزی باید مهربون باشه با خودش .. یعنی چی هیچکی جلودارم نیس ها ؟
خب علی جان اون پنجاه درصد عمومی که سرجاشه ... منظورم کوتاهی و تقصیرشون در تکریم ایثارگران ..
بنیادم که صد در صد مقصره .. اونو که گفتم موضوش جداست ...
می مونه پنجاه درصد تقصیر ما ایثارگران ...!
عزیزم اونی که چه یه شب اومد تو جبهه و چه فقط یه پتو اورد ..همه وهمه از منظر مردم جبهه ای و ایثارگر شناخته میشن مخصوصا اونا عکسای بیشترم دارن ..
ببین همون موقع هم این تفاوتها کاملا حس می شد . خب اون موقع تو اون بحبوحه بچه های مخلص اصلا به این چیزا فکر نمی کردن .. اصن فکر نمی کردن بعضیا با دور اندیشی دارن میان جبهه .. میان تا یه برگه داشته باشن برای روز مبادا ..
اگه دروغ می گم بگو داری بهتون می زنی ؟
فاش نیوز جان عزیزت سانسور یا تغییر نده حرفامو .. این دلم آتیشه بذار پیش یه دلسوخته تر از خودم درد دل کنم ..؟
علی جان همون موقع همین آدما رو هم می شد تو ادارات دید تازه دردت بخوره تو سرم تو از بعد اسارت می گی من از همون دوران جنگ می گم !
خب.. وجدانا بینی بین الله.. خداوکیلی از اون پنجاه درصد چند درصد به بی توجهی و سهل انگاری و مسامحه ی خودمون درباره عملکرد این افراد درباره رشد قارچ گونه این افراد ...می دی ؟
آیا فکر نمی کنی اگه همون موقع به این موضوع هم توجه می کردیم حواسمونو می دادیم یه جوری جلو دادن امریه و تاییدیه به این افراد رو می گرفتیم الان حال و روز ما زیر دست برخی افراد معلوم الحال این نبود ؟ اینا که گفتی چیزی نیست خداییش می ترسم زبان باز کنم ؟
به نظرت این خطای امثال من چند درصد می گیره ؟
ببین من صادقانه دارم باهات حرف می زنم .. ببین از خودم هم نگذشتم ؟ وجدانا سهم خودتو چقدر می بینی ؟
یه چیز بگم ؟ فکر نکنم دیگه فرصت بشه درباره سهم بقیه هم بگم .. خیلی دیر جوابم دادی ..چرا ؟؟

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi