شناسه خبر : 34229
یکشنبه 13 ارديبهشت 1394 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراض فرزندان شاهد به حواشی مراسم پدران آسمانی

در پی به انحراف کشانده شدن فضای مراسم پدران آسمانی جمعی از فرزندان شاهد شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک با ارسال  نامه سرگشاده ایی به رییس بنیاد شهید نگرانی و تاسف خود را بیان داشتند.

اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم
جناب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

با سلام
آیا گمان نمی کنید که زمان اعمال سیاستهای تاریخ گذشته و یک بام و دوهوا گذشته است؟
آیا دوران استفاده از جایگاه رفیع شهدا به جهت منافع اشخاص و احزاب به پایان نرسیده است  ؟

آیا زمان آن نرسیده توجه در خور به فهم وشعور و احساسات خانواده های معزز شهدا صورت گیرد؟

آیا زمان آن فرا نرسیده است که درد بی پدری فرزندان شهدا در ایام نزدیک به روز پدر با نمایشی با نام پدران  آسمانی در راستای رسیدن به اهداف فردی و فرضی برخی افراد معلوم الحال  دو چندان نشود؟

آیا زمان آن نرسیده است در تدوین آیین نامه های مراسم هایی که تحت نظارت مستقیم و غیر مستقیم بنیاد شهید قرار دارند مسیر های سواستفاده های فردی و حزبی مسدود شوند؟

آیا فرصت آن نیست با پالایش مدیران رده میانی و پایین دستی بنیاد شهید جلوی سو استفاده های جناحی و حزبی ازامکانات بنیاد شهید و احساسات پاک خانواده های شهدا گرفته شود؟

سوالات بالا مطرح شد تا اندکی از عمق نگرانی و تاسف و نارضایتی فرزندان معزز شهدا بطور ویژه فرزندان فرهیخته و دور اندیش شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک  نسبت به سو استفاده از مراسم پدران آسمانی که می بایست با ایجاد فضایی معنوی فرصتی می شد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که متاسفانه ابزاری شد برای مقاصد شخصی و انتخاباتی، خدمت حضرتعالی  ابراز گردد.

ممکن است حضرتعالی و مجموعه بنیاد شهید به دلیل عدم نظارت مستقیم در برنامه پدران آسمانی خود را فارغ از عتاب و خطاب این بیانیه بدانید اما از آنجا که شرعا و قانونا متولی حفظ وترویج ارزش های ایثار و شهادت می باشید، صمیمانه از شما می خواهیم تا ترتیبی اتخاذ فرمایید که:

اولا: برنامه پدران آسمانی امسال بطور جد مورد بررسی قرار گیرد تا مسببین ایجاد انحراف در این مراسم شناسایی و مورد بازخواست قرار گیرند.

ثانیا: صلاحیت افراد مسئول در نهاد پدران آسمانی که دخیل در به انحراف کشانده شدن مراسم پدران آسمانی بودند مورد تجدید نظر قرار گیرد.

ثالثا: از بنیاد شهید توقع آن می رود در برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت با دقت نظر سختگیرانه ورود کند تا عرصه بر سو استفاده کنندگان از جایگاه رفیع شهدا تنگ شود. لذا خواهشمند است در تدوین آیین نامه پدران آسمانی تجدید نظر گردد تا دغدغه فرزندان شاهد مرتفع گردد.

رابعا: انتظار آن می رود با توجه به سالی که در آن انتخابات مجلس پیش رو می باشد حضرتعالی طی بخشنامه ایی به مدیران بنیاد شهید تذکر دهید امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بنیاد شهید در اختیار کاندیداهای احتمالی قرار نگیرد.

امضا کنندگان این بیانیه اعتقاد دارند رفع دغدغه های خانواده های معزز شهدا مورد توجه خاص حضرتعالی می باشد. امید آن است با اتخاذ تدبیریی مناسب جلوی خدشه دار شدن جایگاه شهدا و خانواده ایشان گرفته شود حال آنکه عدم توجه به این درخواست دلسوزانه  و عدم تدبیر مناسب در راستای تکرار نشدن چنین وقایعی می تواند اثرات سویی ایجاد کند که کمترین آن از بین رفتن آرامش نسبی ایجاد شده در میان ایثارگران، ایجاد یاس و بدبینی به مسوولین و تردید و تضعیف اقتدار حضرتعالی است.
ومن الله توفیق

جمعی از فرزندان شاهد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi