شناسه خبر : 34256
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خادمی که هوای خیانت در سردارد!

محمد حسین پور -  12ربیع الاول اختلافی که بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم(ص) وارد می باشد، بهانه ای شد که حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، فاصله بین این دو تاریخ را بعنوان «هفته وحدت» اعلام کنند.

هفته وحدت، یادگار پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله است. پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه با هم برادراند. پیام گران سنگ هفته وحدت این است که بدانیم پافشاری بر تاریخ، قشری گری است و بها دادن به اختلافات ظاهری، سطحی نگری. باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم. پیام هفته وحدت این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنیِ بیگانگان بگیریم.
پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم. در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش(ص) برای کسی سر خَم نکنیم. لازم است تاریخ را یک باردیگر به دقت ورق بزنیم : قتل عام سال ۶۶حجاج در ماه حرام و در حرم امن الهی، ماهیت برخی کشورهای مرتجع عرب و ارتباط و همکاری آن‌ها را با استکبار جهانی به اثبات رساند.
روز ششم ذی الحجه سال۱۴۰۷ (مصادف با روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. واین بار سعودی‌های وهابی از طریق دیگری این بی‌حرمتی را تکرار کرده‌اند. بازخوانی تاریخ ۲۸ سال قبل و واکنش حضرت امام خمینی به این واقعه تاسف بار می‌تواند رهنمود روشنی برای امروزمان باشد ، روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی برابر با ششم ذیحجه سال ۱۴۰۷ قمری، هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظمه و خانه خدا، پس از انجام فریضه نماز عصر، به سوی محل تجمع و شروع راهپیمایی در منطقه معابده، رهسپار شدند.
برنامه راهپیمایی در ساعت ۳۰/۱۶ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ساعت ۱۸: ۴۰ دقیق راهپیمایی به نقطه پایانی رسید. صدای بلندگو‌ها خاموش و مردم به شعارهای خود خاتمه دادند و پلاکار‌ها در هم پیچیده شد که ناگهان حملات عمال سعودی ابتدا با ریختن آب سرد و پس از آن آب ولرم و جوش بر سر زائران شروع گردید. یعنی درست پس از پایان مراسم و به دنبال حرکت مردم به سوی مسجدالحرام برای ادای فریضه مغرب، پس از طی مسافتی، در حالی که در جلوی جمعیت عظیم راهپیمایان، زنان و معلولین انقلاب در حال حرکت بودند، ستون‌هایی از نظامیان آل سعود هویدا شدند. نیروهای امنیتی و پلیس و گارد سلطنتی سعودی به سوی مردم (بویژه زنان و معلولان و جانبازان) هجوم بردند و با «باتوم» بر سر و روی حجاج بی‌گناه کوبیدند.

مزدوران دیگری نیز از بالای پله‌ها و ساختمان‌ها، سنگ و آجر و شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می‌ریختند. پس از آن شلیک گازهای سمی و خفه کننده شروع شد و بدنبال آن رگبار گلوله‌ها به قصد کشتن و نه متفرق کردن راهپیمایان برائت از مشرکین سرازیر شد و پیکرهای پاک انسانهایی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از امریکا و اسرائیل و ایادی ناپاکشان بود، درخاک و خون غلتیدند. زنان بی‌گناه که چادر از سرشان افتاده بود و در زیردست وپا له می‌شدند و با گازهای خفه کننده و رگبار گلوله‌ها به شهادت می‌رسیدند.

آل سعود حتی به آمبولانس‌های حامل مجروحین نیز یورش می‌بردند و مانع جمع‌آوری مجروحین می‌شدند. درنتیجه این حمله و هجوم، بیش از پانصد تن از حجاج بی‌دفاع و هراسان ایرانی و غیرایرانی کشته و حدود هفتصد تن زخمی شدند. آمریکا وقتی این خوش خدمتی را ازسعودی ها دید بیشتر ازگذشته خود را به عربستان نزدیک کرد وبه فکرتوطئه ای دیگر دراین منطقه امن جهان اسلام افتاد ، دراولین گام ایران هراسی را درذهن متوهم بعضی کشورهای عرب منطقه تکرارکرد تا به این بهانه حضورناوگان دریایی خود را درمنطقه خلیج فارس حفظ نماید واز طرفی دلارهای نفتی عربستان ومتحدانش را درقبضه خودگرفته تادرقبال آن سلاح های ازرده خارج ودیگرجنگ افزارهای تولیدی خود را بفروش برساند کما اینکه مرسوم است که همین کارتل های بزرگ مهمات سازی درانتخاب جمهوری خواهان نقش بسزایی ایفا میکند .

گام بعدی خیانت سعودی ها : یکی دیگر از خیانت های سعودی ها دادن چک سفید امضا به عنوان هزینه جنگ به صدام بود، اضافه کرد: آنها چک را داده و گفتند "پول از ما، سرباز از تو، مادام که آیت الله خمینی سر کار است ما خواب نداریم." اما زمانی که عربستان از عراق مبلغ داده شده خود را طلب کرد، صدام نیز عصبانی شده و طی 6 ساعت کویت را به اشغال خود در آورد. جنگ تحمیلی جنگ با عراق نبود چرا که در این جنگ از 18 ملیت اسیر داشتیم. اسنادسری فاش شده ازسازمانهای امنیتی آمریکا حکایت ازآن دارد که هریک ازمقامات سعودی درهرملاقاتی که با مقامات آمریکایی داشتند اولین وآخرین خواسته آنها این بوده که : سر این مار را تا دیرنشده است باید له کرد ، اشاره آنان به مار کنایه از ایران است واین نشانگرترس و وحشتی است که هم خودآنان از ایران دارند هم باورهای غلط آمریکایی که به آن اشاره شدتاچه اندازه اذهان مقامات آل سعود را پرکرده است .

حرکت زشت وزننده فرودگاه جده : واما درگام بعدی که شرم آورترین عمل این کشوربه حساب می آید تعرض دومآمور فرودگاه جده به دونوجوان ایرانی به بهانه بازرسی بود که به عنوان لکه ننگی برپیشانی کسانی که ادعای خادم بودن حرمین شریفین را به دنیای اسلام القاء میکردند به ثبت رسید . در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مامورین متخلف مذکور به بهانه مشکوک شدن به 2 نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شده که مامورین خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند. مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقامات ذیربط کاروان و مسئولان فرودگاه جده بررسی‌های میدانی به عمل آمده و پس از شناسایی 2 مامور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آنها می‌کند.

البته این اقدامات وزارت خارجه خوب است ولی کافی نیست الحق والانصاف مادامیکه این دو مآمورمتخلف به اشد مجازات نرسیده اند خواب برچشمان مسئولین مربوطه حرام است ، شاید اگر برخی از کوتاه آمدن‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد، اتفاقات پیش آمده را شاهد نبودیم و دولت ایران از این به بعد باید بدون هیچ انفعالی دربرابر عربستان موضع‌گیری کند. حال ، انتظار آنرا داریم که مراجع عظام تقلید موضع شدید تری در قبال این اهانت ها که مکررا نسبت به حجاج عزیز کشورمان صورت میگیرد اتخاذ نمایند، کما اینکه بنا نیست برای برپایی یک امر مستحب عزت و افتخار کشور عزیزمان ایران اسلامی به خطر بیفتد ، آیا زمان آن نرسیده که برای موضوع حج تصمیمی قاطع و سنجیده ای گرفته شود.

تا دیگر شاهد این گونه اقدامات توهین آمیز در قبال ملت متمدن و مقتدر ایران اسلامی نباشیم. سال گذشته نیز شاهد بودیم که دو زائر زن ایرانی در جده زیر ماشین رفتند و متاسفانه تکلیفشان معلوم نشد و یا در تصادفی که کارمند مست سفارت عربستان در تهران با یکی از شهروندان ما داشت، حادثه منجر به جان باختن این هموطن شد؛ اینها مواردی است که نشان می دهد عربستان با این رفتارهای گستاخانه وپی درپی خود لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد.بنابراین میطلبدکه مسئولین محترم ما سیاست مماشات را کنار گذاشته وعزت ایرانی را که سرمایه حیاتی این ملت است با همدیگرخلط ننموده وقدرت اقتدارایران وایرانی را به رخ جهانیان بکشانند . ای خدای باعطای با وفا / رحم کن برعمررفته برجفا / آب دریا جمله در فرمان توست / آب و آتش ای خداوند آن توست / گرتو خواهی آتش آب خوش شود / ورنخواهی آب هم آتش شود /

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام متاسفانه سایت دارای مشکلیست که بدجور روحیه را بهم میریزد زمانی که متن طولانی نوشته میشود در هنگام زدن دگمه ارسال نظر علیرغم صحیح وارد کردن کد امنیتی باز هم پیغام کد امنیتی اشتباه است میاید و بدتر و بدتر انست که تمام مطلب تایپ شده پریده وزحمت نویسنده وصد البته توان وانرژی و احساسش را بر باد میدهد بطوری که دیگر توان وحوصله ای برای تکرار مطلب باقی نمیگذارد برای من دو بار انهم با نوشتن مطلب طولانی که با زحمت و صرف وقت بسیار و بیش از همه خرج از احساس و وجودم بوده اتفاق افتاده که بسیار برایم ناگوار بود لطفا بررسی فرمایید
سلام برادر بسیجی من بهتراست مطلب خود را ابتدا جایی ذخیره کنید بعد ارسال دارید تا دچار زحمت نشوید با تشکر از مطالب زیبای تان بخدا میسپارمت
سلام پس از اظهارات مسئولین حج و کمیسیون حج مجلس که گفتند ما با خود نوجوانها صحبت کردیم مسئله تجاوز را رد کردند و فقط میخواستند کاری کنند که اینها زرنگی کرده سروصدا میکنند ،و اینکه اونها واسه ماموراشون وکیل میگیرند و بهترین دلیل تبرئه شون هم همین اظهارات مسئولین، من مطمئنم اینها یک مشت خائن هستند که عمدا این حرفها رو زدند انتظار دیگه ای نباید از اینا میداشتیم
ما ضربه را از خودی خورده ایم ....
عربستان را ولش....
دولت خودمان را بچسب که به خودی گل نزند...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi