شناسه خبر : 34285
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرکه‌گیری در جبهه / عکس

شاید یکی از دلایل کسادی بازار این قبیل معرکه گیری‌ها، برپا شدن معرکه‌ی «جهاد اصغر» بود و جلوه کردن هزاران پهلوان گم نام و بی ادعا در جبهه های جنگ.
به گزارش  مشرق، هنوز هم گاه گداری در خیابان های جنوب شهر، دیدن «معرکه گیری» به سبک سنتی، خاطرات سال های نه چندان نزدیک را در اذهان زنده می کند. پهلوانانی بازو ستبر که سینی مسی پاره می کردند و زنجیر می شکستند و «یا علی» گویان، وزنه های سربی سنگین بالای سر می بردند. شاید یکی از دلایل کسادی بازار این قبیل معرکه گیری‌ها،  برپا شدن معرکه‌ی «جهاد اصغر» بود و جلوه کردن هزاران پهلوان گم نام و بی ادعا در جبهه های جنگ، که راه خود را با گوشت و استخوان از میان معرکه ی «فولاد» و  «آتش» به سمت کربلای حسینی می گشودند.
نمایی که پیش رو دارید، برشی است از همان سال های نه چندان نزدیک. پهلوانی معرکه‌گیر، در جبهه های جنگ، بساطِ معرکه گیری برپا کرده تا عرض ادبی کرده باشد به محضر هزاران پهلوان حقیقی سرزمینش:

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi