شناسه خبر : 34296
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تسهیلات ایثارگران در بودجه ۹۴(۵)

بهانه‌هایی که برخی بانک‌های عامل در سیر اعطای این وام ایجاد کرده و این وام را فقط برای ساخت مجاز می‌دانند نوعی مانع‌تراشی و اقدام خلاف قانون است.

یوسف مجتهد - با اصلاح بندیک تبصره۱ ماده ۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ، جانبازان زیر ۲۵‌درصد با اولویت درصد جانبازی همانند سایر ایثارگران در حوزه شمول دریافت‌کنندگان خدمات مسکن قرار گرفتند. برابر ماده3 قانون جامع ، خدمات مسکن با استفاده از روش‌های زیر انجام می‌شود:

الف- تأمین و واگذاری زمین یا مسکن ب- واگذاری منازل اجاره به شرط تملیک ج- ارائه تسهیلات بانکی بلندمدت با کارمزد حداکثر 4درصد با بازپرداخت 20ساله د- ودیعه مسکن استیجاری ه- کمک بلاعوض و- پرداخت هزینه تعمیر منزل و تبدیل به احسن‌نمودن مسکن نامناسب ز- معافیت از هزینه‌های آماده‌سازی زمین، خدمات و تسهیلات مهندسی و شهری که حسب مورد به ایثارگران واجد شرایط تعلق می‌گیرد. علاوه بر موارد مذکور در ماده3 قانون جامع، سایر تسهیلات مقرر در فصل مسکن از قبیل هزینه‌‌های تعمیرات منازل، معافیت از هزینه‌های عوارض صدور پروانه، عوارض شهرداری و نوسازی برای یکبار جهت احداث یک واحد مسکونی با زیربنای مفید تا 120‌متر مربع و 20مترمربع تجاری در شهر محل سکونت، معافیت از هزینه انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز و 50درصد هزینه خدمات انشعاب آنها و معافیت از هزینه‌های آماده‌سازی مشمول جانبازان زیر 25درصد می‌شود.

البته باید این نکته را متذکر شد که اغلب تسهیلات در نظرگرفته شده در قانون جامع در زمینه خدمات مسکن درباره هیچکدام از ایثارگران اجرایی نشده است. لذا چنانچه فصل مسکن به طور کامل انجام گیرد معضل مسکن ایثارگران تا حدود زیادی مرتفع می‌شود. برابر بند ب ماده 62 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت فراز دوم ماده3 مکرر قانون جامع به شرح زیر اصلاح می‌شود: مبلغ تسهیلات وام مسکن به ازای هر واحد مسکونی در هر سال (از سال93) نسبت به سال قبل براساس نرخ تورم و جمعیت شهر و روستا تعیین و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. نرخ این تسهیلات 4درصد و بازپرداخت آن 20ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوسازبودن است. با عنایت به اینکه در ماده3 مکرر قانون جامع بهره‌مندی ایثارگران از تسهیلات وام به ساخت و خرید مسکن تعلق می‌گیرد،

بهانه‌هایی که برخی بانک‌های عامل در سیر اعطای این وام ایجاد کرده و این وام را فقط برای ساخت مجاز می‌دانند نوعی مانع‌تراشی و اقدام خلاف قانون است. با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ دولتی به بخش‌های غیردولتی و خصوصی، دغدغه عدم ثبات شغلی و عدم بهره‌‌مندی از امتیازات ایثارگری پس از واگذاری بخش‌های دولتی، در بین ایثارگران به وجود آمد. آنان نگران آن بودند که اجرای این اصل سبب تضییع حقوق استخدامی آنان شود. مقنن برای رفع این نگرانی در قوانین بودجه سنواتی بر احقاق حقوق ایثارگران تأکید کرد. البته تصویب آن در بودجه سالانه این نگرانی را همواره به وجود می‌آورد که در صورت عدم تصویب در بودجه سال آینده، آیا این حقوق تضییع می‌شود؟ با تصویب دائمی ماده66 قانون تنظیم مقررات که بیان می‌دارد: شرکت‌های مشمول اصل چهل‌وچهارم قانون اساسی که واگذار شده و یا در حال واگذاری می‌باشند و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته یا می‌‌گیرند، موظفند برای ایثارگران شاغل در زمان واگذاری، از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت نمایند، این دغدغه رفع شد.

طی سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های واگذار‌شده با بی‌توجهی به قوانین، حقوق ایثارگران شاغل را تضییع کردند. با تصویب این قانون کلیه شرکت‌های واگذارشده ملزم به اعمال قوانین ایثارگران شده و موظفند حقوق تضییع شده آنان را اعاده نمایند. مجلس شورای اسلامی در ماده73 ‌قانون تنظم بخشی از مقررات مالی؛ دولت را مکلف کرده است بدهی خود را به کلیه بازنشستگان نیروهای مسلح با احتساب مابه‌التفاوت آن هر‌ساله در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید. با این مصوبه قانونی کلیه ایثارگرانی که حقوق وظیفه، ‌حالت اشتغال و مستمری خود را از سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح دریافت می کنند ، می‌تـوانند پیگیر مطالبات خود باشند. در مطالب بعدی به مطالباتی که به ایثارگران بازنشسته تعلق می‌گیرد خواهیم پرداخت

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

و حقوق و معیشت ندادن به رزمندگان جانبازان مثلاً 5 % دفاع مقدس و

فقیر و محروم از حق الناس که دیگر تحلیل نمی خواهد ؟!

فقر و نداری و محرومیت و سختی زندگی ؛ امان مدافعان دفاع مقدس

را بریده است ؟!

تحلیل می خواهد که دشمنی با معیشت دلاوران جبهه و جنگ چرا ؟!

چرا در کوی عشق .

آدم کشند .

خوبی رابا بدی نه ؛ با خنجر هم که نه،

با ذلت کشند ؟!

خدایا راستی را هم آفریدی ؟!

آفریدی ؟!

اگر آفریدی :

چه نا پیدا آفریدی ؟!
یه نفر که یادم نیست کیه در چند جای سایت همش نوشته : واس ماس ! بخدا که خیلی ساده ای ! همه چیز واس اوناس !
تازه مگه ایثارگران چی می خوان که بگن واس ماس واس ماس !!
ما فقط می خوایم این قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی بشه البته بدون تبعیض و پارتی بازی ! چرا یک قانون در مورد یک فرد خاص اجراء میشه ولی در مورد افراد دیگه میگن : آئین نامه نداریم !! بودجه نداریم ! اعتبار نداریم ! خبر نداریم ! همش نداریم نداریم نداریم !!
پس شما چی دارین ؟ قوانین ایثارگران از 3 کانال مجلس و دولت و شورای نگهبان گذشته پس حق قانونی و شرعی ماس ، کو اجراء ؟
خیلی ها رو می شناسم که دچار افسردگی ناشی از ایثارگری شدن بخدا قسم در خانه و زندگی خودشان مشکل ندارن ولی در محل درس یا کار بخاطر کم لطفی که چه عرض کنم بی شرافتی بعضی از همکاران خودشان و حرفهایی که پشت سر و به خودشان می زنند دچار افسردگی شدن .... نمونه هاش زیاده اگه بخوام بنویسم کتاب مثنوی میشه . بعدا می نویسم البته نه در مورد خودم بلکه در مورد ایثارگران دیگر چون نمی خوام خودم شناخته بشم و باهام لج و لجبازی کنن . مشت نمونه ی خرواره فرقی نمی کنه ........
نمی دونم چرا به کامنت مرتضی خاکپور و همدرد 94 اینقدر منفی دادن ؟! حتماً از پرسنل بنیاد شهیدند . حداقل دلیلش را هم بنویس . شاید هم کامنتت سانسور شده میخوای اینطوری حرصتو خالی کنی ( با تو هم همدردم ... )
البته فکر نمی کنم کسی به مثبت و منفی ها توجه کنه . اصل مطلب نوشته شده مهمه .
درست گفتید دوست عزیز مهم نفس و محتوای نظر هست که مهم وبازگوکننده ست گرچه که انهایی که منفی میزنند در باطن و درون خود معترف و به درستی مطالب اذعان دارند منتهی متاسفانه دنیا دوستی و مادیات و هواههای نفسانی بر عقل و درک و بالاخص وجدان وانصافشان چربیده و تاثیر گذاشته انشالا که خداوند همه مان را به راه راست وبصیرت توفیق دهد
بهانه‌هایی که برخی بانک‌های عامل در سیر اعطای این وام ایجاد کرده و این وام را فقط برای " ساخت " lمیدهند نه وام خرید " !!!! نوعی مانع‌تراشی و اقدام خلاف قانون است ! و این پلتیک دولت برای فرار از پرداخت ده درصد وام مسکن ایثارگران به بانکها است ! و با این کلک ولت بسیاری از جانبازان خصوصن اعصاب و راوان و همچنین توجیه اقتصادی ساخت و ساز در زمان فعلی نمی توانند اقدام به جذب " وام ساخت " نمایند ! از فاش نیوز خواهش دارم آمار ایثارگرانی که در سال 92 موفق به اخذ وام ساخت شده اند را بیابند تا دریابند شاید کمتر از ده درصد جانبازان موفق به جذب وام مسکن شده اند !
اقای مجتهد چرا تبدیل وضعیت ها عملی نمیشه ؟؟ ادارات خودمختار شده اند و از اجرای قانون جامع ایثارگران خودداری می کنند . دیوان عدالت اداری هم پاسخگو نیست چرا ؟
باسلام چرا اموزش وپرورش احکام حق ایثار (ماده 51) را صادر نمی کند
به کمیسیون ماده 16 شکایت کنید از دست آموزش و پرورش . انفرادی یا دسته جمعی چون اکثر سازمانها پرداخت می کنند
آخرین اخبار ، مقالات و قوانین و مقررات کارمندی و کارگری در پاراف
سال 61 سرباز ژاندارمری بودم که در جبهه جنوب بر اثر ترکش خمپاره مجروح شدم پس از 33 سال برای تکمیل مدارک جهت ارائه به بنیاد شهید به نیرویا ا نتظامی مراجعه کردم پس از چند ماه دوندگی طبق رای کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی برایم 6 درصد جانبازی و2 درصد غرامت زدند البته تعیین درصد غرامت طبق روال خودشان بود و من تقاضا نکرده بودم . نامه ای جهت دریافت غرامت به من دادند تا به بیمه بروم مسئول بیمه وقتی نامه را دید خنده اش گرفت و گفت مبلغ غرامت به اندازه چند ورق فتوکپی هم نمی شود و این در حالی است که بیمارستان نیروی انتظامی جهت معاینه و رادیولوژی مجددعضو ترکش خورده بیشتر از 50 هزارتومان از من گرفت حالا مخارج دیگر بماند. واقعا خنده دار نیست؟
تلفن تماس اقای مجتهد لطفا
23023647
باسلام بنده مدت 97ماه اسارت و16ماه حضوردرجبهه والان 55درصدجانبازهستم من درسال 87باکلی مشکل یک واحداپارتمان بدون اسانسوردرطبقه سوم خریدم وازبنیاد18میلیون تهسیلات گرفتم والان که سن وسالم بیشترشده مشکلات رفت وامددارم چونکه انوقت بهتربودم ونیازبه اسانسورنداشتم ولی الان واقعامشکل دارم ولی بنیاداجازه استفاده ازتهسیلات بیشتررانمی دهدتابلکه جانبازان بالای 50درصدبتوانیم مسکن خودراتعویض کنیم تابتوانیم جای که اسانسورداردبخریم چرانمی دانم رفتم دفتربنیادجواب دادشماقبلاازتهسیلات 18میلیون استفاده کرده ای نمی توانی ایامن حق یک مسکن مناسب رانبایدداشته باشم ولی الان که شکنجه های عراق ومجروحیت زمان اسارت بیشتراثرکرده وواقعانبایددولت فکری برای امثال مابکندبهرحال ازرهبری ودولت ومجلس تقاضامیکنم مارادرک کنداین چندسال راحداقل بهترزندگی کنیم ازاده جانبازازتهران
سلام ، در قانون بودجه سالهای قبل صراحتا پرداخت وام برای خرید را با توجه به هجوم سرمایه ها برای خرید و ممانعت از افزایش نا متعارف قیمت مسکن ممنوع کرد که اقدام مناسبی بود. اما بدلیل اختصاص وام مسکن به جانبازان بالای 25 درصد متاسفانه افراد واجد شرایط کم بودند تا پس از گذشتن از هفت خان بنیاد به بانک معرفی شوند و سپس هفت خان بانک را طی کنند بنابراین بدلیل فروکش هجوم سرمایه ها بطرف بازار مسکن تعدادی وام مسکن برای خرید تخصیص یافته است.
در قانون بودجه 94 قرار است وام مسکن به جانبازان زیر 25 درصد پرداخت شود اما تاکیدی بر ساخت یا خرید دیده نشده است. باید ببینیم مسئولان بانکها با جانبازان زیر 25 که اکثریت آنها فاقد آورده معادل مبلغ وام هستند چگونه عمل خواهند کرد؟ شرط اقدام صحیح اینگونه قوانین که همیشه ناقص میباشند میبایست در کنار اختصاص وام مسکن به جانبازان زیر 25 تمهیدات لازم برای تحویل زمین نیز جهت ساخت تصویب و قانون را تکمیل کنند. چنانچه وام ساخت مسکن با وجود مشکلات یاد شده فوق تخصیص یابد و تمهیدات لازم برای تجویل زمین در نظر نباشد یقین میدانیم هیچیک از جانبازان زیر 25 درصد قادر به دریافت وام ساخت مسکن نخواهند شد آنوقت میگوییم چاله اعتباری بنام جانبازان زیر 25 درصد و به کام طواغیت نفوذی در حکومت است.
سلام به برادر بزرگوارم جناب مجتهد ودیگر عزیزان جانباز وایثارگر همه قوامین اسمش برای ما ولی اجراش برای کسانی دیگه به نظر بنده اصلا این قوانین را نخوانید چون اگر اقایون بزرگان بخواهند چیزی بدهند یا اجرا کنند میکنند خاه قوامین باشه یا نباشه این قوامین بجز اعصاب خوردی جیزی در بر نداره چندتا در طول این 27 سال گفته شده وچندتای ان کمال اجرا شده بجز اون اوایل که عزیز بودیم یاحق

...

یارانه نقدی اردیبهشت ماه

۹۴ سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

خدایا این یارانه ما را بدهند که نان بخریم ؟!

رزمندگان جانبازان حقوق و معیشت ندارند . 5 % .

الهي و رَبِّي مَن لي غَیرُک .

اللهمَّ عَجِّلْ لولیّکَ الفرج .

(اَللّهُمَّ و لا تَكِلني إلى نَفسي طَرفَةَ عَينٍ أبداً.

خدایا مرا حتّی یک چشم به هم زدن، به خودم وامگذار)
...

الهی و ربی من لی غیرک *** الهی و ربی من لی غیرک .

خدایا به اسم یا غفارت *** نظر کن به عبد گرفتارت .

به ذکرت به جودت میخوانمت *** که مهمان شده شب زنده دارت .

به آوای عظم سلطانک*** الهی و ربی من لی غیرک .

خدایا تو هستی تنها یارم *** به خاک درت سر می گذارم .

تویی تو تمام امید من *** به جز تو پناهی را ندارم .

منم خاک و تو تعلی مکانک*** الهی و ربی من لی غیرک .

چه غمها زدودی از دل من *** گشودی گره از مشکل من .

بلا را گرفتی از جان و دل *** وِلا را سرشتی با گِل من .

به والایی ظهر امرُک *** الهی و ربی من لی غیرک .

من و بی فایی با مهربان *** تو و همنوایی با همزبان .

منو بی حیایی در معاصی *** تو و آشنایی با پشیمان .

تویی صاحب خفیَ مکرُک *** الهی و ربی من لی غیرک .

منو کوه عصیان یارب العفو *** تویی ماه غفران یا رب العفو .

منو درد نسیان از رحمتت *** . . . یا رب العفو .

پناه بر تو از غلب قهرُک *** الهی و ربی من لی غیرک .

من عبد گنهکار تو بخشنده *** دست خطاکار تو زیبنده .

خجالت کشم از لحظه ای که *** تو هستی به جای من شرمنده .

به هنگام وجبت قرتک *** الهی و ربی من لی غیرک .

اگر تو نبخشی خطایم را *** صدا می کنم من آقایم را .

به قدری بگویم حسین حسین *** که سازی اجابت دعایم را .

به اسمی که شد فیه قبائک *** الهی و ربی من لی غیرک .

من آن ریزه خوار کوثریَم *** گدای عطای حیدریَم .

به پایین پای آقا سوگند *** که عمری علیِ اکبریَم .

بهشت امیرت قد عطیتُک *** الهی و ربی من لی غیرک .
به‌خلاف روال ماه‌های قبل دولت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ماه جاری با ۲ روز تأخیر ۲۴ اردیبهشت ماه امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
اگر مسلمونی هست اکه فریاد رس مظلومی هست کمک کنید که به جرم فرزند شهید بودن منو به نیستی کشوندن تورخدا اکه کسی تو تهران هست که قدرتی داره به خاطر خون شهید کمک کنه
...
همه افرادی که در قالب عضویت، انجام خدمت وظیفه و یا همکاری با نیروهای مسلح

جانباز شوند، چنانچه مشمول بندهای «ب»و «ج» مواد(۱۰۸) آجا و ۱۲۱ سپاه و بند «ب»

ماده۱۲۸ ناجا قرار گیرند

از حقوق وظیفه یا حالت اشتغال برخوردار خواهند شد.
...
از حقوق وظیفه یا حالت اشتغال برخوردار نخواهند شد.

نخواهند شد ؟!

به جانباز 5 % هیج جا حقوق و معیشت و مرغ و پفک نمی دهند ؟!

اصلاً جانباز 5 % را جانباز نمی شناسند ؟!

قانون را باید در کوزه انداخت ؟!

همه چی در همه ؟!

کج سلیقگی و آشفته بازار ؟!

طرحی نو در اندازد .

شاید که بیایی ؟!

آمین .
با سلام خدمت برداران عزیزم خصوصا رزمندگان جبهه های جنگ در هشت سال دفاع مقدس . ضمن احترام و عزت خالصانه به یکا یک عزیزانی که در راه کشور شهید ، جانباز ، اسیر ، آزاده و مفقودالاثر و...شده اند تا عزت و افتخار ایران و ایرانی بودن را به همگان آشکار سازند . حال این وظیفه دولتمردان کشور هست که میبایست قدردانی کنند و با مدیریت خود همگان را راضی نگهدارند و چون آنقدر درگیر مسائل برون مرزی خود هستند لذا این قشر را به فراموشی سپردند و این تحلیل ها در روزنامه ها و سایتهای خبری نیزمعنای دیگری دارند./
بنده از مدافعان و مدعیان ایثارگر ی و رزمنده گی هستم که حق اجتماعی ام پایمال گشته و هم اکنون در سن 54 سالگی از کوچکترین مزایای اجتماعی بی بهره مانده ام بعنوان مثال پیگیر بند " ز " تبصره 20 قانون بودجه سال 94 مصوبه مجلس محترم شدم (حقوق رزمندگان معسر ) الف - استانداری محترم استان ...حتی از پذیرش نامه خوداری نمودند ب - امور ایثارگران مستقر در استانداری اعلام نمودند "فقط مصوب شده بودجه کو؟" ج- نماینده محترم ارتش مستقر در بنیاد امور ایثارگران گفتند ربطی به ما ندارد باید از تهران نزاجا اقدام کنید .!!!!! یعنی بخشنامه و قانون و بودجه و مصوبات و روزنامه و سایت و همه وهمه در حد حرف هست و حرف و حرف
به وعده ، به حلوا ؛ به کجا می رویم ؟!
...

ایثارگران بدانند؛ تسهیلات ایثارگران در بودجه۹۴ (۲)

1- برابر بند (هـ) تبصره ۱۵ قانون بودجه، دولت مکلف است کمک معیشت ماهانه به

جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد تا زمانی که فاقد شغل و درآمد

باشند .

معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

2- برابر بند (ز) تبصره20 قانون بودجه، دولت مكلف شده است نسبت به برقراري و

پرداخت مستمري به رزمندگان معسر داراي حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه به

طريقي اقدام كند كه

مستمري ماهانه آنها از 75درصد حداقل دستمزد سال 94 كمتر نباشد.

3- در بند (ز) تبصره20، 75درصد حداقل دستمزد به مبلغ

5 ميليون‌ و 343 هزار و 187 ريال

به‌عنوان مبناي پرداخت مستمري به رزمندگان معسر قرار گرفته است.

4- نه رزمندگان و نه جانبازان از این حقوق چیزی ندیدند .؟!

5- رزمندگان جانبازان مثلاً 5 % دفاع مقدس : 35 سال است که یک ریال نگرفته اند .

و حقوق و مرغ و پفک و تی تاپ هم نگرفتند ؟!

( 5 % . درصد ظالمانه محرومیت و ضد رزمندگان )


6 - ما ایران را آزاد کردیم .

ما از ایران محروم شدیم ؟!

الهي و ربِّي مَن لي غَیرُک .
باسلام واقعا آدم از اين همه فرق گذاشتن و ناديه گرفتنا دلش ميخواد فرياد بزنه اما چون نتيجه اي نداره صدام تو گلو خفه ميشه من همسر يك خلبان جنگي بازنشسته ارتش
هستم همسرم تمام سالهاي جنگ براي دفاع از ميهن جنگيد و استرس و اظطرابي كه از پروا هاي او روي بنده وارد شده اكنون نمود خارجي پيدا كرده ، اخر چه قدر تبعيض ، حقوق دريافتي إينان به انداز ه ي يك كارمند عادي است و هيچ سنخيتي با شغلشان ندارد ما همسران اين افراد را نميتوان به چشم يك ايثارگر نگريست كه در هنگام جنگ در پايگاه ها مي مانديم تا همسرمان با روحيه به عمليات بروند ? چه فرقي است بين ما و يك ايثارگر عادي ? كلا خلبانان دفاع مقدس كه بيشترشان تحت تأثير اشعه و تاثير بمب هاي شيميايي يكي يكي مظلومانه ميميرند مانند ارواحي كه در اين جهان ديده نميشوند هستند ، ما خانواده خلبانان هشت سال دفاع مقدس خواستار رسيدگي به شرايط و حقوق انها هستيم كه ناعادلانه لگد شده است زيرا انان افرادي اسماني هستند و به دوز و كلكهاي زميني آشنا نيستند كه زندگي ظاهريشان مانند اقا زاده هاي زير بيست سال باشد ، واقعا وقتي فكر ميكنم خودم وشوهرم براي چه اينده اي و چه كساني اين همه اضطراب را تحمل كرده ايم و همسرم خودش و روانش و سلامتيش را براي چه كساني در خطر انداخت افسوس ميخورم
دوستان سالم من هم شش ماه ویک روز جبهه بودم توپ خانه روزی ۲۷۵گلوله شلیک میکردیم اونهم 130عصاب برام نمانده الان یک کارت ایساردستم دادن گفتن بروبزاردرکوزه آبشو بخور.ناراحت نباشید مابرای وطن جنگیدیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi