شناسه خبر : 34298
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 , 15:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که کارنامه دخترش را امضا کرد

فرستنده محرم- شهید سید مجتبی صالحی خوانساری وقتی به شهادت رسید دختر هفت ساله ­ای داشت. روزی معلّم دختر، کارنامه­ ی دانش آموزان را به دستشان داد و به آن ها تأکید کرد که پدرتان حتماً باید پای کارنامه را امضاء کند و اگر فردا با کارنامه­ ی بدون امضاء به مدرسه بیایید خودتان می­دانید.

دختر کوچک با دلی شکسته به خانه رفت و مستقیم به اطاقی که عکس پدر در آن بود رفت و با چشم گریان از پدر می­ خواست تا کارنامه­ اش را امضاء کند.

… صبح که از خواب بیدار شد دید پای کارنامه­ اش با رنگ قرمز امضاء شده است.

آیت الله خزئلی فرمودند: «این امضا را با ۶۰ امضای شهید تطبیق دادیم و دیدیم امضای خودش است».  این کارنامه اکنون در موزه­ ی شهدا نگهداری می ­شود.

3372330569821108444

گوشه ی چپ عکس امضای پدر با خودکار قرمز با عنوان «اینجانب نظارت دارم» یا« اینجانب رضایت دارم»

51794943678168106760

اینستاگرام
خاطره ی خوبی بود . روحش شاد .
مریم حیدری نسل سوم .
واقعا ؟ باورم نمیشه ....
من فکر می کنم عمداً این شهید ( رضایت یا نظارت ) را طوری نوشته که قابل تشخیص نباشد و به هر دو صورت خوانده شود . چون شهید نظارت دارد از طرفی / رضایت دارد از طرفی چون کارنامه مدرسه بچه ی کوچکش است و باید بنویسد رضایت دارم /
اینگونه مسائل و خواب و رؤیاها را فرزندان شهدا زیاد می بینند و برای هم تعریف می کنند بخصوص آنهایی که موقع شهادت پدرشان هنوز در شکم مادرشان بودند یا کودک بودند .
یک دوستی دارم که خیلی باهوشه ولی اعتماد به نفس نداره . در رشته پزشکی سراسری قبول شد ولی می گفت نمیرم چون میترسم بخاطر سختی درسها و کشیک های شبانه و ....موفق نشوم . یک شب پدرش را در خواب می بیند و از او کمک میخواهد ، پدرش می گوید : اگر درس بخوانی حتما موفق می شوی و غیره ... « خیلی خلاصه کردم » - فعلا هم اینترن است و با اینکه مادرش هم در اثر بیماری سرطان فوت کرد ولی همیشه نمراتش در حد بهترینهاست و قصد ادامه تحصیل هم دارد .
ا من همزاد پیدا کردم ؟
دختره در خوابش ديده بود؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi