شناسه خبر : 34317
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دم خروس یا قسم حضرت عباس؟!

نمی دانیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را. بنا به فرمایشات معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تأکید بر اینکه سلامت جامعه ایثارگران

توکلی - سلام بر امام وشهدا. نمی دانیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را. بنا به فرمایشات معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تأکید بر اینکه سلامت جامعه ایثارگران از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد است، گفت: تمام تلاش ما ارائه بهترین خدمات به ایثارگران است که در همین راستا، 100 درصد هزینه درمان جامعه شاهد و ایثارگر پرداخت می‌شود.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا عباسپور توضیح داد: فهرست رسمی دارویی کشور شامل کلیه داروهای گیاهی و شیمیایی تولیدی و وارداتی موردقبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از تعهدات بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در مورد داروهای ساخت داخل موردنیاز ایثارگران وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت وجود موارد خاص و درخواست ایثارگران برای استفاده از داروهای وارداتی خارج از لیست که مشابه داخلی آن‌ها در کشور تولید می‌شود، کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و با بررسی درخواست توسط متخصصان و شورای عالی پزشکی مشکل دارویی ایثارگران حائز شرایط حل می‌شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد افزود: بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست‌های دارویی ایثارگران را پوشش می‌دهد که این مسئله در سالی که گذشت رضایت جامعه شاهد و ایثارگر را در پی داشته است. وی با تأکید بر اینکه بحث سلامت جامعه ایثارگران از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است،گفت: تمام تلاش ما ارائه بهترین خدمات به این جامعه است که در همین راستا، 100 درصد هزینه درمان جامعه شاهد و ایثارگر از طریق بیمه‌های همگانی، تکمیلی و صندوق سلامت پرداخت می‌شود.
عباسپور با بیان اینکه جانبازان تعیین درصد شده، خانواده تحت تکفل جانبازان، والدین، همسر و فرزندان شهدا بدون سقف سنی و شرط تأهل که تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد هستند، می‌توانند از خدمات آیین‌نامه ارائه خدمات دارویی به جامعه شاهد و ایثارگر استفاده کنند، افزود: در صورت وجود مجوز استفاده ایثارگران از نوع وارداتی داروی در تعهد بیمه پایه، پرداخت فرانشیز و اختلاف قیمت داروهای وارداتی و تولید داخل توسط بیمه تکمیلی انجام می‌شود. همچنین هزینه تمام داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی و پیوند اعضا و داروهای مربوط به دوران بستری تولید داخل یا وارداتی توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد گفت: هزینه کلیه داروهای عمومی و تخصصی اعم از بستری و سرپایی طبق فارماکوپه دارویی کشور، فارماکوپه داروهای گیاهی کشور، هزینه مکمل‌های غذایی تولید داخل، ویتامین‌های تولید داخل، پرداخت حق فنی نسخ، اختلاف قیمت برندهای داخلی، اختلاف قیمت داروهای وارداتی با تولید داخل در صورت داشتن مجوز مصرف نوع وارداتی و هزینه لوازم مصرفی طبق تطبیق با نسخه توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت است. وی با اشاره به اینکه در هر نوبت تمدید قرارداد بیمه تکمیلی، لیست داروهای جدید به لیست قبلی افزوده می‌شود، اظهار داشت: در همین زمینه 2 مورد از مکمل‌ها با نظر بنیاد به لیست داروهای وارداتی قابل پرداخت از طریق بیمه تکمیلی جامعه شاهد و ایثارگر افزوده شده است که والدین شهدا و همسران شهید بالای 60 سال، جانبازان 70 درصد و افرادی که با نظر اداره کل درمان بنیاد حائز استفاده از این مکمل‌ها تشخیص داده می‌شوند، می‌توانند از این دو مورد استفاده کنند.
عباسپور با اشاره به اینکه رضایت جامعه شاهد و ایثارگر از خدمات دارویی و بیمه بنیاد در سال 93 افزایش چشمگیری داشته است، عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مبین 2 و آموزش کارکنان حوزه بهداشت و درمان بنیاد در بالا بردن آگاهی همکاران این بخش نقشی اساس داشت که این مسئله موجب راهنمایی بهتر و موفق‌تر جامعه شاهد و ایثارگر در زمینه مسائل دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده جامعه شاهد و ایثارگر از بهترین خدمات پزشکی و دارویی حق آنان است، گفت: بنیاد سعی دارد تا از طریق آیین‌نامه‌های دارویی و قراردادهای بیمه تکمیلی خود، بهترین خدمات را به این جامعه ارائه دهد. البته بسیاری از مشکلات در این زمینه فقط مربوط به بنیاد نیست و در سطح کل کشور وجود دارد که باید از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری و حل شود. معاون بهداشت و درمان بنیاد ادامه داد: خدمات یکسان و بدون سقف بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کلیه بیمه‌شدگان، بنیاد شهید و امور ایثارگران را به یک سازمان روبه‌پیشرفت در خدمات‌دهی در میان سایر سازمان‌ها تبدیل کرده است.
ولی باوجود شواهد موجود بیمه تکمیلی پوشش دندان پزشکی ویزیت های فک وصورت ندارد. ار طرفی مخارجی راکه ایثارگران از جیبشان انجام می دهند با محاسبه فرانشیز از سوی بیمه بعد از چهار تا شش ماه به ایثارگران پرداخت می شود از اینها گذشته بعضی از هزینه های درمانی که به عهده خود بنیاد می باشد بعد از گذشت هشت ماه هنوز پرداخت نشده وهزینه های جدیدرا قبول به پرداخت نمی کنند واظهار می دارند به علت نداشتن بودجه  پرداخت نمی شود. بروید تا چند ماه دیگر مراجعه کنید.

چرا دولت وبنیاد نمی توانند هزینه های در مانی را پرداخت کنند  با این که  مسایل وهزینه های حاشیه ای بی ربط دولت می توانند ایگونه هزینه هارا پوشش وبیش از اینهارا کار سازی کنند.

آقای دکتر عباس پور! خدا بهت قوت بده که این مشکلات را بدوش می کشی ولی قرارداد هایی راکه برای درمان ایثار گران تنظیم می کنید تمام موارد را همان طور که فر موده اید درنظر بگیرید نه اینکه بعضی از داروها تحت پوشش بیمه تکمیلی وجود نداشته باشد.

ایثارگر باید دارویش را آزاد تهیه کند؟

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام ، به محضر جناب آقای دکتر ساقی مدیر محترم سایت مقدس فاش نیوز و تنها مرجع دادخواهی و تظلم ایثارگران محترم عرض میکنیم پیرو تلاشهای جنابعالی و جناب آقای دکتر عباسپور و طائب که کمک شایان توجهی در راستای هماهنگی لازم جهت رفع مشکلات شرکت در شورای پزشکی و تعیین درصد مجدد اینجانب بعمل آوردند متاسفانه انتقال پرونده توسط بنیاد استان محل بایگانی پرونده علیرغم تکمیل مدارک و فرم مخصوص انتقال پرونده شامل 17 شرط و ارسال موافقت کتبی مدیرکل محترم بنیاد استان محل سکونت برای انتقال پرونده همچنان مشکل بقوت خود باقیست و کماکان امکان صدور کارت بیمه درمانی در بنیاد محل سکونت وجود ندارد. همانگونه که مستحضر میباشید بعلت جراحی کمر و عمل قلب همچنین مشکلات اعصاب و روان و حملات عصبی مکرر قادر به سفر طولانی نیستم اما مسئول اداره تعاون بنیاد استان محل بایگانی پرونده اصرار دارد بایستی برای شرکت در کمیسیون پزشکی و تعیین درصد مجدد خطرات جانی سفر طولانی محال را تقبل نمایم.
به استحضار مسئولین محترم بنیاد مرکز میرساند هدف بنیاد از قوانین مصوب تسهیل خدمت رسانی به جانبازان از طریق مجاری قوانین است اما در برخی استانها این مفهوم از قوانین درک نشده لذا ضمن اشکالتراشی بوسیله قوانین غیر همپوشان قبلی ، مانع از اقدامات قانونی لازم برای خدمت به جانبازان هستند.
شایان ذکر است درصد از کارافتادگی جانبازان مربوط به قبل از سال 67 ابطال شده که در حال حاضر نیاز به شرکت در شورای پزشکی و تعیین درصد مجدد دارد فلذا در این وضعیت جانباز را فاقد درصد تصور میکنند و از انتقال پرونده بهمراه مدارک تکمیلی لازم به بنیاد محل سکونت جانباز و تعیین درصد به همین دلیل خودداری میشود که روح قوانین را در تضاد با یکدیگر و اصول دین قرار داده است. ضمن تشکر از جناب آقای دکتر ساقی خواهشمند است تمهیدات لازم برای رفع این معضل اساسی که جانباز رو به موت را مجبور به سفر 3 هزار کیلومتری غیر ممکن کرده در اسرع وقت مبذول فرمایند.
باسلام . نخورده می چه داند شراب یعنی چه؟
ندیده آب چه داند سراب یعنی چه؟
درست نیست که بگویم چه حالتی دارم؛
مرا ببین که بدانی خراب یعنی چه؟؟؟ والسلام .
باسلام . جناب ناطق انشأ اله گره جهل مسئولین به کار شما باز شود .
هر مسئولی که برای مردم کار میکند آخر حرفش می گوید من برای رضای خدا این کار را کردم ودر نهایت تمام آنها به جد واز ته قلب می خواهند به بهشت بروند .... ولی بدون جان به جان آفرین تسلیم کردن ...والسلام .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi