شناسه خبر : 34357
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار روحانی با جانبازقهرمان شنا

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر چهارشنبه پس از دیدار با خانواده شهیدان فاضل بجستانی، به دیدار جانباز "جبار همتی" و خانواده وی رفت و در فضایی صمیمی با این جانباز دیدار و گفت گو کرد.

آفتاب :
دکتر روحانی در این دیدار خطاب به جانباز جبار همتی، گفت: شما به عنوان ادامه دهندگان راه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس، کار بسیار بزرگی کردید که اجر عظیمی خواهد داشت .
 
وی با تمجید از همت و اراده این جانباز بزرگوار که از ناحیه دو چشم نابینا شده و علاوه بر وارد شدن عوارضی به شنوایی اش دو دست خود را نیز از ساعد از دست داده اما در عین حال جزو رکوردداران و قهرمانان شنای جانبازان و معلولین کشور است، اظهار کرد: فعالیت های ورزشی شما بسیار برای سلامتی جسم و روح شما، مفید است و کاری که شما در عرصه ورزش انجام داده اید برای همه ما و به ویژه نسل جوان کشور درسی بزرگ است که نشان می دهد انجام هر کار سختی با اراده و تلاش ممکن است.
 
رییس جمهوری در پاسخ به توضیحات همسر این جانباز درباره اینکه آقای همتی پس از جانبازی تحصیل خود را ادامه داده و از مقطع دیپلم تا کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران تحصیل کرده است و در این راه سختی های زیادی را تحمل کرده، تصریح کرد: شما به عنوان همسر این جانباز عزیز به صرف قبول ازدواج با ایشان، جهاد کرده اید و قطعاً طی این مدارج تحصیلی و کسب این مقامات ورزشی بدون کمک های شما مقدور نبوده است و یقین بدانید که اجر بزرگی نزد خداوند متعال دارید.
 
دکتر روحانی در ادامه پس از اطلاع از اینکه دو خواهر همسر این جانباز حافظ کل قرآن کریم هستند که یکی از آنان نیز در این مراسم حضور داشت، با تمجید از این حافظ کل قرآن کریم خطاب به وی گفت: خدا این زحمت را از شما قبول کند که بسیار ارزشمند است و به قلب شما آرامش و نورانیت بخشیده، در دنیا شما را هدایت می کند و در آخرت برای شما اجر دارد.
 
جانباز جبار همتی تنها فرزند خانواده خود بود و با وجود آنکه به دلیل محدودیت سنی نتوانسته بود در دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضور یابد، اما در سال 72 و در جریان پاکسازی مناطق آلوده به مین به درجه رفیع جانبازی نایل شده است.
 
نکته جالب دیگر در این مراسم این بود که ابراهیم، فرزند خردسال این خانواده که از ابتدای حضور تصویربرداران، خبرنگاران و عکاسان با هیچ کس انس نگرفته بود، به محض اینکه دکتر روحانی او را به نزد خود فرا خواند، نزد رییس جمهوری رفت و دقایقی در آغوش وی نشست.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به این جانباز تقدیم شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi