شناسه خبر : 34366
شنبه 19 ارديبهشت 1394 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دعای ندبه به یادشهدای خوزستانی مدافع حرم/تصاویر

مراسم دعای ندبه به یاد شهیدان خوزستانی مدافع حرم و گرامیداشت روزهای عملیات بیت المقدس در اهواز برگزار گردید.

دعای ندبه امروز 18 اردیبهشت 94 به همت و تلاش رزمندگان گردان جعفر طیار ع و با دعوت از پیشکسوتان دفاع مقدس ، هیئتهای گردانها و خانواده های محترم آنان ، در منطقه آلفاآلفا ( منطقه عملیاتی بیت المقدس ) برگزار شد . هدف این مراسم تجلیل از یاد شهدای خوزستانی مدافع حرم و گرامیداشت یاد و خاطره روزهای قبل از عملیات بیت المقدس در این منطقه بود .

بعد از قرائت دعای ندبه، برادر نصاری پور ضمن خوش آمدگویی به جمع حاضر و ارائه توضیحاتی درباره حماسه رزمندگان در عملیات بیت المقدس ،  با این چند بیت دلها را به حال و هوای روزهای سال 61-62 برد :

خوش آن روزی که گرم جنگ بودیم

میان رنگها بی رنگ بودیم

دل هر کس شهادت را طلب داشت

حدیث عشق و مستی را طلب داشت

خوشا آن تنهایی سنگر

که دل بود و تمنا و دو دلبر

ایشان در ادامه سخنان خود

در ادامه برنامه سردار علیپور نیز توضیحاتی درباره گردانهای استان خوزستان دادند و از حفظ فرهنگ ومدیریت جهادی سخن گفتند که در دوران دفاع مقدس ایجاد شده است . ایشان تاکید نمودند استان خوزستان بخصوص اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس و اولین شکل دهنده این فرهنگ ، باید هم خودش را حفظ کند و هم بتواند آن را بارز و تدوین نماید . بعد از صرف صبحانه ، مجری ضمن آنکه از رزمندگان سرافراز دعوت می کرد تا در کنار هم عکس دسته جمعی بگیرند ، چند بیت از اشعار شهید جنت مکان را نیز خواند :

قرمزتر از آنیم که بی رنگ بمیریم

از شیشه نبودیم که با سنگ بمیریم

تقصیر کسی نیست که این گونه غریبیم

شاید که خدا خواست که در جنگ بمیریم..

گزارش و عکس از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi