شناسه خبر : 34429
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمع ستارگان در یادواره جانبازان شهید/تصاویر

جمعتان در یادواره جانبازان شهید، جمع اولیاء الله بود و هر کس کمی غیر از چشم سر، چشم دل را باز می کرد، این را نیک می دید

شهید گمنام- نمی دانم ما خیلی کوچکیم یا ... شما خیلی بزرگ!... نمی دانیم ما خیلی کم طاقت و ضعیفیم یا ... شما خیلی صبور و پرطاقت شده اید! لبخندهایتان و آرامشتان، این باور را به خوبی معنا می کرد که باور کرده اید

" هرکه در این بزم مقرب تر است

جام بلا بیشترش می دهند "

جمعتان در یادواره جانبازان شهید، جمع اولیاء الله بود و هر کس کمی غیر از چشم سر، چشم دل را باز می کرد، این را نیک می فهمید... عطر بهشتی وجودتان به گونه ای فضا را معطر کرده بود که وقتی انسان در بینتان قدم می زد، از این حضورهای خدایی به وجد می امد و سرمست میشد.

... بارها در حرف هایمان گفتیم که چه سخت است برایتان که از صف شهدا جا مانده اید اما حقیقت این است که خداوند شما را همچون ستاره هایی درخشان در میان عصر و زمان ما نگه داشته است تا چراغ دل هایمان خاموش نشود... خدا شما را با آن صورت های روحانی و آرام و صبور نگاه داشته تا معنی ایثار از یادمان نرود و عشق به شهادت طلبی برایمان مرور گردد... شما را نگه داشته تا با دیدن کم طاقتی های خودمان در برابر برخی مشکلات کوچک زندگی، بیشتر به ضعف خودمان پی ببریم و با همه وجود بفهمیم که این ایثار و این جانبازی چقدر شما را بردبار و عاشق کرده است... بفهمیم که خدا شما را برای خویش برگزیده است!

... وقتی با ویلچرهایتان وارد حسینیه می شدید، با وجود انواع محدودیت ها، با چشمان ظاهرا" نابینا، با دست و پای قطع شده، با لوله های اکسیژن ... چهره هاتان همه بشاش و پرشور بود و عاشقانه برای گرامیداشت یاد یاران شهیدتان آمده بودید... شاید برای همین نیت های پاک و دل سوخته تان بود که بیش از همیشه چهره هاتان نورانی شده بود و وقتی که از ابالفضل می خواندند، دیده های پربصیرتتان دریا شد.

... واژه در برابر عظمتتان کم می آورد و حقیقتا" نمی توان توصیف کرد زیبایی دقایقی را که بر تخت خوابیده، آمده ای و بر در ورودی حسینیه فاطمه زهرا ایستاده ای!... به استقبال! ... وقتی به لوله های اکسیژن برای نفس کشیدنتان نگاه می کردم، چشمانم شرمنده می شدند... وقتی پاهایت ( مصنوعی) را در آورده بودی و در کنارت گذاشته بودی و نماز می خواندی، از عصایت هم خجالت می کشیدم...

 در کلام و جمله نمی گنجید عظمت و زیبایی حضورتان، قهرمانان جانباز سرزمینم! ... آنگاه که زمین حسینیه فاطمه زهرا به رد چرخ هایتان آذین میشد و جمع زیبایتان همچون رودی خروشان در دل حسینیه جاری شد، هیچ عکاس و فیلمبرداری نمی توانست زیبایی آن حضور را به تصویر بکشد.

باشد که سایه برکت و وجود آبرومندتان که هر لحظه تجلی ایمان و عشق و ایثار است، تا سال ها بر سر همه مردم این سرزمین بماند و روزهایی را در پیش رو داشته باشیم که حتی یک اشعه نور از انوار وجودتان کم نشود.

این شعر حافظ شایسته توست... تویی که دیروز با آن شرایط سخت آمدی و به یاد یار شهیدت ایستادی، قهرمان!

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

وجود نازکت آزرده گزند مباد

سلامت همه آفاق در سلامت توست

به هیچ عارضه جان تو دردمند مباد




عکس ها و گزارش از شهید گمنام

اخصاصی فاش نیوز

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام و خسته نباشی به همه بچه های فاش نیوز

برا سلامتی اقای ساقی و همه جانبازان صلوات بفرست
اللهم صل علی محمد و آل محمد ص
مراسم فوق العاده ایی بود و واقعاً بی نظیر ، حضور جانبازان و خانواده های محترم آنان و همچنین حضور خانواده های جانبازان شهید که در دستشان قاب عکس شهیدان را داشتندباعث مزین شدن مراسم شده بود. این مراسم حاشیه های جالبی به شرح ذیل داشت.
1- حضور گسترده جانبازان ویلچری و قطع نخاعی و بصیر که یکی از مراسم بی نظیر و نادر را برپا نموده بود.
2-برای سخنران و مداح و مجری برنامه بجای صندلی ،یک ویلچر گذاشته بودند که اقدام جدید و جالبی بودکه مجریان برنامه را اتوماتیک وار به درد و رنج جانبازان یادآوری می کرد.
3-مجری برنامه و برگزار کننده گان مراسم و دست اندرکارن و حاضرین و همه وهمه از جانبازان و خانواده آنان بودند.
4- چون مراسم برای یادبود شهدا بوده و بعبارتی کار با عشق و دلی بوده ، لذا همه با عشق به شهدا آمده بودند و مراسم با معنویت و باشوری را برگزار نمودند
سلام برادر
ببخشید به نظر شما با جند دقیقه نشستن روی ویلچر چطور میشه درد و رنج جانباز رو درک کرد؟
راستی مگه ما نیازی داریم که کسی درد و رنجمون را درک کنه.
به روز مرگ چو تابوت من روان باشد
گمان مبر که مرا درد این و آن باشد
سلام و خداقوت...
خداقوت ای دلاورمردان که بی ادعا با حضورسبزتان شکوه و جلوه خاصی به این دوره از یادواره بخشیدید....
خداقوت ای بازماندگان شهدای جانبازی که دوستان شهیدتان با خلوص و صفای معنویشان فقط به عشق شهیدانتان حضورپیداکرده بودند...
خداقوت ای مدعوین خاص و عام و ای پابه سن گذاشتگان جوان...
و خداقوت ای شهیدگمنام عزیز که همواره با چشمانی تیزبین و قلبی مالامال از بی پیرایشی با چشمان دل و چشمان دوربین قشنگت راوی این حماسه حضوربودی.
این دوست حقیر و کمترین جانباز، دست تک تک همرزمان و هم سنخان بزرگوارم را میبوسم که اینگونه قدرشناسانه به تجلیل از دوستان شهیدشان آمده بودید.
امیدوارم سال آتی، پربارتر وزیبارتروپرشورتر، اما باتعدادبسیار اندکی از دوستان سفرکرده مان ،حضور پیداکنیم.
سلام وخسته نباشيد چرا اينگونه برنامه ها فقط در تهران برگزار مي شود
حسین اسرافیلی خودش یه لشگره ماشاالله به غیرتت پیر جانبازان
من نمیدونم دلیل این همه بغض، آیه ی یاس خوندن، سازمخالف زدن و تحریک دیگران برای چیه؟
چرا بعضی از دوستان برای کامنت هایی که جانبازان و خانواده شهدا برای این پست و پستهای دیگه میگذارند( منفی) میدن؟
اوناهم بیان و تحلیل خودشون رو ازاین برنامه حالا چه مخالف باشن و چه موافق بنویسن و برای فاش نیوز بفرستند تا ثبت بشه!! مطمئن هستم که فاش نیوز گزارش تحلیلی اونارو هم درقالب یه پست خواهدگذاشت. این بهتر از منفی زدنه دوستان.... حالا برای این کامنت منم تا دلتون میخواد منفی بدین!! ولی اینو بدونید که نفس برگزاری این مراسم و نیتی که ما و شما در اون حضورداشتیم ربطی به فلان آقا یا فلان جا نداره. بحمدللله تاثیرش رو هم گذاشته. البته تاثیر مثبت...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi