شناسه خبر : 34470
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادی از شهید مرتضی شادلو

شهید «مرتضی شادلو» درسال ۱۳۶۰به عضویت جهادسازندگی گرمسار درآمد؛ و داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل در منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد.ابتدا به عنوان راننده آمبولانس و سپس راننده لودر در واحد مهندسی ستاد پشتیبانی مناطق جنگی جنوب، به خدمت مشغول شد.در عملیات آزادسازی سوسنگرد،همچنین طریق القدس و فتح المبین، حضوری مستقیم وفعال داشت. به سبب شهامت، ایثارگری و لیاقتی که از خود نشان داد،در عملیات برون مرزی رمضان و مسلم بن عقیل، مسئولیت یکی از محورهای عملیات به وی سپرده شد.




اودر پاییز ۱۳۶۱در مناطق عملیاتی شمال غرب کردستان و آذربایجان غربی عازم شد.در اولین فرصت با توجه به شرایط سخت زمستانی و وجود برف و یخبندان، به احداث دژ و جاده‌ای بین صائین دژ و بوکان پرداختند. به سبب توانایی‌ها و مدیریت کامل و با تلاش شبانه روزی وی و دیگر برادران ایثارگر جهادسازندگی پس از سالیان دراز، اولین پل بشکه‌ای بر رودخانه نصب و همچنین عملیات احداث جاده‌ ۴۰کیلومتری صائین دژـ بوکان نیز همزمان آغاز شد.
 در ادامه تلاش بی‌امانش برای سرکوبی ایادی خائن و وابسته به شرق و غرب سردشت، در تاریخ23بهمن ماه ۱۳۶۳ بر اثر انفجار مین دعوت حق را لبیک گفت و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد.
وزیر جهادسازندگی وقت در مراسم تشییع پیکر پاک این سردار رشید اسلام  گفت: « انقلاب ما، برای استعدادهای نهفته جوانان، حکم کوره‌ای را داشت که آنها را آبدیده کرد؛ این شهدایی که ما، امروز به خاک می‌سپاریم، استعدادهای شکوفای ملت ما بودند؛ که رشد کردند. مگر شهید شادلو که بود؟ کسی که در اول جنـگ راننده لودر و بلدوزر بود و بعد رشد کرد و فرمانده مهندسی جنگ شد. اگر ما، توانسته ایم شش سال در مقابل ابرقدرت‌ها مقاومت کنیم، به خاطر این خون‌های پاک است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi