شناسه خبر : 34570
دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 , 15:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای کاهش وزن...

فرستنده جانباز شیمیایی 1- چگونه وزن کم کنیم
چرا وزن کم کردن اینقدر برای من دشوار است؟
آیا شما هم از این مساله رنج می برید؟ اگر فکر می‌کنید که با وجود اینکه کم می خورید باز هم اضافه وزن دارید؟ حتما سیستم متابولیسم بدنتان دچار اختلال است. معمولا اختلال متابولیسم در موارد زیر وجود دارد:
- کم انرژی هستید و یا احساس خستگی شدیدی بعد از مصرف خوراکی های دارای کربو هیدرات می‌کنید
- اضافه وزن در قسمت شکم
- تغییرات هورمونی
- افزایش سن
در این مقاله به راهکارهایی که به افزایش متابولیسم بدن کمک به سزایی می کنند می‌پردازیم.

 تناسب صحیح غذایی
 برخورداری از رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین‌های بدون چربی‌، غلات و چربیهای اشباع نشده باعث جلوگیری از اختلال در سیستم متابولیسم وهمچنین درمان این اختلال می گردد.
مصرف ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری حداقل در روز تشکیل شده از ۴۰ تا ۵۰ درصد پروتئین بدون چربی‌،۳۰ تا ۳۵ درصد غلات و ۲۰ تا ۲۵ درصد چربی های اشباع نشده باعث درمان و پیشگیری از این اختلال می شود.
 
بیشتر بخورید
بله درست خواندید!  با این حال منظور از بیشتر خوردن، خوردن مکرر است نه پرس‌های بزرگتر. خوردن ۲ یا ۳ وعده غذا در طول روز باعث کاهش متابولیسم بدن شما بین وعده‌های غذایی می شود و بر عکس مصرف میان وعده‌های سالم بین غذا باعث افزایش متابولیسم بدنِ شما می شود و شانس سوزاندن کالری در بدن افزایش پیدا می‌کند حتی اگردر حال انجام فعالیت فیزیکی‌ نباشید.
 
مصرف پروتئین در همهٔ وعده‌های غذایی
برای هضم پروتئین بدن شما به کار بیشتری احتیاج دارد که همین امر سبب می شود که بدن  کالری بیشتری پس از مصرف خوراکی های پروتئینی بسوزاند. با این حال توجه داشته باشید که بدن انسان عاجز از انبار کردن پروتئین است پس برای جلوگیری از اینکه پروتئین تبدیل به چربی‌ شود مطمئن شوید که در هر وعده ۲۵ تا ۳۵ گرم پروتئین مصرف کنید و نه بیشتر.
 
بیشتر آب بنوشید
خیلی‌ ساده است بدن شما برای فرایند سوزاندن کالری به آب نیاز دارد و بدون آب کافی‌ سرعت متابولیسم بدن کاهش پیدا می‌کند.
 
ورزش کنید
ورزش کنید و با اینکار سرعت گردشی خون خود را افزایش دهید. ورزش‌ های سبک باعث جنگ با خستگی‌ و کاهش استرس می شود که از جمله فاکتورهای موثر در اختلال متابولیسم می باشند. اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید با تحرک بیشتر شروع کنید. ۲۰۰ قدم به قدم های خود اضافه کنید و در نهایت سعی‌ کنید هر روز ۱۰۰۰۰ قدم بردارید.
 
ماهیچه بسازید
انرژی که بدن برای ماهیچه ساختن مصرف می‌کند باعث سوزاندن مقدار قابل توجهی‌ کالری می شود حتی در حالیکه نشسته و یا خوابیده هستید.
همچنین برای اینکه سیستم متابولیسم سالم داشته باشید بایستی از یک سری از عادت‌های بد دست بکشید.
 
صبحانه را حذف نکنید
حتما پیش از این هم شنیده اید که حذف صبحانه اصلا کمکی‌ به کاهش وزن نمیکند بلکه خوردن صبحانه سالم متابولیسم بدن شما را هوشیار و آماده سوزاندن کالری می‌کند. حذف صبحانه اساسا باعث از دست دادن یک صبح از چربی‌ سوزی است.
 
خواب شب را از دست ندهید
نه تنها بدن برای سوزاندن کالری احتیاج به استراحت کافی‌ دارد، بلکه تحقیقات نشان داده است که هنگامی که در طول شبانه روز خواب کافی‌ داشته اید ( ۸ ساعت یا بیشتر ) صبح روز بعد میل کمتری به خوردن بیجا خواهید داشت.
 
از گرفتن رژیم های سخت خودداری کنید
رژیم های افراطی و سخت غذایی باعث کاهش متابولیسم بدن می شود وقتی‌ بدن شما از انرژی لازم برای انجام فعالیت روزانه برخوردار نیست وارد مرحلهٔ گرسنگی شدید می شود به این ترتیب که کالری‌های مصرف شده به چربی‌ تبدیل می شوند تا بدن انرژی لازم را به دست بیاورید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi