شناسه خبر : 34608
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت فرمانده سپاه همدان

مراسم بزرگداشت فاتح خرمشهر در لشکر 27 محمد رسول الله، "شهید حاج محمود شهبازی" برگزار می گردد.

فاش نیوز- مراسم بزرگداشت فاتح خرمشهر در لشکر 27 محمد رسول الله " شهید حاج محمود شهبازی"  فردا برگزار می گردد.

مراسم بزرگداشت شهید حاج محمود شهبازی، فرمانده سپاه همدان و اولین جانشین لشکر محمد رسول الله فردا پنج شنبه  31 اردیبهشت با سخنرانی حاج حسین همدانی در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

گفتنی ست این مراسم در گلستان شهدای اصفهان از ساعت  3 تا 4 بعداز ظهر برگزار می شود.

شهید حاج محود شهبازی، معلم و مفسر قرآن کریم و نهج البلاغه و دانشجوی پیرو خط امام و از فاتحان لاله جاسوسی بود. او در سال 1359، برای ساماندهی و سازماندهی سپاه پاسداران شهر همدان به این شهر می رود و با عزمی استوار و فعالیتی گسترده، این امر مهم را تحقق می بخشد و پس از چندی نیز به فرماندهی سپاه پاسداران همدان منصوب می شود. او به عنوان فرماندهی دلسوز و فداکار و در عین حال قاطع و منضبط، به رتق و فتق و ساماندهی سپاه همدان می پردازد و در جذب نیروهای متعهد و انقلابی به سپاه، دقت عمل به خرج می دهد و با سپردن مسئولیت به نیروهای شایسته ، کیفیت آن را بالا می برد.

شهبازی ، همزمان با شروع جنگ تحمیلی، راهی جبهه می شود و در صحنه های مختلف کارزار، حضوری عاشقانه و فعال می یابد. وی ابتدا به جبهه های غرب می رود و پس از تحکیم و تثبیت مواضع رزمندگان اسلام در آنجا، به جبهه جنوب عزیمت می کند و از هیچ تلاشی در مقابله با دشمن دریغ نمی ورزد و کارآمدی و لیاقت خود را در بعد نظامی به ظهور می رساند .

پیش از آغاز عملیات فتح المبین، به مسئولیت معاونت تیپ 27 محمد رسول الله (ص) برگزیده شده و به هدایت نیروهای تحت امر تیپ می پردازد و در تحقق اهداف عملیات و منهدم کردن نیروهای دشمن، نقش و سهم بسزایی ایفا می کند.

 شهید شهبازی روز دوم خرداد ماه 1361، در آستانة فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به فوز عظمای شهادت نایل آمد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
امشب شب میلاد علمدار حسین است

میلاد علمدار وفادار حسین است

گر بود علی محرم اسرار محمد

عباس علی محرم اسرار حسین است /////

فرزند دلیر حیدر آمد

عباس امیر لشکر آمد

می خواست نشان دهد ادب را

یک روز پی از برادر آمد

[ روز جانباز بر گل های جانباز مبارک ...]
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi