شناسه خبر : 34613
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مگر امور ایثارگران پروژه عمرانی ست؟!

آنجا دیگر خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مثلا با این مضمون که "چنددرصدقانون جامع را اجراکردیم و چنددرصد دیگرش مانده " خطاب قرار نمی دهند.

سیدرضا- فلسطین عزیزمان چقدروسعت دارد؟ آیا دولت ثابت و باقوام دارد؟ چقدر جمعیت دارد؟ چقدر اسیر و آزاده دارند؟ منبع درآمدشان ازکجاست؟ آیا نفت و گاز و مس و فولاد و کارخانجات مادر دارند؟ حالا این فلسطین عزیز برای امور آزادگان و اسرا  "وزارت امور اسرا و آزادگان" دارد. یعنی چه؟  یعنی قانون دائمی و آیین نامه معین و قابل اجرا با بودجه سالانه که هرساله وزیر و معاونین باید جواب پس بدهند. حتما" در فلسطین عزیز، رابطه وزارت امور اسرا و آزادگان با جامعه هدف، رابطه مددجو و مددکار وجود ندارد بلکه  اسرا و آزادگان به عنوان سرمایه ارزشی و معنوی که قوام و ثبات فلسطین را تضمین کرده و می کند درقلوب ملت و مسئولین اجرایی قراردارند.

 آنجا دیگر خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مثلا با این مضمون که "چنددرصدقانون جامع را اجراکردیم و چنددرصددیگرش مانده " خطاب قرار نمی دهند. مگر امور خانواده معظم شهدا و ایثارگران یک پروژه عمرانی ست که هر روز بگویند اینقدرش را اجراکردیم و آنقدر دیگرش مانده و کمبود بودجه داریم یا این که "بارمالی"دارد؟!

 برای کسانی که با این دیدگاه به جهاد و ایثار و شهادت نگاه می کنند باید تاسف خورد. این کشور و این نظام مقدس جمهوری اسلامی که مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی را آفرید و معادلات ظالمانه حاکم بر بین الملل را به هم ریخت و مستضعفان را امیدوارکرد ، اولا رهبری داعیانه ولایت فقیه از امام خمینی (رحمت ا...علیه) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بود که نیروهای مخلص در رکابش حاضرشدند و انقلاب را به پیروزی رسانده و توطئه های مختلف را دفع نموده و هشت سال جنگ تحمیلی که تمامیت استکبار جهانی به اتفاق همین سرسپردگان امروزی یعنی حکام سعودی و امارات و قطر و بحرین وکویت و مصر و اردن، صدام بعثی را پیش انداخته و خودشان مدام تجهیزش نمودند را با افتخار به پیروزی رسانده و دشمن بعثی را بیرون راندند و یک وجب ازخاک پاک جمهوری اسلامی را ندادند.

 آن نیروهای مخلص، همین شهدای والامقام و خانواده های معززشان و همین رزمندگان جانباز و آزاده بودند که سالها اسارت را در سخت ترین شرایط تحمل کردند و به دشمنان باج ندادند و پس از آزادی هم کمترین هزینه را برای دولت و نظام داشتند. اکثریت قریب به اتفاق جانبازان را خانواده های مظلومشان جمع و جور می کنند، آزادگان جانباز که کمتر به چشم می آیند دچار تبعات جبران ناپذیری از قبیل مجروحیت و مصدومیت و شکنجه های دوران اسارت شدند و متاسفانه پس از آزادی هیچ گونه مطالعه پزشکی بالینی و تحقیقاتی روی آنان انجام نگرفت و بیماری های لاعلاج و ناشناخته آنان را خانواده هایشان با سختی و مشقت تحمل می کنند. پرونده های پزشکی اکثر آزادگان جانباز را نگاه کنند و ببینند چه کاری برای آنان انجام گرفته؟

 مسئله مسکن جانبازان و آزادگان  همانند تسهیلاتی بود که  به مسکن مهر و متقاضیان آن تعلق گرفت بلکه مسکن مهر خیلی راحت تر از ایثارگران بودند زیرا نه دنبال پروانه ساخت و پایان کار و آب وبرق وگاز رفتند و تا آخرسال 89 همان 25 میلیون تومان تسهیلات بود. اشتغال فرزندان ایثارگران را کجا قانونی کردند که طبق قانون بخواهد اجراشود؟ واقعا نمی دانیم این"فوتبال" و "فوتبالیست ها" چه گلی سر کشور و نظام و امنیت و ثبات و اقتدارمان زدند که اینقدر همه مسئولان برایش سرودست می شکنند و برای یک سرفه و عطسه فوتبالیست، برنامه "نود" و نشریات ورزشی و متاسفانه رسانه ملی تا آخرش پیگیری می کند، تازه اگراین فوتبالیستها کار غیرقانونی هم بکنند فورا" سر وته قضیه را جمع می کنند، مثل ده ها و صدها بداخلاقی و اخیرا"  همین کارت های معافیت سربازی، واقعا چه شد؟ حالا مدام سررزمنده ایثارگر منت می گذارند که مثلا" 70%قانون جامع را اجرا کردیم و بقیه اش مانده؟

 مگر آیین نامه هایش تدوین شده و آماده کردید که اجراشود؟ شمارا به خدا اگر نمی خواهید و نمی توانید خدمتی در شأن ایثارگران انجام دهید لااقل ادعا نکنید. به خدا مردم ازشما خیلی بهتر می فهمند. قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران یک قانون دائمی و مقدس باید باشد و کسانی عهده دار این مسئولیت شوند که ظرفیت این امر مهم را داشته باشند. می دانید چنددرصد جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم شهدا از دنیا رفتند و عندربهم یرزقون شدند؟ می دانید27سال ازپایان جنگ تحمیلی گذشته؟ می دانید 25سال اسرا آزادشدند ؟ کدام قانون وبرای کدام قشر ازمردم اینقدرطول کشید و اینطور پیچ وتاب خورد و آخرش هم معلوم نیست؟ واقعا معنای و مفهوم جهاد و ایثاروشهادت و حماسه سازان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در روزمره زدگی و دنبال پست ومقام و حزب و گروه بازی مسئولان به یک رابطه مددجو و مددکار تغییریافت که آن هم را نتوانستید به سرانجام برسانید. ما از ندانم کاری شماها خجالت می کشیم، شما چطور؟

والسلام.

اینستاگرام
باسلام
متاسفانه فقط در بنیاد شهید آمار و اطلاعات غلط به آقای شهیدی می دهند .
چون خودم در بنیاد شهید کار میکنم میدانم که فقط در موضوع تدوین آئین نامه برای اجرای قوانین کمیته ای مشخص شده که آنهم هنوز به بسیار جای کار دارد
اگر منظور بنیاد شهید اینست که آئین نامه تنظیم شده باید بگویم شاید تا 40 درصد تدوین آئین نامه شده است نه اینکه 71 درصد قاون اجرایی شده
سب لام بنده حقیر ازاده 10 سا له و جانباز 50 در صد هستم تاکنون 10 میذیون وام کرفتم برای مسکن تا حلا مسکنی برای خود ندارم اکر باور ندارید رجوع کنید اداره تبت میدانید مسکن مهر از ما ایتارگران بالاترند زیرا انجا بوی کباب میدهد
سلام این 70 درصد که از اول هم اجرا می شده اگر نمی توانند اجرا کنند منت بر سر ایثارگران نگذارند. یک بار گفتند همه دنیا هم فهمیدند که 30 درصد باقی مانده. تو خدا اینقدر تکرار نکنید
عباس ع آمد تا برادری را معنا کند . وفا را شرح دهد . ایثار را الگو باشد ، شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد . میلادش مبارک .

روز جانباز بر همه جانبازان مبارک ... " گل " ها ... روزتان مبارک .
بسيار زيبا بود،لطفا پيگيري بفرماييد به چه علت معاونت آموزشي وزارت بهداشت قوانين سهميه را اجرا نمي كند،بما كه پاسخي نمي دهند.
خدا برای بعضیها پروژه است آنهم چه پروژه ای ماکه خلع قانون نداریم ما خلع اجرا داریم اگه مسئولین کمی همت وانصاف و وجدان بخرج بدهند بخدا قسم همه چیز درست میشه باید با مسائل جانبازان وخانواده معزز شهدا انقلابی عمل کرد ( آقا ) که مستمرا توصیه میکند مجلس مستمرا مصوبه بیرون میدهد اما مجریان بی انصافی میکنند ............. ؟
جانباز 50 درصد بسیجی
نه عزیز پروژه ای است که مشمول مرور زمان شده است تا از ما نشانی نماند
نمیدونم چی بگم ، دل رهبر و ما خانواده های شهداء از این مسؤلین خون ، فقط ای کاش آقا امام زمان (عج) ظهور کنه تا کمتر خون دل بخوریم..
البته فدای دل آقا امام زمانم بشم که همه چی رو میبینه و خون دل میخوره
کاش پدرم تو رجعت بیاد به خدمتگزاری آقا امام زمان(عج) تا تو این دنیا پدرمو حتی اگه شده یکبار ببینم و در آغوش بگیرم..
آقا رضای عزیز نویسنده این مطلب باید بداند که قانون برای اجرا ابلاغ میشود و حتما باید شاخص های کمی در نظر گرفت تا دستگاههای نظارتی بتوانند پیشترفت اجرا را کنترل کنند. در غیراین صورت پیشترفت اجرایی قوانین و مقررات ممکن نمیشود.
ان شاء الله . مهدی اشوری صبور باش همینطور خواهد شد ... مطمئن باش صد در صد ، فقط کمی دیگر صبر کن و طاقت بیار . شهدای جنگ ایران و عراق قطعا (طبق احادیث) رجعت خواهند کرد تا انتقام خود را از دشمنان نامرد بگیرند و بقول استاد علی اکبر رائفی پور آنروز بسیار بسیار نزدیک است . البته " انشا الله "

روح همه شهدای مظلوم و معصوم 8 سال جنگ نابرابر و تحمیلی شاد .
سلام
خداحافظ
با عرض سلام وجدانا بالای 30 سال از مجروحیت وایثار گری وجانبازی وغیره مان میگذرد ایا فکر میکنید دیگر وقتی برایمان مانده تو روی خانواده مان خجالت میکشیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi