شناسه خبر : 34625
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 , 17:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نگارخانه ی شهر جای شهدا نبود؟

آیا تصاویر ایثار و رشادت آن مردان مرد آنقدر جذاب نیست که بشود زیبا ترین نگارخانه ی شهر را با آنها برپا کرد؟

 

ع.چیذری-این روزها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به حرکت جدیدی با عنوان «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» دست زده است که در جای خود ایده ای جدید در فضاسازی شهر تهران محسوب می شود.شهرداری تهران با به کارگیری بیش از 1600 سازه تبلیغاتی در شهر تهران قصد داشته تا آثار هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی را برای مدت 10 روز در شهر تهران به نمایش بگذارد.




 

این طرح که روزهای پایانی خود را روی بیلبورد های شهر می گذراند تا کنون با  بازخوردهای متفاوتی روبه رو شده است . مسلما «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» ایده ای جدید و خلاقانه بوده است که اگر به محتوای آن بیشتر پرداخته می شد می توانست تاثیر بیشتری بر حال عمومی شهروندان بگذارد. نمایش چندین عکس از آثار هنری خارجی که اغلب هم جذابیت چندانی برای شهروندان ندارد می توانست با تصاویر بکر تر و آثار هنری فاخرتری از هنرمندان داخلی خودمان جایگزین شود.

اگر بخواهیم نسبت به هزینه و سرمایه ای که صرف اینگونه طرح های فرهنگی می شود نقدی جدی تر کنیم باید بگوییم آیا در بین عکس ها و طرح هایی که از سفالینه ها و نقاشی ها و آثار هنری مربوط به دوره های مختلف تاریخی و موزه های اروپایی که گاها  با بی سلیقگی  هم انتخاب شده بودند و هیچ معنای خاصی را به مخاطب القا نمی کردند ، جای حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس ما نبود؟ آیا آنها نبودند که با خون خود هنرمندانه ترین حرکت بشریت را نقش زدند و در راه حفظ دین و امنیت این آب و خاک از جان و مال خود گذشتند و ماندگار ترین اثر هنرمندانه و جوان مردانه را در میهن به تصویر کشیدند...؟ آیا تصاویر ایثار و رشادت آن مردان مرد آنقدر جذاب نیست که بشود زیبا ترین نگارخانه ی شهر را با آنها برپا کرد؟
براستی چرا باید اینقدر فرهنگ ایثار و شهادت و دلاوری مرد ترین اسطوره های تاریخی این مرز و بوم مورد غفلت واقع شود و همیشه در حاشیه و مراسم های مناسبتی و مقطعی یادی از آنها برده شود.اگر همان کشور های اروپایی  که ما آثار هنری اش را برجسته می کنیم یکی از همان فرمانده های جنگی ما را داشت آیا مثل ما با تجلیل و بزرگداشت شان برخورد می کرد و یا آنها را چنان به جهان می شناساند که کل دنیا با اسطوره هایشان آشنا می شدند .
حالا که در آستانه ی فرا رسیدن
سی و سومین سالگرد آزادسازی خرمشهر و اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز هستیم چه خوب بود که از این دست طرح های گسترده در سطح شهر به پاسداشت 8 سال ایثار و رشادت مردان این سرزمین انجام می گرفت .

دیگر چه باید گفت که به راستی آنها که رفتند وآنها که با جانبازی خویش امانت آن روزگار در بین ما هستند بسی مغفول واقع شده اند .اگر جای جای این شهر را هم از عکس و یاد آن جوان مردان و رشادت هایشان پر کنیم باز هم کمترین کار را در حق زنده نگه داشتن یاد و نام آنها کرده ایم .باشد که در پاسداشت خون آن شیرمردان و طلایه داران ایثار و جوان مردی با نگاه و باور ژرف تری دست به اقداماتی این چنین بزنیم.

 
کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
باسلام .
ماسالهاست دیده ایم که گلها را کتک میزنند .
ما سالهاست میبینیم که روبهان سر خروس دهکده را بریده اند .
در موج خیز حادثه کشتی را شکسته اند . والسلام .
شمام زل زل نگاه کردید ...
درشأنت بنویس ...اگه توی بساطت هست ؟؟؟ دوست باش و به سخره نگیر ... من و تو بچه همین خاکیم و بزرگ شده دامن پاک مادر و روزی خور حلال پدر . عمرت زیاد باد .
سخره ای در کار نیست .ما دوست داریم ده تا به اعتبار نون حلال پدر و دامن پاک مادر...اگر توی بساطتت هست شمام به جای این لحن نامهربان بنویس وقتی فهمیدی گلها را کتک می زنند چه کردید ؟ دوست باش و انتقادپذیر ! عمرت زیاد با د..
طیب جان ...آخرشو بگو ....سفسطه نچین ... اند حرفت چیه !»» خیلی دلسوزی بگو سما چیکار کردی ؟؟؟؟ دنبال متهم کردن دیگران نباش... سایه ات استوار ...
بگم ؟ بگم ؟ چرا من بگم طاهر جان ... من اول سوال کردم پ لطفا زیر آبی نرو ... تو که ادعا درک کتک خوردن گلها رو داری بگو ؟ اینم یه جور متهم کردنه پس تو بگو اول ...منم می گم به موقش ؟ تا همه ببینن ترازوی عمل چه کسی سنگین تره؟
من دلم نمی خواست نتیجه حرفامون به اینجا برسه ولی اشکال نداره منم می گم ! نگو جانبازی ادعام به اعتبار جانبازیمه ! دوره ای شده که دیگه نمیشه بر اساس این حرفا ارزشمداری کسی رو تعیین کرد ؟ همش حرف حرف حرف حرف و ظاهر سازی و حمایتهای آبکی ..
یحتمل، تاریخ مصرف ما برای مسئولین و نه مردم بزرگ ایران گذشته!!!!!
روز تولد سقای تشنه کامان و بزرگ جانباز دشت نینوا را به همه ی جانبازان صبور تبریک عرض می نمایم ...
" گل " های جانباز : روزتان مبارک .
باسلام به خانواده های شهدا و جانبازان و فاش نیوز های عزیزم
پیشوایان معصوم، عالی ترین نمونه رهبری در جهان هستند و همه صفات پیشوایی در وجود مبارکشان به کمال رسیده است. همچنانکه این بزرگواران در رهبری بی نظیرند، در میان پیروان شان نیز کسانی یافت می شوند که در رهروی و پیروی از پیشوایان معصوم، مرتبه ای عالی و بی نظیر دارند، به عبارت دیگر، معصومین(ع) پیروانی دارند که نمونه اعلا برای چگونه پیروی کردن از پیشوایان الهی هستند.در حقیقت، اینگونه افراد درس پیروی از معصوم را به طور عملی به دیگران می آموزند.
باب الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای است که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد. شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.
باسلام و خسته نباشید شهبازقلیزاده ازشهرستان بناب روستای چپقلو دارای 3 تا دوختر و 24 چهار ماه خدمت درمنطقه جنگی سردشت وشیمیایی بودن منطقه بنده هم شیمیای هستم ولی متاسفانه هیچی اورکانی نیست موراجه کنم درحال حاضر هم بیکار خانه نیشیم تورا خدا یک چاره کنید برای خدا هم خوش میاید متشگرم تلفن

ترجمه کیلویی .

ضد انقلاب در کنار دریا :

در کازینو

در ماهواره و سایت

از مردم سر خورده و ...

پولها می گیرند با شارلاتان باری ؟!

و بعد به ایرانیان داخل می گویند :

همت کنید و بجنگید و ایران را تحویل این غارتگران خارج نشین بدهند ؟!

این زرنگ ها خوب دارند با پول بدبخت های ضد انقلاب به عیش و نوش

می پردازند ؟!

و برای ایرانیان داخل نسخه جنگ و خون ریزی می پیچند ؟!

و نادان تر داخلی ها که فریب این خارج نشینان را می خورند و از خارج نشینان

شیاد پیروی می کنند . و به خود و به خانواده خودشان آسیب می رسانند ؟!

و ما رزمندگان جانبازان بالاخص 5 % بی حقوق و بی معیشت و

فقیر زمانه :

رزمنده ایم ؛ تا زنده ایم .؟!

سلام به شهدا .

سلام به جانبازان .

سلام به رزمندگان دفاع مقدس .

سلام به امام خامنه ای عزیز ( حفظ الله )

سلام به مهدی ( عج )
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi