شناسه خبر : 34626
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 , 19:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سروده یک جانباز برای شهید بی سر مدافع حرم

 

محمدحسین جعفریان - جانباز شاعر و مستندساز کشورمان- در اختتامیه سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره سروده‌ای را به رضا اسماعیلی، شهید افغانستانی مدافع حرم، تقدیم کرد که به شرح ذیل است:

 

بیا سعدی از اینجا کن طوافی

بر این مردان سر بر تن اضافی

تو با یک قافیه در عشق ماندی

دمشق آنک پر است از این قوافی

 

به گزارش محمد صرفی -شهید رضا اسماعیلی یکی از شیعیان افغانستانی مقیم ایران بود که حدوداً 20 سال سن داشت و نایب قهرمانی وزن 55 کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی را نیز در کارنامه داشت. این شهید زمستان سال 92 در نبرد با تکفیری های سوریه پس از اسارت و شکنجه، ذبح شد و پیکر بی سرش به آغوش خانواده اش بازگشت. محمدرضا، فرزند شهید اسماعیلی پس از شهادت پدر به دنیا آمد.

گفتنی است سعدی، شاعر بلندآوازه کشورمان شعری دارد با این مطلع؛ چنان خشک سالی شد اندر دمشق/ که یاران فراموش کردند عشق... به نظر می رسد سروده جعفریان با توجه به این شعر سعدی باشد.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام. برای آقای محمدحسین جعفریان و امثال او همیشه دعاکنیم که باشند و بگویند و بنویسند و بسرایند . محمدحسین عزیزمان دید و شاهدبوده و هست، هم داخل و هم خارج مرزها ، سخت ترین جاهایی که فکرش هم آدم را می ترساند. اگر او و امثال او نگویند و ننویسند و نسرایند، آنوقت هستند کسانی که جوردیگری توصیف کنند آن مردانگی ها و حماسه ها را ، یک جوری که به نفع حزب و گروه و نحله و منافع خودشان باشد، یعنی فاتحه.
... ولادت امام حسین عذبر جانبازان پاسدار مبارک ..
یـعنـی میشـود آن روز؟!
درون تنـگنای قبـر
شانـه ام را بگیری
و تکان بـدهی:
إسمـعْ إفهـــمْ (بشنــو و بفهـــم)
انا حسیـن بن علی ابن ابی طالب
سر و کارت با مـن است
بقیـه برونــد...
روز پاسدار مبارک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi