شناسه خبر : 34643
شنبه 02 خرداد 1394 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مظهر مهر و وفا

سید مرتضی- باسلام به خانواده های شهدا و جانبازان و فاش نیوزی های عزیزم
پیشوایان معصوم، عالی ترین نمونه رهبری در جهان هستند و همه صفات پیشوایی در وجود مبارکشان به کمال رسیده است. همچنان که این بزرگواران در رهبری بی نظیرند، در میان پیروانشان نیز کسانی یافت می شوند که در رهروی و پیروی از پیشوایان معصوم، مرتبه ای عالی و بی نظیر دارند، به عبارت دیگر، معصومین(ع) پیروانی دارند که نمونه اعلا برای چگونه پیروی کردن از پیشوایان الهی هستند. در حقیقت، اینگونه افراد درس پیروی از معصوم را به طور عملی به دیگران می آموزند.
 باب الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای است که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد. شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.
  «وفا» از مهمترین صفات انسانی است و معیاری برای شناختن نیکان است. این صفت زمانی پسندیده تر است که انسان نسبت به میثاق خدایی وفادار باشد. وفاداری نسبت به پیشوای معصوم از مهمترین مصداق وفا به میثاق الهی است و حضرت باب الحوائج عباس بن علی (ع) تا پای جان به میثاق خویش وفادار ماند. به طوری که از آن پس در تاریخ تشیع به عنوان مظهر وفا شناخته شده و وفاداری به نام آن بزرگوار مترادف گردیده است.
 یکی از صحنه های شکوهمند وفاداری حضرت عباس بن علی (ع) زمانی بود که شمر لعنت اللّه علیه، به خیمه های امام حسین (ع) نزدیک شد و برای حضرت عباس(ع) امان نامه ای آورد و آن بزرگوار را صدا زد. حضرت ابوالفضل(س) از پاسخ دادن به شمر کراهت داشت لذا پاسخی به صدای شمر نداد ولی امام حسین (ع) به عباس(س) فرمود پرسش شمر را که تو را صدا می زند، بی پاسخ مگذار. حضرت باب الحوائج به دستور امام خویش در پاسخ به شمر فرمود: ای دشمن خدا، بر امانی که برای ما آورده ای لعنت باد.

 

 یکی از مهمترین عنصری که انسان را وادار به دفاع از حق می کند، «غیرت» است. غیرت نیروی محرکه وجود انسان در برابر ستم، ظلم و تجاوز به نوامیس الهی است. آن کس که شعله غیرت وجودش را روشن کرده است، در برابر ناحق بی تفاوت نمی شنید و تا پای جان پیش می رود. گذشته از این، غیرت نشان عفت شخص است و به تعبیر امام علی(ع)، عفت مرد، به مقدار غیرت اوست.
حضرت باب الحوائج این صفت والا را به حد کمال دارا بودند وغیرت به وجودش سرافراز است. گرچه کربلا تجلی گاه غیرت بود و غیورترین مردان تاریخ شکوه غیرت را در آن جا به نمایش گذاشتند ولی غیرت عباس بن علی(ع) در دفاع از حق برجستگی دیگری داشت. آن بزرگوار در دفاع از حریم ولایت آنچنان جانبازی نشان داد که تاریخ نمونه ای برای آن ندارد. عزیزانم امروز هم شما جانبازان راه حضرت عباس بن علی (ع)  رفتید خوشا به شهامت شما ان شالله با بزرگ جانباز کربلا محشور شوید و روز جانباز تولد حضرت عباس بن علی (ع) را به شما و خانواده های گرامی تبریک می گویم  عزیزانم ما افتخار می کنیم رهبر ما جانباز راه باب الحوائج حضرت عباس بن علی (ع)  می رود وشجاعت حسینی در رگ هایش جریان دارد  دیروز در سخنانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند به «گفتمان نوین اسلامی» و «گفتمان جاهلیت» به‌ عنوان 2 گفتمان اصلی دنیای امروز، نزدیکی و آشتی این 2 گفتمان را غیرممکن دانستند و با اشاره به زیاده‌خواهی‌ های جدید در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌ وگو با دانشمندان ایرانی، تأکید کردند: این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد و دشمنان بدانند ملت و مسؤولان ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.
فرمانده کل قوا همچنین با اشاره به اخباری مبنی بر تلاش بدخواهان ملت و برخی مسؤولان منطقه خلیج فارس برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران، گفتند: اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.
ما افتخار می کنیم ادمه دهنده راه شهدای کربلا و وشهدای کربلای ایران هستیم و با افتخار می گویم  رهبر عزیزمان امام خامنه ای  فرزندان پیامبر خدا می باشد خون امام حسین در رگ هایش در جریان است و ما تا آخرین نفس پشتیبان رهبر عزیز مان هستیم. ان شالله
ما اهل کوفه نیستیم حسین تنها بماند
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد

ارتش دنیا نتواند جوابم دهد
 مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر وهابیت
 درود بر رزمندگان اسلام

 

اینستاگرام
حضرت شجاعت و کرامت...رستگار شدنتان مبارک!
و دلتان خشنودکه هنوزر کسانی هستندکه ول! نشده اند
در بی خیالی...در بی تفاوتی...هنوز با ترکش هایشان با گاز
خردل و سرفه هایشان با موج انفجارشان در وسط معرکه هستند
با آهنگ دنیا نمی رقصند که هیچ...تازه دنیا را هم با آهنگشان

می رقصانند حضرت خیبر شکن...این ها در کارزار مسابقه
از بعضی از همین آدم های سالم و لاف زن...!بیشتر مدال می آورند
حضرت صبر و مروت...این ها را ...به خاطر آن گفتم که اینان..
همان بچه خیبری های شما هستند که هم سوز دارند و هم دود!

شاگردهای اول کلاس شما معرفت ۲۰اخلاص ۲۰مردانگی ۲۰..
تمام درس هایی که به آنان دادید آموختند...و البته عمل کردند...
مثل بعضی ها مدرک افتخاری رو نکردنداز فلان دانشگاه خارجی!
که افتخاری هم اگر بودافتخار شاگردی در محضر شما بود
حضرت خانه نشین و ...خانه برانداز منافقان!

این روز و شب ها دلمان بد جورتنگ شده برای شما
نه برای نان و خرمایتان که بیش از آنکه

گرسنه باشیم تشنه عدالتیم...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi