شناسه خبر : 34677
یکشنبه 03 خرداد 1394 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

175 غواص با دستان بسته

فرقی نمی‌کرد خبر بر روی گوشی هوشمند گران قیمتشان آمده باشد یا در تاکسی و اتوبوس و میان همهمه شهر شنیده باشند، واکنش‌ها درمورد آن اما نسبت به هر خبر دیگری متفاوت بود.

گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران: آخرین روزهای اردیبهشت بود، هوای تهران تا حدودی گرم و تابستانی شده بود و البته جنب و جوش در شهر جریان داشت با سر و صداهای همیشگی.
 
  چهره شهر مانند چهره ساکنینش تغییر کرده، نسل عوض شده و تفاوت ها نسبت به گذشته دست کم میان جوانان و در ظاهر چشمگیر است که البته تا حدی به نظر می‌رسد طبیعت هر جامعه باشد. اما عده ای معتقدند برای بعضی از جوان ها گذشته با همه ارزش ها و اثراتش گذشته و اینها دیگر دنبال دنیای خودشان هستند.
 
  مدتی است حتی بعضی ها از فاصله چند متری و شاید چند کیلومتری جوان ها با موضوعاتی مثل دفاع حرف می زنند و می‌گویند دیگر تعلق خاطری نمی تواند وجود داشته باشد. در این میان اما رفت و آمد خودروها، خطوط مترو ، اتوبوس‌های  بی آر تی و عابران پیاده شبیه هر روز عادی دیگری بود. می شد صبح را با پیگیری اخبار هواشناسی و یا بورس آغاز کرده باشین و شب را با شنیدن چند خبر سیاسی و اقتصادی دیگر پایان دهید اما 29 اردیبهشت خبری تلخ بود و تکان دهنده. "کشف پیکر 175 شهید غواص کربلای 4 با دستان بسته".

 

175 غواص با دستان بسته

 

175 غواص با دستان بسته

 
 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس که از مرز شلمچه وارد کشور شدند، گفت: پیکرهای 175 تن از شهدایی که وارد کشور شدند متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای 4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند.
 
فرقی نمی کرد خبر بر روی گوشی هوشمند گران قیمتشان آمده باشد یا در تاکسی و اتوبوس و میان همهمه شهر شنیده باشند. واکنش ها درمورد آن اما نسبت به هر خبر دیگری متفاوت بود. 

فضای مجازی و اجتماعی حالا چند روزی است غرق شده در نوشته ها ، طرح ها و تصاویری که ادای احترام است به 175 مسافر تازه از سفر برگشته، آن هم توسط همان جوان‌هایی که حرف‌های خاصی در موردشان گفته و شنیده می شد.

واکنش ها نسبت به این خبر بار دیگر تصویر مهمی از سطح پایبندی جامعه­ جوان کشور به ارزش‌هایی مانند دفاع و شهادت نشان داد تا بشود گفت اعتقادات خانواده ایرانی همچنان مستحکم است و البته برخی اظهارنظرها و تحلیل ها نیازمند بازنگری...

175#شهید
 
#خوش آمدید


175 غواص با دستان بسته
 
175 غواص با دستان بسته
 
 
175 غواص با دستان بسته
 
 
175 غواص با دستان بسته
 
 
175 غواص با دستان بسته

 

اینستاگرام
عراق داره تاوان اینهمه مصیبتی رو که سر ملت ما آورد را میدهد.
خدا ارحم الراحمین است. همان بعثی های خبیث را تحت عنوان داعش بجان ملت خودشون انداخته صدام ملعون اگر میدانست چنین اوضاعی در عراق را هرگز برایمان مثل سگ پارس نمیکرد.
سالروز آزادی خرمشهر بر همگان بالا خص رزمندگان عمل کننده و خانواده هایشان و شهید داده ها مبارک.
اینطور نیس که جوانان ما به ارزشهای ملی و دینی پایبند نیستند.
اگه درصداندکی از همین جوانان مملت عزیزمون بی تفاوت هستند باز برمیگرده به عملکرد ضعیت مسئولین. مسئولینی که بعد از جنگ نتونستند برای جوانان کاری بکنن!! کارای فرهنگی فراموش شد و اولویت دولتها شده بود اولویت سیاسی و اقتصادی!! که اونهم بلطف عملکرد بد و ضعیفشان راه به جایی نبرد.
جوانان ما همان جوانان دهه اول انقلاب هستن که روی مملکتشان حساسند و غیرتی. اوناها رو باید درک کرد. همین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi