شناسه خبر : 34720
دوشنبه 04 خرداد 1394 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار قربانی در نیشابور:

سنگرهای ایران در بیت المقدس

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:انقلاب اسلامی ما آن‌قدر عظمت دارد که آمریکا و شوروی و همه قدرت‌ها به آن حمله کردند/امروز ولایت‌فقیه بر دهان آن‌ها زده است. سنگرهای ما در غزه زیر گوش بیت‌المقدس، و در باب‌المندب است. 26 میلیون شیعه در باب‌المندب فقط منتظر فرمان هستند و دنیا این را می‌فهمد.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از نیشابور، سردار مرتضی قربانی نخستین فرمانده لشکر 5 نصر و فرمانده لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس، در مراسم سبک‌بالان که به مناسبت روز جانباز در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به همت تیپ 21 امام رضا (ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید "عزت برای من است و آن را به کسی می‌دهم که من را بپرستد، کسی که خداشناس باشد اهل نماز، روزه باشد؛ اهل خمس و زکات باشد، اهل امربه‌معروف و نهی از منکر باشد و راه من را برود."

وی با بیان اینکه کشور ما متعلق به امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: بعدازاین همه شهادت به کجا رسیدیم؟ متأسفانه امروز جوانان ما در دین‌داری ضعیف هستند.

سردار قربانی با بیان اینکه این شهرستان در زمان جنگ تحمیلی بیش از 2300 شهید داده است، گفت: 30 گردان از این شهر در جبهه حضور داشتند.

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ تحمیلی، کشور ما 189 هزار شهید داد، که این آمار برای عراق طبق اعلام فرماندهان رده‌بالای خود آن‌ها 720 هزار کشته است که هنوز 60 هزار جنازه دیگر هم در خاک ایران است، یعنی 780 هزار کشته و حدود چهار برابر ما؛ این آمار را می‌دهیم به آمریکایی‌ها تا حساب کار دست‌شان بیاید. در زمان جنگ 44 کشور جهان تجهیزات به عراق دادند و کشورهای مختلف به‌غیراز کره شمالی و سوریه هر چه امکانات در اختیار داشتند به صدام دادند. ما از 13 کشور دنیا اسیر گرفتیم، عراق 13 هزار تانک و نفربر آورد که 9 هزار دستگاه از آن‌ها را منهدم کردیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آن‌ها آمده بودند تا جمهوری اسلامی را ساقط کنند، خاطرنشان کرد: اما این شهدا، رزمندگان دلاور و مردم عزیز مقابل آن‌ها ایستادند و توی دهن آن‌ها زدند و امروز صدام را دیدیم که استخوان‌هایش را سگ خورد و فضولات سگ شد.

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما آن‌قدر عظمت دارد که آمریکا و شوروی و همه قدرت‌ها به آن حمله کردند، ادامه داد: امروز ولایت‌فقیه بر دهان آن‌ها زده است. سنگرهای ما در غزه زیر گوش بیت‌المقدس، و در باب‌المندب است. 26 میلیون شیعه در باب‌المندب فقط منتظر فرمان هستند و دنیا این را می‌فهمد.

وی اضافه کرد: 2 هزار روستا و شهر ما در زمان جنگ مانند وضعیت کنونی منطقه یمن شد، ولی مرم ایستادند و مقاومت کردند.

* پیشنهاد رشوه 30 میلیارد دلاری 1+5 برای بازدید از مراکز نظامی ایران

قربانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و اینکه اعضای 1+5 در مذاکرات هرروز یک‌حرفی می‌زنند، گفت: اخیراً آ‌نها گفته‌ند "ما 30 میلیارد دلار به شما می‌دهیم، تا اجازه دهید پادگان‌های شما را بازدید و بازرسی کنیم."

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه چشم دنیای اسلام به ایران است، افزود: در عربستان 5 هزار نفر آل سعود هستند؛ یک موشک در ریاض و جده بخورد همه آن‌ها فرار می‌کنند؛ آن‌ها مرد جنگ نیستند.

قربانی با بیان اینکه رهبر انقلاب به آمریکایی‌ها فرمودند اگر دست‌درازی کنید حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود، افزود: ما خودمان نمی‌زنیم، حزب‌الله و غزه آماده فرمان هستند؛ اگر رهبر انقلاب شب‌هنگام دستور این کار را صادر کنند تا صبح حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهند شد.

وی با بیان اینکه آن ذلت و خواری که شاهان برای این مملکت آوردند، تمام شد، تصریح کرد: امروز ما عزت داریم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به استقرار انبوهی از موشک‌‌ها در مناطق مختلف کشورمان گفت: اگر یک موشک به سمت ما بیاید ۸ هزار موشک به سوی دشمنان پرتاب می‌شود.

قربانی پیروزی‌های ایران را مرهون شهدا و معنویت رزمندگان دانست و تصریح کرد: صدام در یک جلسه سرّی گفته بود "اگر من ۱۰ نفر مثل نیروهای پاسدار و بسیجی داشتم، نمی‌گذاشتم خرمشهر سقوط کند."

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه مردم ما مؤمن و گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه هستند و هر جا لازم بوده است حضور پیداکرده‌اند، خاطرنشان کرد:۶۰گروهک در ایران فعال بودند، ازجمله گروهک‌هایی چون منافقین، دموکرات، و کومُله، که همه آن‌ها به خاک ذلت نشستند؛ اما باید مراقب باشیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریکات دشمنان و کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران گفت: اگر مراقب، آماده‌ و هوشیار باشیم دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi