شناسه خبر : 34724
دوشنبه 04 خرداد 1394 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دزفول نماد مقاومت و ایستادگی

رئیس ستاد گرامیداشت روز ملی چهارم خرداد : اگر مقاومت مردم دزفول نبود خوزستان سقوط می‌کرد، و افتخارات و حماسه این شهر سبب حفظ اعتقادات مرزی و معنوی کشور در دوران معاصر شده است.

 

رئیس ستاد گرامیداشت روز ملی چهارم خرداد گفت: اگر مقاومت مردم دزفول نبود خوزستان سقوط می‌کرد، و افتخارات و حماسه این شهر سبب حفظ اعتقادات مرزی و معنوی کشور در دوران معاصر شده است.

رژیم بعث تا دندان مسلح در جریان دفاع مقدس هنگامی که عزت و مقاومت مردم ایران اسلامی را می‌بیند قتل و کشتار را محور حملات خود به مناطق شهری قرار می‌دهد.

با شکست دشمن در خرمشهر نظام بعث حملات خود در حمله به مناطق شهری خوزستان گسترش می‌دهد و پس از بمباران و قتل عام مردم اندیمشک در چهارم آذر 1364، موج حملات خود به دزفول به عنوان سنگربان مقاومت کشور را افزایش می‌دهد.

در دوران دفاع مقدس 176سهم دزفول از حملات گرگ‌های وحشی بعث موشک، دو هزار و 500 گلوله توپ، 331 راکت هواپیما به بوده که با هدف نابودی مناطق مختلف شهری اصابت کرده است که بیش از 19 هزار واحد مسکونی و تجاری این شهر پس از این حملات در دوران دفاع مقدس تخریب شده است.

دزفول در مقاومت جانانه‌اش از مرزهای اعتقادی و سرزمینی خود دو هزار و 610 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 250 شهید از سه روز تا 10 سال سن داشته‌اند.

اجرای شایسته بزرگداشت چهارم خرداد ضروری است

آیت الله سید علی شفیعی در نشست پیشکسوتان دزفول با اشاره به استعداد‌ها و قابلیت‌های مردم عنوان کرد: شهر دزفول با وجود استعداد‌ها و ظرفیت‌ها، مظلوم واقع شده و به جایگاه واقعی خود در عرصه کشور ایران اسلامی و جهان اسلام دست نیافته است.

وی گفت: دزفول در زمینه‌های مختلف چون علوم حوزوی، روحانیت، طب، سیاست و نظام بزرگانی داشته که باید آنان را به جهان معرفی کرد.

دین کشور به خرمشهر و دزفول ادا نشده است

علی ربیعی در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی شهدای کارگر دزفول، عنوان کرد: خرمشهر و دزفول جلوه مقاومت و ایثار را در دوران دفاع مقدس و در تاریخ انقلاب ماندگار و تمرین ایثار و عزت را در دوران معاصر جاودان ساختند.

وی افزود: علی رغم مجاهدت‌های گسترده مردم این دو شهر در تاریخ انقلاب، کشور دین خود را به دزفول و خرمشهر ادا نکرده و شایسته بوده محرومیت‌های این دو شهر به صورت مناسب شناسایی و زمینه‌های رفع آنان فراهم شود.

وی همچنین چهارم خرداد را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه است.

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی نیز معتقد است: در شرایطی که دشمن با تهاجم فرهنگی علیه نظام اسلامی وارد صحنه شده باید از ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام اسلامی بهره گرفت.

امام جمعه دزفول بیان کرد: انعکاس ویژه برنامه‌های بزرگداشت چهارم خرداد، روز دزفول در سطح ملی و از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در جامعه بوده و اسافاده از تمام توان و ظرفیت رسانه‌ای کشور یک نیاز مهم در کشور است.

حبیب اله آصفی اظهار داشت: چهارم خرداد روز مقاومت و سند افتخار مردم دزفول در دوران معاصر به عنوان تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

فرماندار ویژه دزفول گفت: برنامه‌های بزرگداشت چهارم خرداد باید با رویکرد فرهنگی و عمرانی مورد توجه قرار گیرد و توسعه و پیشرفت شهرستان با توجه به افتخارات و گذشته دزفول برنامه ریزی و عملیاتی شود.

اگر مقاومت دزفول نبود خوزستان سقوط می‌کرد

رئیس ستاد روز چهارم خرداد اظهار داشت: ‌اگر مقاومت مردم دزفول نبود خوزستان سقوط می‌کرد، و افتخارات و حماسه این شهر سبب حفظ اعتقادات مرزی و معنوی کشور در دوران معاصر شده است.

عبدالحمید رئوفی‌نژاد گفت: مقاومت دزفول فتح المبین را ایجاد و مقدمه آزاد سازی خرمشهر را فراهم کرد و با هدف اعتلای بستر فرهنگی و تجلیل از نقش موثر و مهم مردم دزفول در عرصه‌های مهم اسلامی و انقلابی چندین برنامه فرهنگی با حضور مسئولین لشکری و کشوری در شهرستان به اجرا می‌رسد.
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi