شناسه خبر : 34764
سه شنبه 05 خرداد 1394 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش فاش از متن وحاشیه کنگره جمعیت جانبازان

کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی عصر روز شنبه همزمان با روز جانباز و در محیطی سراسر معنوی برگزار شد.

فاش نیوز -  نخستین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی عصر روز شنبه  همزمان با روز جانباز و در محیطی سراسر معنوی با حضور چهره های مطرحی چون دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی، محمد اسماعیل کوثری و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حدود 400 تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس،در تالار سیدالشهدا تهران برگزارشد.
محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس موقت هیئت موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  اظهار داشت: جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی  بنا به درخواست تعدادی از جانبازان 70درصد  تاسیس شد تا در موضوعات سیاسی و اجتماعی فعالیت کند و زحمات جانبازی خود را تا آخرین لحظه عمر خود ادامه دهند و در مسیر حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی قدم بردارند تا  نشان دهند هنوز اثربخش هستند.

دکترغلامعلی حداد عادل نیز در این نشست ضمن تبریک روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و گرامیداشت روز جانباز، و ضمن عرض  تبریک به محضر مقام معظم رهبری، بزرگ جانباز جمهوری اسلامی، در قسمتی از سخنان خود خطاب به جانبازان اظهار داشت:  شما جانبازان مصداق برادرانی هستید که در ایمان پیش افتاده اید. در جایی که شما در عمل ایمان را حفظ کرده اید بنده چه بگویم. هدف از آمدن من به اینجا دیدار شما و شاید تذکری برای خود من باشد که بدانیم اگر امروز وکیل، وزیر و مسوول هستیم  و در این انقلاب جایگاهی داریم از اثر رنج کشیدن ها و تحمل ها و صدمه دیدن ها و ایثارهای دیگران به دست آمده.
وی افزود: خاطرم هست در دیداری که تعدادی از جانبازان با حضرت امام(ره) داشتند امام فرمودند: من به شما افتخار می کنم و به شما غبطه می خورم چرا که شما در پیشگاه خدای تبارک و تعالی سند  ایمان دارید و من ندارم. و این در حالی است که جانبازان درس ایمان و استقامت را از خود ایشان آموخته بودند و در اطاعت از او جانباز شده بودند. امام اینطور بیان کردند و حقیقت هم همین است. ما باید همواره شما را پیش چشم داشته باشیم. کم توانی شما پرتوانی ملت ماست و  وجود شما نشانه بزرگی این ملت است.

مهندس سماواتی از جانبازان 70درصد و قهرمان اسبق رشته دوومیدانی جهان که در این کنگره حضور داشت  به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با اشاره به آیه" الا حزب الله هم الغالبون" گفت: جانبازی ما با جانبازشدنمان تمام نشده است. بعد از گذشت سی سال جانبازی ما به اینجا رسیده ایم که  بسیاری به فکر نام و نان و نمک خود هستند. ما هشت سال در کنار شهدایی چون حاج همت، موحد دانش بودیم که جنگ را به ثمر رساندند ولی در زمان حاضر که در جنگ نرم هستیم دشمن هزاران کیلومتر در آسمان ما و زندگی ما و جوانان ما مین گذاری کرده و به شدت کار می کند. ضرورت زمانه ایجاب می کند که جانبازان  در کنار رنج کشیدن ها و درد کشیدن ها  کار را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای همگرایی اصولگرایان کشور نیز به مناسبت روز جانباز اظهارداشت: جانبازان در کلاس انقلاب معلم هستند و درس حقیقی را باید از این معلم ها آموخت.
وی در قسمتی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: حرکت جانبازی را باید جهانی کرد و بوسیله ارتباط با جانبازان لبنانی، یمنی، سوری ...  نیروهای متعهد را در حوزه جهاد و شهادت  گردآورد.


در پایان سردار کوثری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فاش نیوز در خصوص نخستین کنگره جمعیت جانبازان عنوان کرد: هر مجموعه ای شامل تشکل های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. جمعیت جانبازان نیز از این قایده مستثنی نیست. این جانبازان در سخت ترین شرایط یعنی جنگ کنار هم بودند درحال حاضر هم خواهان یک تشکل هستند تا از طریق آن مسایل و مشکلات خود را به گوش مسوولان برسانند.
وی در خصوص سوال خبرنگار فاش نیوز مبنی بر اینکه این برنامه ها تا چه اندازه برای جانبازان تاثیرگذار است گفت:  بستگی به فعالیت این تشکل دارد. در آن زمان است که می توان به اثرگذاری و تشویق و ترغیب این عزیزان پی برد که در صحنه حضور داشته باشند چرا که وضعیت جسمی این عزیزان می طلبد که بیشتر استراحت کنند اما وقتی در چنین مکان هایی حضور پیدا می کنند همان تبادل نظر و حفظ روحیه ارزشمند بودن این عزیزان خود اثرگذار است.

در پایان اعضای هییت موسس جمعیت جانباران انقلاب اسلامی در نشستی با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند:
در ابتدا قدرت الله رحمانی نایب رییس هییت موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیدر خصوص تشکیل این جمعیت گفت:
این جمعیت با اعضای اولیه از 2 سال قبل از میان نخبگان جانباز فرهنگی و سیاسی با هدف سازماندهی جانبازان فعال در سراسرکشور از اردیبهشت سال 92 با عنوان "جبهه جانبازان انقلاب اسلامی " اعلام موجودیت کرد. و پس از صدور مجوز فعالیت از سوی کمیسیون ماده 10قانون فعالیت احزاب به "جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی" تغییر نام داد.
محمداسماعیل کوثری رییس موقت هییت موسس جمعیت جانبازان  در خصوص تشکیل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت:  بنا به درخواست تعدادی از جانبازان 70درصد  تاسیس شد تا در موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت کند و زحمات جانبازی خود را تا آخرین لحظه عمر خود  ادامه دهند و در مسیر حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی قدم بردارند تا  نشان دهند هنوز اثربخش هستند.


وی افزود:  بنابرتصور بعضی که فکر می کنند جانبازان دیگر نمی توانند اثرگذار باشند، بالعکس جانبازان  نه تنها می توانند اثرگذار بلکه  می توانند برای جامعه الگو باشند.
وی تاکید کرد: این تشکل در حال حاضر از شکل مردمی، به صورت قانونی در آمده و امروز هم  با حضور مدعوین و جانبازان قدم اول آن برداشته شده تا بتوانیم در آینده اثرات این مجموعه را به جامعه ارایه کنیم مخصوصا در مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین انتخابات مجلس دهم که اواخر سال جاری است.

دکتر مجتبی رحماندوست  نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر و عضو شورای شهر تهران و عضو هییت موسس جمعیت جانبازان در این نشست اظهار داشت: این جمعیت با  محوریت سیاسی به معنای جناح بندی و کشمکش نیست بلکه محوریت سیاسی آن ولایت است و پشت سر ایشان حرکت کردن افتخارماست.
وی افزود: هدف این جمعیت  آفت زدایی از انقلاب است.
نماینده مردم شهر تهران درمجلس شورای اسلامی یادآور شد: خط سیاسی این جمعیت منش بسیجی است وممکن است همه بسیجی هاگرایش های سیاسی متفاوتی داشته باشد زیرا نجات آینده انقلاب  در بسیج است.
مجتبی رحماندوست گفت: همت این جمعیت آفت زدایی از انقلاب است. بعضا شاهد هستیم  افراد دچار گرایشات مادی  شده اند به گونه ای که درمسیر اصلی انقلاب قابل قبول نباشند تلاش ما این است که آفاتی که دامان انقلاب را گرفته پاک کنیم.


مجتبی شاکری جانباز 70درصد، عضو شورای شهر و عضو هییت موسس جمعیت جانباران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این مجموعه تشکلی به هم تنیده است که  که گرد گفتمان انقلاب اسلامی جمع شده است اظهارداشت: نوع نگاه ما به انقلاب اسلامی نگاه موزه ای نیست که ما یک موزه ای را نقل از گذشته می کنیم،  بلکه نشان دادن نحوه و سبک زندگی است. سبک حضور در جامعه برای کسانی که معتقد به ولایت فقیه  و اندیشه نظام هستند و معتقد به مبارزه با ظلم واستکبار هستند همه در این مجموعه می توانند جا بگیرند.
وی شعار این جمعیت را  بصیرت، وحدت و عزت درسایه ولایت  عنوان کرد.
مهندس سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هییت موسس این جمعیت در این نشست خبری گفت: این هییت موسس دوسال است که تشکیل شده و ما تلاش می کردیم که این جمعیت را در کمیسیون ماده 10 احزاب به ثبت برسانیم و نام آن را از جبهه به جمعیت تغییر دهیم.
هاشمی خاطرنشان ساخت: امیدواریم این جمعیت بتواند نقش اساسی خود را با وحدتی که ایجاد خواهد شد و آن را تجلی خواهد داد در سایه ولایت انجام دهد.

دکترحسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هییت موسس جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نیز در خصوص تشکیل این جمعیت اظهار داشت: این تشکل در راستای اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است که افراد آن در چارچوب آن جانبازی کرده اند، گفت: طبیعی است که صاحبان اصلی انقلاب حق پاسداری از انقلاب را دارند.
وی در خصوص فعالیتهای این جمعیت نیز خاطرنشان ساخت: فعالیت های این جمعیت فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و همچنین این جمعیت قصد دارد مشکلات مربوط به جانبازان را پیگیری نماید.


این کنگره نیز با حاشیه هایی همراه بود:
پس از قرائت کلام حق که توسط یکی از جانبازان 70 درصد قرایت شد کلیپ  دیدار و تجلیل مقام معظم رهبری و تفقد ایشان  نسبت به جانبازان  نخاعی به نمایش درآمد که این کلیپ سراسر احساسی اشک را میهمان چشمان حاضرین می نمود.
حجت الاسلام والمسلمین معلی نیز ضمن تبریک روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانبار به علت ضیق وقت زمان خودشان را در اختیار دکتر حداد عادل قرار دادند.
به مناسبت  میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع)و روز جانباز مداح اهل بیت نصرآبادی با مداحی خود حال و هوای بسیار معنوی به این مراسم می بخشید.
 عکاسان و خبرنگاران رسانه ای بسیاری، نخستین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی را  پوشش خبری می دادند.

گزارش از"صنوبرمحمدی"

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
مسولین عزیزهرچی درباره رزمندگان مظلوم فرهنگ سازی شده من بعدهم خواهدشد بعضی ازمسولین جزبه فراموشی سپردن این قشر کاردیگری یابلدنیستندیانمیکنند.یک طورنباشدکه مسولین فقط توجلسه هاویاتوسخنرانیها فقط بااسم ازاین عزیزان یادکننددرعمل بایددیده شود!که آنهم الان26سال است که مارزمندگان عملی درکارندیده ایم پس خواهشن مارزمندگان رانردبان ترقی وسیاست خودنکنیدچون26سال است که شدیم سپربعضی ازمسولین خدانگهدارهمه جانبازان ورزمندگان عزیز
سلام دلاوربزرگوار با تبریک روز جانباز به خدمت جنابعالی و دیگر عزیزان دلاورجانبازجناب آقای باقی عزیز . فاش نیوز محترم از اینکه نمی پرسید که چرا مدتیست در فاش نیوز خبری از حقیر نیست بسیار سپاسگذارم . بعد از تغییراتی که در منوها و نحوه انتشار مطالب در سایت صورت گرفت و خط و خطوطی که فاش نیوز از بدو تولد به آن پایبند بود و اینک احساس حقیر اینست که به آن خدشه وارد شده است ! اولین نقد حقیر به تغییرات اینست که فاش نیوز از یک سایت تحلیلی که نقدهای دلسوزانه از جنس ولایتمدارانه و خبرهای جامعه ایثارگری در آن نمود پیداکرده و برای همه عزیزان ایثارگر پایگاهی برای وجود بود ، دور شده است !! حال حقیر هم با توجه به تغییر ذائقه فاش نیوز عزیز مطالب آن سایت را مرور میکنم ولی لازم نمیدانم که ورود پیدا کنم ! دست مبارکتان را می بوسم و برآن افتخار میکنم . موفق و موید و برقرار باشید .
اینهائی که نوشتید, ورود محسوب نمی شود؟!
سلام ، بسیار خوشحال هستیم که هنوز در این دوران وانفسا افرادی هستند که حداقل بطور زبانی به آرمانهای انقلاب اسلامی امیدواری نشان میدهند. بسیاری از سیاستمداران به محض اطلاع از وادادگی برخی مسئولان در موضوع مذاکرات فوری رنگ عوض کردند و از جبهه انقلاب اسلامی در جبهه تهدید کنندگان انقلاب و مردم قرار گرفتند. آنها عده ای حزب باد هستند که هیچوقت دارای ایمان و اعتقاد کامل به انقلاب اسلامی نبودند. عده ای که فقط برای نفوذ در حکومت و دستیابی به بیت المال رنگ انقلابی داشتند اما این روزها بسیاری از سیاستمداران دنبال پلوی چرب معاویه هستند نه استقامت در عدالت خواهی امیرمومنین (ع) در عین حال از انسانهای شریفی که حاضر نشدند غیرت و اعتقاد خود را با ثروت و قدرت تعویض کنند و همچنان استوار و مقاوم در جبهه نبرد حق علیه باطل مجاهدت میکنند کمال تشکر را داریم زیرا در لابلای هزاران حزب و گروه غربگرا و سکولار که بشدت بطور علنی مشغول سرکوب انقلابیون و تصاحب پستهای حساس حکومت برای تجمیع ثروت و قدرت میباشند فقط ایشان در غیبت مولایمان حضرت امام ولیعصر(عج) تنها مرجع امید مستضعفان و عاشقان ولایت هستند.
با سلام همه موارد را دبدیم ابن آقایان کهنه کار راهم مجددا می بینیم چکار خواهندکرد.
ضمن عرض ادب واحترام وقبولی طاعات وعبادات اینجانب جانباز جنگ تحمیلی دارای 27 ماه سابقه بسیجی که تعداد شش عملیات شرکت کرده ودرهرکدام حداقل یک آثار بدون مدرک دارم ودارای درصد بیست 20 درصد هنوز فاقد خانه ومسکن هنوز اجاره نشین ودیگر از این زندگی خسته شده ام مریض /دیابت وهرکس از خودش راضی است هرکدام برای خودش دستورمی دهند از هر عملیات یک نشان /پارگی پرده گوش / موج گرفتگی کمر ونارحتی اعصاب وروان دیگر خسته شده ام قادربه ادامه زندگی نمی باشم واز بنیاد محل مراجعه می کنم آنها ابراز اینکه شما جانبازان زیر بیست درصد هیچ گونه امکاناتی تعلق نمی گیرد چرا آقاجون همان روز اول نمی گفتند شما نمی توانید به جبهه بروید اولاً هیچ کس امید نداشت که روزی زنده میمونه ولی آلان فقط بجای اینکه به جانبازان خدمت ارائه بدهند تازه بارشان را هم سنگین تر می کنند دوستان درصورت عدم جوابیه دستور دهید تاپرونده جانبازی بنده را تحویل دهند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi