شناسه خبر : 35051
سه شنبه 19 خرداد 1394 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین ارتز کنترل کننده ی فاز نوسان و راه رفتن

سیستم ارتزی حرکتی C_Brace اولین سیستم مکاترونیک SSCO در دنیا است. یعنی اولین سیستمی که هر دو فاز راه رفتن و نوسان و درواقع کل چرخه ی راه رفتن را کنترل می کند .

محمدعلی جوانشیر - با استفاده از C_Brace  شما می توانید راه رفتن آرام یا سریع روی سطوح شیب دار یا  ناهموار ، پیشگیری از لغزش احتمالی ، پایین رفتن از پله ها و خم کردن زانو در اثر فشار برای مثال در هنگام نشستن را تجربه کنید .

سیستم ارتزی حرکتی C-Brace
اولین ارتز مکاترونیک  SSCO دنیا
فواید در یک نگاه
آزادی حرکت
با استفاده از C_Brace  شما می توانید راه رفتن آرام یا سریع روی سطوح شیب دار یا  ناهموار ، پیشگیری از لغزش احتمالی ، پایین رفتن از پله ها و خم کردن زانو در اثر فشار برای مثال در هنگام نشستن را تجربه کنید .با استفاده از میکروپروسسور کنترل کننده ی فاز نوسان و فاز راه رفتن ، سیستم می تواند به صورت داینامیک و در زمان واقعی به شرایط پاسخ بدهد .


ایجاد امنیت در هنگام راه رفتن
C_Bar فاز حرکتی آنی را تشخیص می دهد . سیستم های مرسوم فقط دو گزینه را پیشنهاد می دهند در هنگام افتادن وزن قفل می شود و پا را صاف نگه می دارد و  در فاز نوسان قفل باز می شود . C_Brace در شرایط مختلف اثر می کند شما می توانید درحالی که زانو خم است مثل راه رفتن طبیعی، پا را پایین بگذارید یا بنشینید . این خاصیت باعث می شود تا فرد در سطوح نا هموار یا شیب دار بیشتر احساس امنیت کند .
فعال بودن در اوقات فراغت
آیا فکر می کنید دیگر نمی توانید فعالیت هایی نظیر رانندگی یا دوچرخه سواری را انجام دهید؟ C_Brace فعالیت های زیادی را برای شما ممکن می کند . تکنسین ها با توجه به نیاز های فردی برای مثال دوچرخه سواری این وسیله را تنظیم می کنند سپس فرد می تواند با استفاده از دکمه ی کنترل C_Brace ویژگی مورد نظر را انتخاب کند . دامنه ی حرکات خود را افزایش دهد و از انجام حرکاتی که قبلا با محدودیت مواجه بوده لذت ببرد .



 
استقلال و حرکت
بعد از مدت کوتاهی دیگر نیازی به تمرکز دائمی روی ارتز و حرکت بعدی نیست . کارهای خود را با توجه به علاقه دسته بندی کنید . C_Brace کمک می کند که دوباره اطرافیان خود را درک کنید و باعث استقلال و حرکت شما می شود .
حالت بدنی طبیعی
با استفاده از C_Brace راحت تر از سیستم های قدیمی راه بروید ،C_Brace تقلای فیزیکی هنگام راه رفتن و کشش زیاد یک طرفه را کاهش می دهد .
عملکردی
سیستم ارتزی حرکتی C_Brace اولین سیستم مکاترونیک  SSCO در دنیا است( ارتز کنترل کننده ی فاز نوسان و راه رفتن) یعنی اولین سیستمی که هر دو فاز راه رفتن و نوسان و درواقع کل چرخه ی راه رفتن را کنترل می کند .سیستم به طور هوشمند به تغییر وضعیت پاسخ می دهد .
سیستم ارتز از بخش های رانی ، ساق و پا تشکیل شده است.این بخش ها برای هر شخص به طور اختصاصی ساخته می شود .فیبر مرکب فنری داینامیک  به پا و ساق متصل می شود . این جا محلی است که سنسور لحظه ای مچ قرار می گیرد .این سنسور مواردی مثل وزن ، زمانی که فرد پایش را پایین می گذارد یا روی سطوح نا هموار راه می رود را اندازه می گیرد . سنسور لحظه ای مچ سیگنال هایی را به واحد میکروپروسسور کنترل کننده ی هیدرولیک مفصل زانو می فرستد .این سنسوربه همراه الکترود ها درون قالب فیبر کربنی قرار می گیرد. سنسور زاویه ی زانو به طور مرتب فلکشن زانو و افزایش زاویه ی مفصل زانو( چه مواقعی که فرد سریع راه می رود یا آرام چه مواقعی که بلند قدم بر می دارد یا کوتاه ) را اندازه می گیرد .
با این روش سیستم حرکتی ارتزی C_Brace ،فاز حرکتی فرد را تشخیص می دهد . در نتیجه می تواند مقاومت هیدرولیک را تنظیم و خم و صاف شدن مفصل زانو را کنترل می  کند .

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi