شناسه خبر : 35062
سه شنبه 19 خرداد 1394 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره 2500 شهید جامعه فوتبال برگزار شد

سومین همایش همبستگی ملی در حمایت از تیم ملی با عنوان یادواره 2500 شهید جامعه فوتبال با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و فدراسیون فوتبال شامگاه دوشنبه 18 خردادماه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در سومین همایش همبستگی ملی در حمایت از تیم ملی با عنوان یادواره 2500 شهید جامعه فوتبال حجت الاسلام والمسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد، حجت الاسلام موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، اسلام کریمی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، تعدادی از اعضای تیم‌های ملی جمهوری اسلامی، پیشکسوتان و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.


حجت الاسلام والمسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد در این همایش با اشاره به حماسه آفرینی های شهدا و ایثارگران گفت: اگر امروز ورزشکاران کشور با آرامش در حال فعالیت هستند به برکت ایثارگری و جان فشانی شهدا و ایثارگران است و حضور تیم ملی فوتبال ایران در عرصه های مختلف نیز مرهون فداکاری این عزیزان است.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد در مورد غواصان شهید تازه تفحص شده نیز تصریح کرد: شهدای خط شکن و غواص تازه تفحص شده که در راه اسلام و کشور فداکاری کردند نیز با توجه به فعالیت در زمینه غواصی در دفاع مقدس از ورزشکاران بودند که اهمیت نقش ورزشکاران در دفاع مقدس را یادآوری می کند.
وی ادامه داد: ورزش در خدمت فرهنگ و اعتقاد سازنده است ولی در تمامی مراحل نیاز با مراقبت و هوشیاری دارد و در جامعه امروز ما و با اهتمام مسئولان ورزشی کشور باید به سمت معنویت و فرهنگ اسلام ناب حرکت کند.
علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال نیز در این همایش ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال برنامه‌های مختلفی را از سال گذشته شروع کرده و امسال این برنامه‌ها را با نام شهدا ادامه می‌دهد گفت: قطعاً از امروز برنامه‌هایمان را با نام شهدا آغاز خواهیم کرد. همان‌طور که در قرآن می‌خوانیم، شهیدان زنده هستند، در راه پیش رو ابتدا به خدا توکل کرده و سپس برای سرافرازی جلوی این شهیدان، قدم‌هایمان را استوارتر خواهیم برداشت.
رییس فدراسیون فوتبال افزود: اولین همکاری ما با بنیاد شهید و امور ایثارگران نام‌گذاری یکی از هتل‌هایمان به نام شهید فوتبالیستی که در تیم امید کشورمان بازی می‌کرده بود و در ادامه توانستیم ۲۵۰۰ شهید در جامعه فوتبال را شناسایی کنیم.
وی ادامه داد: یکی از بارزترین تحقیقات ما شناسایی تیم فجر ورامین است که پس از یک بازی فوتبال تمامی بازیکنان تصمیم رفتن به جبهه را می‌گیرند و اکنون پس از آن تصمیم شاهد ۱۴ شهید و ۱۸ جانباز هستیم. همچنین در استان ایلام تیمی داشتیم که در زمان بازی فوتبال با حمله رژیم بعثی عراقی مواجه شده و همگی شهید شدند.
کفاشیان افزود: امروز تیم ملی فوتبال کشورمان در حال آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است، همچنین دیگر تیم‌های ملی کشورمان اعم از فوتبال پایه، فوتسال و فوتبال ساحلی در تمام رده‌های سنی بانوان و آقایان نیز در حال آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی هستند و برگزاری این همایش به امید خدا آغازی با استعانت و توکل به خدا در راه پاسداشت خون این شهیدان با پیروزی در میادین بین‌المللی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم حمایت هواداران فوتبال همچنان ادامه پیدا کرده تا بتوانیم پرچم جمهوری اسلامی ایران را با یاد خون این شهیدان در جهان به اهتزاز در بیاوریم و این راه، که راه شهدا است را ادامه دهیم و برسیم به آن نقطه‌ای که خجالت‌زده شهدا و خانواده‌هایشان نباشیم. جمهوری اسلامی یادگار شهدا است و این بازیکنان ملی همه یادگار شهدا هستند. در جام جهانی میلیاردها نفر نام جمهوری اسلامی را می‌دیدند و جمهوری اسلامی از این شهدا ممنون است و همه دنیا نیز این را می‌دانند.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان نیز در این همایش گفت: پیشنهاد نام‌گذاری روز 23 بهمن به نام روز شهدای ورزشکار ارائه شده و امید می‌رود که با این درخواست موافقت شود.
عبدالحمید احمدی در حاشیه یادواره 2500 شهید جامعه فوتبال گفت: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای شورای فرهنگی قصد داریم روز 23 بهمن را به نام روز شهدای ورزشکار به ثبت برسانیم و امیدوارم در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها یاد شهدای عزیز در خاطرمان باشد و خود را نسبت به رعایت حرمت شهدا مکلف بدانیم.
وی ادامه داد: بازیکن ملی شدن یعنی پذیرش یک مسئولیت ملی و پذیرش مسئولیت در قبال مردم. هرکسی به این افتخار نائل می‌شود یک مسئولیت ملی و فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی بر عهده دارد، یابد حرمت شهیدان و شهدای دفاع مقدس را پاس بداریم و ورزش را از هر نوع آلودگی دور نگهداریم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز در این همایش گفت: در کشور ایران شهدایی هستند که باید به وجود آن‌ها افتخار کنیم.
کارلوس کی‌روش در خصوص سومین همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی با عنوان یادواره 2500 شهید جامعه فوتبال اظهار داشت: شهدا کسانی بودند که جان خود را برای مملکت دادند تا ما به اینجا برسیم. همیشه در طول تاریخ از این انسان‌ها وجود داشته‌اند. در کشور ایران هم شهدایی هستند که باید به آن‌ها افتخار کنیم.
علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز تأکید کرد: در هر مکتبی شهید جایگاه خاص خود را دارد. در تمام دنیا بهترین‌هایشان شهیدان آن‌ها بودند و برای افرادی که راحتی را برای ما فراهم کردند ارزش قائل هستیم. امیدوارم بتوانیم ایثارگری‌ها را درک کنیم.
حمید استیلی پیشکسوت فوتبال نیز در خصوص یاد و خاطره شهدا گفت: من دوستان شهید زیادی داشتم و هم‌اکنون هم با جانبازان زیادی در ارتباط هستم. این افراد سرمایه ما هستند و ما به خون شهدا مدیونیم.
یحیی گل محمدی سرمربی تیم ذوب آهن نیز گفت: اینکه یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم از برکت وجود این عزیزان است. من هرگز نمی‌توانم بزرگی آن‌ها را بیان کنم. نه کلمات اجازه می‌دهد و نه ذهن کوچک من که درباره این بزرگان صحبت کنم. آرامش و امنیتی که ما امروز داریم مرهون جان‌فشانی این عزیزان است.
در این مراسم که با همکاری اداره کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد پس از حضور ملی‌پوشان از پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان با شماره 20 و به نام یکی از شهیدان جامعه فوتبال رونمایی شد و از خانواده معظم شهدا و ایثارگران با اهدای لوح تقدیر و پیراهن تیم ملی فوتبال تجلیل شد.

 

منبع: شهید نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi