شناسه خبر : 35115
پنجشنبه 21 خرداد 1394 , 10:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برخورد خوب با جانبازان در کمیسیون های پزشکی ضروری است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه نخستین مسئله مورد نظر در کمیسیون پزشکی برخورد صحیح و خوب با جانبازان است، گفت: افرادی که به این کمیسیون مراجعه می کنند پاک باختگان، عاشقان، فدائیان و انسان هایی گلچین شده هستند.
برخورد خوب و صحیح با جانبازان در کمیسیون های پزشکی ضروری است
 

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز، 20 خرداد ماه 94 در بازدید از مرکز کمیسیون پزشکی بنیاد و گفت و گو با دبیران کمیسیون ها و بررسی پرونده ها در جریان روند فعالیت های کمیسیون پزشکی قرار گرفت.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، گفت: هدف از بازدید از این مرکز عرض خسته نباشید به همکاران زحمتکش کمیسیون پزشکی، قرار گرفتن در جریان کار و چگونگی فعالیت های این مرکز و همچنین گفت و گو در زمینه مسائل و مشکلات موجود و روحیه گرفتن از همکاران این مرکز است. ما عقیده داریم عقل و خرد جمعی می تواند راهگشای این خانواده شریف و مقدس باشد.
وی با تأکید بر اینکه اولین موضوعی که هنگام مراجعه جانبازان به این مرکز مد نظر است، برخورد صحیح و خوب است، گفت: اصل نتیجه گیری در این مرکز، منطبق بر تشخیص پزشکی است، ولی باید در نظر داشت که در بسیاری از موارد برخورد خوب می تواند بسیاری از نارضایتی ها و مشکلات ناشی از آن را رفع کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی ادامه داد: افزایش سن و گذشت زمان، ضعف جسم، افزایش بیماری ها و مشکلات ناشی از جانبازی و مشکلات جنگی را به دنبال دارد، لذا مسوولان کمیسیون پزشکی بنیاد باید در معاینات خود این مسائل و تحقیق درست در این زمینه را نیز مد نظر قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که به این کمیسیون مراجعه می کنند پاک باختگان، عاشقان، فدائیان و انسان هایی گلچین شده هستند که شما باید شرایط خاص آنها و تفاوتشان با سایر اقشار جامعه را همواره در تصمیم گیری های خود در نظر داشته باشید.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد با تاکید بر انجام یک کار پژوهشی در این مرکز برای جلوگیری از درخواست های بی مورد در خصوص افزایش درصد جانبازی، گفت: با انجام این کار، تحول در نوع شناخت و مقیاس های اندازه گیری در مرکز به روز شده و در نتیجه از بسیاری از مشکلات نیز پیشگیری می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی همچنین خواستار فعالیت بیشتر کارگروه ارزیابی و عملکرد به منظور بازنگری در آیین نامه های کمیسیون پزشکی بنیاد شد و افزود: شاغلان در کمیسیون هم فعالیت قضایی دارند، هم پزشکی و کار سخت در این مرکز بر کسی پوشیده نیست.
وی خطاب به کارکنان مرکز کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: شما خود از جامعه مقدس ایثارگران، اهل درد و از سرمایه گذاران این شجره طیبه به شمار می آیید. سعی کنید کار کردن در این مرکز برای شما به یک شغل تبدیل نشود، چون مراجعان شما با سایر افراد متفاوت هستند و اگر شما به چشم یک شغل عادی به کار خود نگاه کنید، مشکلات بسیاری پیش می آید.
در ادامه این دیدار غلامرضا طائبی، رییس مرکز کمیسیون پزشکی بنیاد پس از توضیح در مورد نحوه کار در این مرکز به بیان مطالبات متخصصان کمیسیون پزشکی برای رفع مشکلات این تیم پرداخت و گفت: ایجاد ساختار مستقل در حوزه ریاست، ایجاد رابطه با قوه قضائیه، توجه به نقش حاکمیتی کمیسیون ها در جایگاه قضاوتی آن، جلوگیری از مداخله افراد و مقام ها، توسعه نیروی انسانی کمیسیون بخشی از این مطالبات هستند.
رییس مرکز کمیسیون پزشکی بنیاد دیگر خواسته های تیم تخصصی در این مرکز را به این شرح عنوان کرد: فعالیت های پژوهشی در راستای دفاع از ایثارگران، اخذ مجوز کارشناسی دادگستری، اصلاح نحوه امتیازدهی به جانبازان، تمایز جانبازان ایثارگر با سایر قربانیان، استقلال مالی مرکز و توجه ویژه به کمیسیون با توجه به سختی کار این مرکز.
لازم به ذکر است دبیران کمیسیون ها در این دیدار گزارشی از چگونگی شرایط احراز جانبازی، روند فعالیت های کمیسیون و نوع شکایات وارده به این مرکز را به قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد ارائه دادند.

 

اینستاگرام
باسلام اقای طایبی شماحداقل به دکترهای کمیسیون تذکدربدهیدکه بین یک مجروح جنگی که درداخل کشورمداواشده باان ازاده مجروح که درزندانهای عراق بجای مداواشکنجه هم می شده بایدتفاوت اشته باشدازیکطرف کمبودویتامین وداروازطرفی هم بیگاری وشکنجه من خداراشکرمی کنم که زمانیکه مجروح شدم بدست عراقیهااسیرشدم حداقل هم جوان بودم هم تقریباقوی وورشکاربودم وشماتصورکنیدازچندناحیه بدن تیروترکش خوردم وخون زیادی ازمن رفت دریغ ازیک سرم عادی تابرسدبه خون وغیره وتامن رابه بغدادرساندن چندباربیهوش شدم براثرشکنجه ومجروحیت بهرحال زمان گذشت وبعداز8سال ازادشدم وبه کشوربازگشتم والان خودم قبول دارم که توجه به سلامتی خودم نکردم ودنبال درمان نرفتم ولی الان که سن وسالم زیادشده و55ساله شدم دیگرتوان وطاقت دردراندارم ودیگردردهاهم به سراغم امده بقول معروف هرچیزی که خیلی بهم ریخته بودمی گفتندکه ازجنگ برگ
اقای غلامرضا طا ئبی که در راس کمسیون قرار دارند این گفته ها را قبول ندارند چطور میشود که خودش به دیگران توصیه کار درست و صحیح می کند .
من در روستای اطراف شیراز زندگی میکنم و بجز خدا هم کسی را ندارم . ارتش با همه سخت گرفتنهاش بمن درصد شیمیایی داده و دکتر فوق تخصص ریه تایید کرده که ریه من شیمیایی شده و دکتر های بنیاد با تست و سی تی اسکن تایید کرده و کمسیون ماده 3 بنیاد استان هم تایید شد ولی خود اقای طائبی نوشتند فاقد درصد شیمیایی ...
اخه پست و مقام مگر چقدر ارزش داره که با زندگی یک خانواده جانباز اینطوری میکنند . همسر بنده از سادات حسینی هستند از روز که جواب کمسیون را دادند بیماری قلبی گرفتند و فقط نام اقای طائبی هیچ وقت از نظرش بیرون نمی رود .
اقای طائبی نام (دکتر ) خیلی مقدس است پس با جانبازان مهربانتر باشید ...
حاج اقا حسنی عزیز کاش بتوانید به این گفته اتان عمل کنید کمیسیون ظاهرا دستوری عمل میکند وبه مدارک توجه ندارد وبرخوردشان با ایثارگران هم از همین قانون بی اعتمادی به ما نشئت میگیرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi