شناسه خبر : 35136
شنبه 23 خرداد 1394 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصورازجشن نیمه شعبان مجمع پیشکسوتان تخریب

مراسمی به مناسبت نیمه شعبان دیروز جمعه 22 خرداد ماه در تالار سیدالشهداء برگزار شد.

فاش نیوز- دیروز جمعه 22 خرداد ماه مراسم جشنی به مناسبت نیمه شعبان، با حضور رزمندگان مجمع پیشکسوتان تخریب، جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان در تالار سیدالشهداء برگزار شد. در ابتدای درب ورودی تالار بنری برای خوش آمدگویی مهمانان مراسم نصب شده بود.

  میهمانان با چهره هایی گشاده و خندان وارد تالار می شدند و پس از دریافت یک بسته پذیرایی و یک برگه قرعه کشی وارد سالن می شدند. مدعوین مراسم از خانواده های جانبازان، رزمندگان و آزادگان بودند که از ساعت 6 بعدازظهر کم کم سالن تالار سیدالشهداء را پر می کردند و میزبان اصلی مراسم هم "مجمع پیشکسوتان تخریب" بود .

تا شروع برنامه و آمدن میهمانان مراسم، کلیپ طنزی از اجرای هنری ماهی صفت درحال پخش بود که حاضران در سالن را تا آغاز رسمی برنامه سرگرم می کرد.

 در حدود ساعت 6 و نیم برنامه با پخش آیاتی از قرآن مجید رسما" آغاز شد و پس از آن هم تمامی حاضران در سالن به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران ایستادند و سرود پخش شد. پس از آن نیز کلیپی در رابطه با حضرت ولی عصر امام زمان (عج ) پخش شد.

 پس از پایان کلیپ مجری مراسم به روی صحنه آمده و پس از خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در سالن، دقایقی را در رابطه با مقام شهدا و جانبازان صبت کرد و از خانواده هایشان تقدیر و سپاسگزاری نمود.

سپس "داوود حیدری" از جانبازان نخاعی و مسئول موسسه فرهنگی هنری شاهد با حضور بر روی صحنه آمده و با خوش آمد گوئی به مدعوین ایثارگر، توضیحاتی نیز درباره تعاونی جدید التأسیس ایثار ارائه داد.

در حین اجرای برنامه و در فواصل زمانی مختلف، جانبازان نخاعی که به عنوان میهمان ویژه دعوت شده بودند، کم کم وارد سالن می شدند و در جایگاه خاصی که برایشان در نظر گرفته شده بود، قرار می گرفتند.

از طرف دیگر چند جانباز بصیر(نابینا) هم به همراه خانواده هایشان در سالن حضور داشتند که با حضورشان جمع را نورانیت خاصی می بخشیدند.

پس از صحبت های کوتاه مسئول موسسه فرهنگی سید الشهدا(ع)، حسن ریوندی هنرمند جوان با شوری خاص به  روی صحنه دعوت شد و او حدود نیم ساعت با طنزپردازی، تقلید صدا، خوانندگی و ... فضای مفرحی را درسالن ایجاد کرد.

بعد از اجرای خوب حسن ریوندی در زمینه طنز، گروه قاصدک به روی صحنه آمدند و برای بچه های حاضر در سالن برنامه و مسابقه اجرا کردند. برنامه این گروه درقالب اجرای شعر و موسیقی شاد برای بچه ها، نمایش عروسکی و مسابقه و اهدای جایزه بود.

پس از جو نسبتا" شادی که به خاطر خوشحالی بچه ها و انرژی مثبت جاری در سالن ایجاد شده بود، حجت الاسلام محمدی، روحانی جوان خوش ذوق به روی صحنه آمد و بیلبورد خاص و ابتکاری اش را با دست خود برای اجرای برنامه آموزشی اش آماده کرد. حجت الاسلام محمدی، روحانی جوان بانشاط و پرانرژی بود که با نمایش مراحل مختلف زندگی انسان بر روی چند بنر ساده، صحبت های بسیار ارزشمندی را در رابطه با مراحل زندگی انسان، کیفیت زندگی، راه و روش درست زیستن و حتی تاثیر غذاها بر روح و زندگی افراد و طب اسلامی و ...  به مهمانان ارائه داد به گونه ای که تمامی حاضران در سالن محو صحبت های تأثیرگذاراین روحانی جوان شده بودند.

 پس از سخنان باارزش و شنیدنی حجت الاسلام محمدی، چراغ ها را در سالن نیمه خاموش کردند و با پخش موسیقی نسبتا" مخوف، شاهرخ از اساتید بین المللی شعبده بازی به روی صحنه آمد و برنامه مهیج و جالبی را به اجرا درآورد که این برنامه نیز باعث بهت و حیرت میهمانان شد.

مقارن با اذان مغرب، به دلیل اینکه فضای کافی برای اقامه نمازجماعت نبود در همان حین که تعدادی از حضار برای اقامه نماز به نمازخانه تالار رفته بودند، قرعه کشی برای اهدای جوایزی که  از طرف تعاونی موسسه شاهد درنظرگرفته شده بود، آغاز شد و تعدادی بن خرید از تعاونی تازه تأسیس ایثار به برندگان اهدا گردید.

قرعه کشی آخرین برنامه این مراسم بود و با پایان برنامه ها، میهمانان با چهره هایی شاداب و متبسم و راضی، پس ازدریافت شام، تالار را ترک کردند.

گفتنی است از نکات قابل توجه  مراسم نیمه شعبان در تالار سیدالشهداء - که به همت مجمع پیشکسوتان تخریب به دلیل مقارن شدن با ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) دراین زمان برگزار می شد - حضور معنوی و زیبای جانبازان نخاعی، نابینا، و قطع عضو بود که حضورشان  زیبایی این جشن را دو چندان کرده بود.

همچنین جانباز نابینایی در میان میهمانان به همراه خانواده اش نشسته بود که با شوق و علاقه خاصی به برنامه ها توجه می کرد و شاید بسیار دقیق تر و عمیق تر از آنها که چشم سر داشتند، مراسم را به تماشا نشسته بود!

نکته مورد توجه دیگر مراسم، نحوه انتخاب برنامه ها بود که به شایستگی صورت گرفته بود اما بخش مربوط به کودکان هرچند برای بچه ها لذت بخش بود اما گوئی بیش از اندازه وقت  محدود مراسم را به خود اختصاص داده بود.

نکته دیگر هم نگاه حاضران به بخش مربوط به برنامه حجت الاسلام محمدی بود که حقیقتا" همه حاضران را تحت تاثیر قرار داده بود و شیوایی کلام و انرژی این روحانی جوان توانسته بود برنامه اش را به بخش برگزیده مراسم نیمه شعبان تالار سیدالشهداء مبدل کند.

بخش شعبده بازی هم جالب توجه بود و حاضران  روی صندلی های خود میخکوب شده بودند.

 مهمتر ازهمه اینکه پذیرایی از میهمانان هم که معمولا" مورد انتقاد قرارمی گیرد به خوبی صورت گرفت و اعتراضی را برنیانگیخت.

گزارش و عکس از سعیده نام آور

تصاویر قابل کلیک کردن و بزرگ شدن هستند. روی عکس ها کلیک کنید.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام بنده در یک شب 3000 مین جمع کردم که در مجله صف تقدیر شدم و شش ماه هم ارشدیت درجه گرفتم . حدود 70 ماه فقط تخریب چی و مین گذار و مین بردار بودم . دو بار مجروح شدم اما چون پوستم گلفت بود باز هم برگشتم و ادامه دادم تا دو سال بعد از 598 ما مین پارو میکردیم .
خدا وکیلی ما توی یکی از این صندلی های خالی جا نداشتم . می پرسیدید کی پر.نده اش در تخریب از همه بیشتر ؟ من خود خواه نیستم ولی از بنده هم سئوال میشد که ایا راست میگویم . تا برایتان از سیر تا پیاز را می گفتم .حقیر استاد مهندسی رزمی بودم کسانیکه در سومار بودند بنده را یاد دارند . موفق باشید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi