شناسه خبر : 35184
یکشنبه 24 خرداد 1394 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میراث بجا مانده از شهدای 26 خرداد

صفار هرندی در سالگرد شهدای حزب موتلفه ی اسلامی: روحیه عزت و تحقیر نشدن میراث به جا مانده از شهدای 26 خرداد است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "صفارهرندی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجاهمین سالگرد شهدای حزب موتلفه اسلامی که عصر امروز شنبه 23 خرداد در محل سابق مجلس شورای اسلمی برگزار شد ضمن عرض ادب به خانواده شهدا اظهار داشت: هنگام شهادت این عزیزان سن کمی داشتم، 12 ساله بودم و یکی دو هفته مانده به شهادت آن ها یک وقت ملاقاتی به خانواده ها دادند. 
 
وی ادامه داد: صرف نظر از همه شیرینی های آن دیدار یک نکته ای برای من از همه شیرین تر بود و هر بار که به یاد می آورم می گویم خدا خواسته بود که من این کلام را بشنوم تا به عنوان شاهد عینی آن را به نسل های بعدی منتقل کنم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عموی بزرگوار ما خطاب به پدرم گفته بود که ما شنیده ایم که آیت الله العظمی حکیم از شاه تقاضا کردند که در مجازات ما تخفیف قائل شود و گفتند ما دلمان نمی خواهد که این شخصیت های بزرگوار از شاه تقاضا کنند بلکه باید به شاه دستور دهند. 
 
صفارهرندی با بیان این که روحیه عزت و عدم تحقیر میراث به جا مانده از شهدای 26 خرداد است تصریح کرد: هنگامی که ما سالی یک بار دور هم جمع می شویم شاید ارزشمندترین کار این است که یک تجدید عهدی با آرمان های آن ها و راه های طی شده این شهدا داشته باشیم چرا که مسائل آن روز مبتلابه امروز ما است. 
 
وی اظهار کرد: آن روز یک قانون متکی به نام کاپیتولاسیون بود که ما را زیر بار تحمیل و زیاده خواهی آمریکا برده بود یعنی اراده ملی ما به پای خواست اجنبیان قربانی می شد و امروز نیز همان اراده کثیف در دشمنان ما که ایالات متحده است وجود دارد. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز زیاده خواهی های دشمنان ما تحقق نمی یابد به این دلیل است که در جمهوری اسلامی اراده مردم وجود دارد.  
 
صفارهرندی افزود: حق این است که این ظرفیت الهی را که محصول خون های جاری شده در طی این 50 سال از تاریخ جان هایشان برای تحقق آزادی این ملت هدیه شد. 
 
وی افزود: دائما باید مراقبت کنیم مبادا تن به چیزی دهیم که خواسته آمریکا باشد و یک روزی می خواست خواسته های خود را در این کشور پیاده کند که جوانمردانی پیدا شدند و نگذاشتند. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایطی که استقرار نظام الهی را شاهد هستیم بسیار ناپسند است که آمریکا بتواند اراده خود را بر ما حاکم کند.  
 
صفارهرندی تصریح کرد: از اراده نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به خاطر این که تصمیم گرفتند این راه را بر روی دشمنان ببندند سپاسگذارم. 
 
وی با بیان این که تلاش ما این است که دیپلمات های ما به یک راهکار خوب برسند افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر مدیریت جریان مذاکرات سپاسگذارم.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: امیدوارم که با به تصویب رسیدن این ماده واحده در مجلس شورای اسلامی دل های ما به این روشن شود که در این کشور هم چنان مشعل فروزان پیروی از منویات شهدا، امام(ره) و اراده مستحکم خلف شایسته ایشان حرف آخر محقق شود.  
 
صفارهرندی گفت: همچنین از حزب موتلفه اسلامی که هر ساله میزبانی این جلسه را برعهده می گیرند سپاسگزار هستم.

انتهای پیام/ 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi