شناسه خبر : 35196
یکشنبه 24 خرداد 1394 , 14:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساماندهی 7 هزار گلزارشهدا

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ساماندهی 7 هزار گلزار شهدا در دستور کار بنیاد قرار دارد که روند بازسازی آنها با جذب اعتبارات مورد نیاز انجام می شود.

مهدی ایزدی با اشاره به اینکه 19هزار گلزار شهدا در کشور وجود دارد، گفت: 220 هزار شهید در این گلزارها آرمیده اند و از آمار یاد شده، 12 هزار گلزار شهدا مناسب‌سازی شده و 7 هزار گلزار هنوز ساماندهی نشده‌ است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 90 هزار شهید در این 7 هزار گلزار شهدا آرمیدند، گفت: گلزارهای باقی مانده به غیر از 2 گلزار، مابقی 10 شهیدی و کمتر از آن است.
مهدی ایزدی با بیان اینکه ساماندهی 7 هزار گلزار شهدا در دستور کار بنیاد قرار دارد، افزود: مرمت و نگهداری گلزار شهدا به عهده شهرداری‌ها است و تعویض سنگ مزار شهید از جمله در گلزار شهدای قزوین به عهده بنیاد نیست ولی در حد توان خود مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد به طرح مناسب‌سازی زیست شخصی خانواده معظم شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: جانبازان قطع نخاعی و والدین شهدایی که به دلیل کهولت سنی نیازمند ساماندهی منزل هستند، زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند. ممکن است اعتبارات زیست شخصی که در قانون پیش‌بینی شده جوابگو هزینه مناسب‌سازی منزل یکی از والدین شهدا واجد شرایط نباشد، در این صورت بنیاد تسهیلات لازم را طبق قانون به آنان پرداخت می‌کند.
مهدی ایزدی افزود: پرداخت میزان تسهیلات زیست شخصی به جانبازان و والدین شهدا بستگی به نیاز آنان دارد و در سال جاری این تسهیلات همانند سال گذشته پرداخت‌ می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi