شناسه خبر : 35268
چهارشنبه 27 خرداد 1394 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیستم ارتز یک طرفه جدید

با تجویز سیستم مفصل یک طرفه به بیمار کمک می شود که نیازهای روزمره را بهتر برطرف کند .

محمدعلی جوانشیر - سیستم ارتز یک طرفه جدید
مدولار  با قابلیت عملکرد چند گانه

بهبود عملکرد برای استفاده در زندگی مدرن
با تجویز سیستم مفصل یک طرفه به بیمار کمک می شود  که نیازهای روزمره را بهتر برطرف کند . مفصل زانو و مچ در 4 سایز برای بزرگسالان و کودکان موجود است .
در سال 1960 بارهای سیستم مدولار با اجزای مدرن ترکیب شده و باعث راحتی بیشتر بیماران فلج اطفال (پولیو و افرادی که نیاز به ارتزهای بلند دارند) شد. بعد از این پیشرفت شرکت اتوبوک استانداردهای خاصی را برای تولیدات خود معرفی کرد.
سیستم مدولار یک طرفه اتوبوک با نیاز های روزمره ی زندگی امروزی بسیار هماهنگ است . ساختار این سیستم سبک بوده و برای ارتز هایی که با روش مواد ریزی ساخته می شوند ،مناسب است . با توجه به وزن فرد، می توان سایز مفاصل را انتخاب کرد و برای مصارف یک یا دو طرفه مورد استفاده قرار داد.


مفصل زانوی یک طرفه 17LK3
سبک و بهبود یافته
مفصل زانوی یک طرفه ، نوعی مفصل زانو همراه با قفل گوه شکل است و به علت وزن کم بسیار محبوب شده است . بر اساس دسته بندی انجام شده نوع یک طرفه برای حداکثر وزن 110 کیلوگرم و استفاده ی دو طرفه برای افرادی با حداکثر وزن 160 کیلوگرم مناسب است . این سیستم برای استفاده در ارتزهایی که به روش موادریزی ساخته می شوند مناسب می باشد . دارای قفل  و سوییچ موقتی بوده که از آن می توان برای آزاد کردن مفصل زانوی ارتز مثلا در هنگام تمرین کردن با دوچرخه درمانی استفاده نمود.


موارد تجویز :
•    فلج بخش یا کل عضلات پا
•    توانایی استفاده باید توسط متخصص تشخیص داده شود
قابلیت ها در یک نگاه :
•    سیستم مفصل در 4 سایز موجود است و برای کودکان و بزرگسالان مناسب است .
•    کاهش وزن  ارتز به علت ساختار سبک آن
•    قابلیت استفاده با تکتیک مواد ریزی
•    سویچ موقت برای باز کردن مفصل
•    دسته بندی وزن بر اساس استفاده ی یک طرفه یا دو طرفه
•    از جنس تیتانیوم یا استیل

سویچ موقت17Y162 :
17Y162 یک گزینه ی انتخابی  است که می توان آن را بعدا به مفصل اضافه کرد. این ساختار قابلیت باز شدن موقت مفصل را فراهم میکند  .

سایزها :
سیستم مفصل زانوی یک طرفه در 4 سایز موجود است و می توان آن را در سمت داخل ،خارج یا هر دو سمت زانو استفاده کرد  . انتخاب سایز سیستم به وزن بدن و شرایط استفاده بستگی دارد .

اخطار:
در مواقعی که زانو یا لگن دچار فلکشن کانتراکچر بیشتر از 10 درجه بوده  یا بی ثباتی واروس و والگوس بیشتر از 10 درجه یا افرادی که فعالیت بالا دارند باید مفصل یک طرفه ی تجویزی یک سایز بزرگ تر از سایز مورد نظر باشد . برای tubercle seat باید از نوع دو طرفه استفاده کرد .

مفصل یک طرفه ی مچ 17LA3
کوچک ، سبک و روان
17LA3 مفصل مچ  یک طرفه ای است که دارای سیستم چند عملکردی است و توانایی بلند کردن پا را دارد . می توان آن را به سرعت با توجه به نیاز های فرد تنظیم کرد .دسته بندی بر اساس وزن ، نوع یک طرفه ی آن را برای افرادی با حداکثر وزن 110 کیلوگرم و نوع دو طرفه آن را برای افرادی با حداکثر وزن 160 کیلوگرم مناسب کرده است . علی  رغم ساختار چند عملکردی آن ، این سیستم سبک و کوچک است .

موارد استفاده :
•    فلج بخش یا کل عضلات اندام تحتانی
•    نوع وسیله ی مورد استفاده باید توسط متخصص تایید شود
•    
توانایی ترکیب با سایر سیستم ها :
به علت وجود ترکیبی از ترمز ، فنر و ترمز فنر این سیستم قابلیت تطابق با نیازهای فرد را دارد .

اخطار :
در مواقعی که زانو یا لگن دچار فلکشن کانتراکچر بیشتر از 10 درجه شده اند یا بی ثباتی واروس و والگوس بیشتر از 10 درجه یا افرادی که فعالیت بالا دارند باید مفصل یک طرفه ی تجویزی یک سایز بزرگ تر از سایز مورد نظر باشد .
به منظور بدشکلی واروس  و والگوس بیشتر از 10 درجه باید،  از ارتز دو طرفه استفاده کرد .

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi