شناسه خبر : 35285
چهارشنبه 27 خرداد 1394 , 16:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازتاب تشییع پیکر شهدا در رسانه های خارجی

تشییع جنازه با شکوه شهدای غواص در برخی شبکه ها و رسانه های جهان بازتاب داشت.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، سام ویلکین در دیلی میل نوشت: تلویزیون دولتی ایران تصاویری از جمعیت عظیمی از مردم را در تهران نشان داد که برای تشییع جنازه سربازان ایرانی کشته شده در جنگ ایران و عراق در دهه هشتاد حضور داشتند. افرادی که اجساد آنها اخیرا به ایران تحویل داده شده است. برخی از عزاداران در این مراسم آشکارا گریه می کردند. 
یورونیوز نیز به طور مفصل این خبر را پوشش داد. به نوشته یورنیوز، براساس تصاویری که در رسانه ها منتشر شد، دستان این غواصان با سیم از پشت بسته شده بود و زنده دفن شده بودند. 
جواد منتظری خبرنگار یورو نیوز نیز در گزارشی که در آن تصاویر تشییع جنازه غواصان شهید دیده می شد، گفت: این اجساد از زمان جنگ ایران و عراق در چند دهه پیش باقی مانده بود. اما در حال حاضر دو کشور روابط خوبی دارند و برای مقابله با داعش با همدیگر همکاری می کنند. 
برخی تلاش کردند تا از این جریان علیه داعش استفاده کنند و آنها را به عنوان مدافعان اماکن مذهبی شیعیان در عراق ستایش کنند. یک شرکت کننده در عزاداری در مصاحبه با یورونیوز گفت: ما به افرادی که در دفاع از عتبات عالیات به شهادت رسیده اند،‌احترام می گذاریم. ما قصد داریم به آنجا برویم و تا آخرین نفس بجنگیم. 
ای بی سی نیوز نیز از تجمع هزاران ایرانی در تشییع جنازه غواصان خبر داد. 

اینستاگرام
در مورد ظلمی که به این شهدای عزیز شده مطلب به درد بخوری عنوان نکرده اند.
خدا مهر بر زبانها و دلهایشان زده.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi