شناسه خبر : 35301
شنبه 30 خرداد 1394 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم گرامیداشت دکتر چمران امروز برگزار می شود

برنامه اصلی گرامیداشت شهید دکتر مصطفی چمران روز شنبه سی‌ام خرداد ماه از ساعت 18 تا اذان مغرب برگزار خواهد شد.

 برنامه اصلی گرامیداشت شهید دکتر مصطفی چمران روز شنبه سی‌ام خرداد ماه از ساعت 18 تا اذان مغرب برگزار خواهد شد.

به گزارش بسیج پرس؛ مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و برادر شهید دکتر مصطفی چمران صبح امروز در نشست خبری که در بنیاد شهید چمران برگزار شد‌، با بیان مطالبی پیرامون ابعاد زندگی شهید چمران یادآور شد:دکتر چمران شخصیتی کم نظیر در عرصه‌های مختلف علمی‌، مدیریتی‌، سیاسی‌، عرفان‌ و جهاد است. او توانست با ورود در هر عرصه‌ای تحولی را ایجاد کند. به عنوان مثال در لبنان پایه گذار مقاومت اسلامی بود و توانست هشت سال به گونه‌ای واقعی و نه شعاری با رژیم صهیونیستی مبارزه کند در دانشگاه «برکلی »نیز تا چندی پیش طز دکترای او به عنوان یک مرجع تدریس می‌شد. در اروپا هم به همراه مرحوم دکتر حبیبی و مرحوم صادق طباطبایی انجمن اسلامی دانشجویان اروپا را تشکیل داد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برادرم معاونت نخست‌وزیر در امور انقلاب را برعهده داشت و پس از آن طی حکمی که خود امام (ره) آن را صادر کرده بودند وزیر دفاع شد. همچنین او در اولین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده تهران شد و در دوران جنگ هم نماینده امام در شورای عالی دفاع بود. علاوه بر این شهیدچمران یکی از اعضای هفت نفره تشکیل دهنده سپاه پاسداران است.

چمران در رابطه با برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران توضیح داد: شب جمعه 28 خرداد ماه با قرائت دعای کمیل در دهلاویه که همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان است، این برنامه‌ها آغاز خواهد شد. پس از آن روز جمعه 29 خرداد ماه نیز بنده سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهم بود. برنامه اصلی گرامیداشت شهید چمران هم روز شنبه سی‌ام خرداد ماه از ساعت 6 تا پیش از نماز مغرب و عشا در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر این از آن جایی که به واسطه شهادت شهید چمران روز 31 خرداد ماه به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است قرار است استادان بسیجی در سالن همایش صدا و سیما نیز از ساعت 6 بعد ازظهر برنامه‌ای را برگزار کنند. اول تیر ماه هم محفل قرآنی انس با شهدا در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت:ت اکنون 11 جلد کتاب از دست نگاشته‌های برادرم به چاپ رسیده است و فعالیت‌های این بنیاد بیشتر به جمع‌آوری آثار و موضوع‌بندی و چاپ آن اختصاص دارد. تاکنون 400 نوار کاست سخنرانی نیز از شهید چمران جمع‌آوری کرده‌ایم.

چمران با اشاره به اینکه در ساخت چند فیلم سینمایی و سریال همکاری داشته‌ایم توضیح داد: البته یکی از این سریال‌ها به دلیل کمبود بودجه نیمه کاره رها شده و هنوز اسمی برای آن انتخاب نشده است.

برادر شهید چمران در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا چمران به حزب و یا گروه خاصی تعلق دارد یا خیر؟ گفت: شخصیت شهید چمران بسیار فراتر از این مسائل است. اگرچه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی من و برادرم و خیلی از جوانان انقلابی دیگر عضو گروه‌هایی همچون جبهه ملی بوده‌ایم. اما پس از انقلاب اسلامی و آشکار شدن فعالیت‌های این گروه‌ها دیگر در آن فعالیت نداشتیم. شهید چمران با نهضت آزادی که اعضای مذهبیون جبهه ملی بودند‌، دوست بود و به آنها علاقه داشت و برای آنها احترام فوق‌العاده‌ای قائل بود اما همواره معتقد بود باید این سیستم دگرگون شود و فعالیت‌های خودشان را اصلاح کنند.امام (ره) هم در پیامی که به مناسبت شهادت شهید چمران صادر کردند نیز به این موضوع اشاره داشتند که او عضو هیچ حزب و گروهی نبوده است.

 

 

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi