به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه "حریر تحریر" از روز سوم ماه مبارک رمضان با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و هنر آغاز شده و هشتمین شب این برنامه با عنوان "دریادلان خاموش" با موضوع شهدای غواص و خط شکنان دفاع مقدس در دهمین روز ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه و شب شهادت شهدای هفتم تیر ، برگزار می شود.

در این برنامه تعدادی از شاعران صاحب نام اشعار خود در تکریم از شهدای دفاع مقدس خصوصا مظلومیت 175 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 را قرائت می کنند.

همچنین در بخش پایانی برنامه، محمدهاشم احمدوند همراه با نوای نی به اجرای قطعاتی پیرامون ایثار و شهادت می پردازد.

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در خصوص برگزاری این برنامه گفت:" هدف از برگزاری برنامه حریر تحریر ضرورت توجه به ارزش های معنوی ماه مبارک رمضان خصوصا در اماکن فرهنگی و هنری است. برنامه حریر تحریر در سال گذشته نیز با موفقیت برگزار گردید و استقبال علاقمندان نشان می داد که این ایام فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی خصوصا در حوزه ادبیات است.

سجادی افزود:شب شعر "دریادلان خاموش" در یکی از شب های برنامه حریر تحریر با حضور شاعران نام آشنا برگزار می شود. در این برنامه شاعران و اهالی فرهنگ و هنر همچون سایر اقشار جامعه فرصت پیدا می کنند تا احساسات خالصانه خود را پیرامون مظلومیت و غربت 175 غواص شهید و مقام شهدای دفاع مقدس با زبان شعر بیان کنند.

مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران همچنین تصریح کرد:اهالی فرهنگ و هنر همواره نسبت به شهدا و قهرمانان تاریخ این سرزمین احساس دین کرده اند و با خلق آثاری گرانقدر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری تلاش داشته اند تا نسبت به مقام شامخ این مردان بزرگ ادای احترام کنند. امیدواریم برنامه "دریادلان خاموش" نیز گام دیگری در این مسیر باشد.

گفتنی است ویژه برنامه "دریادلان خاموش" عصر روز شنبه ششم تیرماه از ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود.