شناسه خبر : 35428
دوشنبه 08 تير 1394 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت وگو بامدیرعامل تعاونی طلایه داران ایثار

مجاهد دیروز، مدیر جهادی امروز

در حال حاضر فروشگاه ما پاتوق خانواده های جانبازان وشهدا شده. یعنی خانواده ها می آیند دید و بازدیدشان را انجام می دهند خریدشان را می کنند و با هم تعامل دارند.

 صنوبر محمدی -  به بهانه ایجاد تعاونی طلایه داران ایثار و پایداری (طاپ) که به صورت خودجوش و به دست خود جانبازان صورت گرفته است، به سراغ آقای داوود حیدرى عضوهیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت تعاونی رفتیم تا در خصوص چگونگی ایجاد این تعاونی پاسخ سوالاتمان را جویا شویم. در طول مصاحبه به وضوح درک می کردم که یکی از دغدغه های اصلی مدیرایثارگر، خانواده هاى معظم شهدا، جانبازان و خانواده های آنان هستند و به یقین می توان گفت همین دغدغه وی را برای تأسیس تعاونی خاص این اقشار محترم وادار کرده است. وی که خود از جانبازان ضایعه نخاعی عزیز کشورمان است با وجود جلسات متعدد و مشکلات کاری فراوان، اما با گشاده رویی و صبر و حوصله به سوالاتمان پاسخ می دهد. این گفت و گو حاصل یک دیدار دوساعته با این جانباز فعال در عرصه های عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، مدیریتی و اقتصادی است.


 فاش نیوز: آقای حیدری به عنوان اولین سوال از فعالیت های خودتان برایمان بفرمایید و اینکه ایده تشکیل تعاونی از کجا شکل گرفت؟

-با عرض سلام و ادب خدمت حضرتعالی و سایت وزین فاش نیوز که همواره یار و یاور جانبازان و خانواده شهدا هستید.

در خصوص سوال اول شما باید عرض کنم: محور فعالیت های ما در موسسه شاهد، امور فرهنگی هنری است که سریال "شوق پرواز"، فیلم های سینمایی "روز سوم"، "شب واقعه" که در حد زیادی مورد رضایت مخاطبین قرار گرفتند از محصولات موسسه بوده که به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید و پخش شده اند.

اخیراً هم بنا به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران فیلم سینمایی p22"" را که حماسه ناوچه جوشن را در دوران دفاع مقدس روایت می کند تولید نموده ایم که در نوبت اکران قرار دارد. 

اما در این یکی دوسال اخیر مشاهده کردیم دغدغه مقام معظم رهبری حوزه های فرهنگ و اقتصاد است. به خصوص در 29 بهمن سال 93 که اهالی شهر تبریز به مناسبت این روز، خدمت حضرت آقا رسیدند، در این سخنرانی حضرت آقا بسیار روی فرهنگ و اقتصاد تاکید داشتند. ما هم تصمیم گرفتیم در بخش اقتصاد و معیشت خانواده های جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکتی را انجام دهیم. لذا این ایده در ذهن من بود که ما نیازمند داشتن یک تعاونی هستیم. به همین جهت شروع به ثبت نام از متقاضیان عضویت در تعاونی نمودیم. اما واقعیت این است که اصلا" توضیحی درباره ایده ای که داشتیم نمی دادم چون هنوز شرایط خودمان را نمی دانستم و از طرفی کارکردن در فضای خانواده ها به هرحال سخت است. چرا که اگر شعاری می دادیم و نمی توانستیم آن را به عمل نزدیک کنیم به مراتب تبعات آن در خانواده ها بیشتر بود. این شد که فقط اسامی و مشخصات جانبازان را می گرفتیم و تا به امروز هم کوچکترین وجهی از کسی دریافت نکرده ایم و نهایتاً موفق شدیم مجوز رسمی تعاونی را از وزارت تعاون اخذ نماییم.

 

  در توضیح بخش دوم سوال شما درخصوص چگونگی ایجاد این تعاونی باید عرض کنم. الان هر اداره معمولی یک شرکت تعاونی مصرف برای پرسنل خود دارد. در جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران این بخش را نداشتیم. یکی از مشکلات جانباز این است که همیشه برای خرید، دغدغه دارد.  بعنوان مثال وقتی من به عنوان یک جانباز ویلچری همراه همسرم برای خرید می روم بایستی کنار خیابان منتظر بمانم تا همسرم کالای مورد نظر را خریداری کند و برگردد یعنی در واقع من قدرت انتخاب ندارم. و اگر ایشان بخواهد کالایی را برای من خریداری کند باید از فروشنده اجازه بگیرد که آیا من می توانم این کالا را بیرون از فروشگاه ببرم همسرم آن را ببیند؟! خوب بدیهی است که 50 درصد فروشندگان اعتماد نمی کنند کالایی که هنوز خریداری نشده را به بیرون از فروشگاه انتقال بدهند. این یک مشکل اساسی ست، مشکل بعدی این است که ما در واقع نمی دانیم در فروشگاه ها چه افرادی فروشنده هستند! شاید برای جانباز خوشایند نباشد که دختر یا همسرش برای خرید به تنهایی به فروشگاه برود و این شامل همسر و دختر شهید هم می شود که الزاما همیشه مردی همراهشان نیست. این دغدغه های اصلی ما برای ایجاد این تعاونی بود. اما دغدغه های فرعی هم داشتیم، مثلاً جنس با کیفیت و با قیمت مناسب به دست خانواده ها نمی رسید. وقتی این خانواده ها تعاونی خاص خودشان را ندارند بالاجبارکالاهای موردنیاز را از سوپرمارکت نزدیک محل زندگیشان با قیمت گران تر تامین می کنند.

فاش نیوز: یعنی درواقع این شرکت تعاونی اجناس را با قیمت پایین تر عرضه خواهدکرد؟

-  بله همین طور است. ما در تعاونی طلایه داران از خانواده ها سودی دریافت نمی کنیم و کالا را با قیمت تمام شده ارائه می نماییم.

فاش نیوز: پس این تعاونی بدون دریافت هیچ سودی چگونه اداره می شود؟

 - ببینید! فاکتورهای اصلی که باعث تعیین قیمت می شوند تا کالا به دست مشتری برسد عبارتند از: قیمت خرید کالا، هزینه حمل، هزینه حقوق و دستمزد فروشنده، هزینه اجاره، آب و برق و نهایتاً سود مورد انتظار. در تعاونی طلایه داران ما اجاره محل نمی پردازیم، چون وانت متعلق به خودمان هست هزینه حمل نمی پردازیم و مهمترین نکته اینکه ما انتظار کسب سود نداریم و وقتی شما این سه مورد را از قیمت کالا کسر کنید می توانید کالا را با قیمت بسیار مناسب به دست جامعه هدف برسانید و سایر هزینه های جاری را نیز می توان از فروش محلی تأمین نمود.

 
فاش نیوز: شما در این فروشگاه چه کالایی را عرضه می کنید؟

- هدف ما این است که کلیه کالاهایی که مورد نیاز خانواده ها هستند را در تعاونی عرضه نماییم که شامل اقلام سوپر مارکتی، کالاهای خانگی و پوشاک و ... می شود که انشاا... گام به گام به سمت این هدف حرکت می کنیم.

فاش نیوز: در خصوص ساختمانی که شرکت تعاونی در آن قرار دارد برایمان بفرمایید؟

- ساختمانی که تعاونی در آن احداث شده لطف مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده که جا دارد درهمین جا ازحاج آقا شهیدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، قائم مقام محترم ایشان جناب سردار انصاری که همیشه حامی ما بوده و هستند و جناب آقای اسکندری مدیرعامل محترم سازمان اقتصادزمای کوثر تشکر ویژه ای داشته باشم. برای تأمین کالا نیاز به سرمایه داشتیم که از خود اعضا بصورت داوطلب وجوهی را به عنوان سرمایه گذاری دریافت نمودیم، ضمنا برای عضویت، ما در تعاونی مان هیچ خط جداکننده ای نگذاشتیم که مثلا" این جانباز شرایط عضویت را دارد یا نه. و عنوان کردیم از تمام کشور کسانی که درجبهه آسیب دیده اند از جانباز 5 تا بالای 70درصد که دربنیاد شهید پرونده دارند و همچنین خانواده معظم شهدا و فرزندانشان و بستگان درجه یک یعنی همسر، فرزند و  پدر و مادر- می توانند عضو تعاونی باشند. ما به جز تهران اعضایی از شهرقم، کرج،کاشان، اصفهان، تبریز و.... داریم و احساس می کنیم این برنامه باید در نهایت کشوری شود. یعنی فروشگاه های تعاونی "طلایه داران ایثار و پایداری" بایستی در کل کشور تأسیس و به خانواده ها خدمت نمایند.


فاش نیوز: از مناسب سازی فضای این تعاونی برای جانبازان عزیز بفرمایید:

 -  اکثر مراجعین ما جانبازان ویلچری هستند. فروشگاه ما برای تردد ویلچر کاملا همسطح است. یکی از دغدغه های جانبازان برای  ورود به هر مکانی این است که سرویس بهداشتی مناسبی برای این عزیزان وجود دارد؟ خیلی از دوستان ازما سوال می کنند که چرا اولین سوال در خصوص سرویس بهداشتی است؟ در پاسخ باید بگویم: در کشور ما متاسفانه سرویس بهداشتی مناسب برای جانبازان در اکثر اماکن وجود ندارد. بنابراین ما سرویس بهداشتی مناسبی را در فروشگاه برای این عزیزان پیش بینی کردیم. معضل دیگری که ما با آن مواجه بودیم پارکینگ بود. یکی از دغدغه های اصلی ما تا یکی دوماه پیش که تعاونی را می خواستیم افتتاح کنیم بخش پارکینگ بود. که این مشکل نیز با عنایت ویژه جناب آقای مهندس اسکندری مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر بحمدا... مرتقع گردید که جا دارد از این بزرگوار نیز بطور ویژه از طرف هیأت مدیره و اعضاء مجمع تعاونی طلایه داران ایثار و پایداری تشکر نمایم.

 
فاش نیوز: از چگونگی خدمات رسانی پرسنل تعاونی به جانبازان برایمان  بفرمایید:

  - نیروهایی که در فروشگاه تعاونی هستند همه لباس متحدالشکل دارند. علت آن هم این است که خانواده هایی که به ما مراجعه می کنند بدانند که مخاطبانشان در فروشگاه چه کسانی هستند و در مواقع ضروری و نیاز باید به چه کسانی مراجعه کنند. ما در پارکینگ دو نفر پرسنل داریم که موظف هستند زمانی که جانباز وارد پارکینگ می شود، محترمانه ویلچر ایشان را  از صندوق عقب پایین بگذارند و جانباز که روی ویلچرش مستقر شد کمک نمایند که به داخل فروشگاه بیاید. خرید که انجام شد اگر نیاز به کمک باشد همراه او باشند. هنگامی که خریدش تمام شد وسایل خریداری شده را به داخل ماشین انتقال دهند و ویلچر را در ماشین قرار دهند و با او خداحافظی نمایند. این یک کار ساده ای است اما همیشه مشکل ما  جانبازان است که هنگام مراجعه به فروشگاه ها و سایر اماکن با آن مواجه هستیم و بعضاً بایستی در ماشین منتظر بمانیم تا رهگذری هنگام عبور به کمک ما بیاید. در حال حاضر همسران جانبازان بدلیل زانودرد، دیسک کمر، مهره های گردن و دست ها... همه دچار مشکل شده اند. شما فکرش را بکنید نزدیک به 30 سال در کنار کارهای سنگین داخل منزل، و جابجایی ویلچر جانباز که باعث شده اکثر آنها مشکلات جسمانی زیادی داشته باشند. بنابراین ما نیروی ویژه ای را در این محل گذاشته ایم که حتی اگر همسران جانباز همراه جانباز باشند نیاز نباشد  در این فروشگاه این زحمت را متحمل شوند.

خواهشی که از دوستان جانباز دارم این است که به هرحال نیروی انسانی است و طبیعی است که این خدمت رسانی در جاهایی کمی کند شود. اگر ایراداتی هست حتما به ما انتقال دهند. به هرحال ما  داریم دیکته ای را می نویسیم و هیچ دیکته ای هم بدون غلط نیست. من خواهشم این است که اشکالاتمان را به ما گوشزد کنند.

 

فاش نیوز: شما فرمودید این تعاونی هیچ سودی دریافت نمی کند پس هزینه های جانبی این فروشگاه چگونه تامین می شود؟

- ببینید! ما سودمان را از فروش به اهالی محل می گیریم یعنی  فروش آزاد برای عموم هم داریم. ما 10درصد تخفیف برای اهالی محل و 20درصد به اعضای محترم جامعه هدف تخفیف اختصاص می دهیم. در فروش به اعضاء سود ما صفر می شود.  اما 10 درصد سود از محل خرید اهالی محل برای ما می ماند که هزینه تامین نیروی انسانی، هزینه آب و برق و...  را تامین می کند.

 در واقع هدف ما اقتصادی نیست. ما همانند فروشگاه های معمولی سطح شهر توقع کسب سود نداریم بلکه کار ما خدمت رسانی به خانواده های محترم می باشد. وقتی شما سود نخواهید و هزینه های جاری فروشگاه هم از فروش محلی تامین شود می توانید به خانواده ها به قیمت تمام شده سرویس رسانی کنید. من سفارش کرده ام که حتی یک ریال هم از خانواده ها سود گرفته نشود و دقیقا با قیمت تمام شده کالا تقدیم آنان شود. هدف بزرگتر ما این هست که ما یک شبکه اجتماعی منسجم داشته باشیم. در حال حاضر فروشگاه ما پاتوق خانواده های جانبازان و شهدا شده. یعنی خانواده ها می آیند دید و بازدیدشان را انجام می دهند خریدشان را می کنند و با هم تعامل دارند. برای مثال در روز اول افتتاح فروشگاه، خانواده هایی بودند که 4 -5 سالی بود همدیگر را ندیده بودند در این مکان دیداری تازه کردند.

من بنا دارم برای آسایش بیشتر جانبازان،  یک محل استراحتی درحیاط فروشگاه فراهم کنم تا جانبازانی که با ویلچر می آیند و خیلی حوصله خرید ندارند به آن محل هدایت شوند و پذیرایی مختصری از آنها به عمل بیاید و پس از خرید همراه خانواده هایشان برمی گردند.

البته این به اصطلاح کف اهداف ما بود و سقف هدف های ما این است که مسئولین محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سری خدماتی که به ایثارگران ارائه می شود و توسط شرکت های بیرونی انجام می شود (برای مثال واردات ویلچر، واردات دارو،بیمه مکمل جانبازان، صندوق های قرض الحسنه برای جانبازان....) به تعاونی واگذار نمایند. به نظر من خود جانبازان بهترین بانی این خدمات می توانند باشند. مثلا ویلچری که برای جانباز خریداری می شود در سه سایز مختلف است. به جانباز می گویند یکی را انتخاب کن. در صورتی که  برای انتخاب ویلچر یک دنیا بحث تخصصی وجود دارد. ما با آقای اسرافیلی که مدیرعامل  انجمن جانبازان قطع نخاعی هست، آقای نم نم مدیرعامل جانبازان قطع دوپا، آقای عقیقی که رییس هییت مدیره خانه نور هستند، تعاملات بسیار خوبی داریم یعنی بهترین کسانی که می توانند نظر بدهند جامعه ایثارگری در بخش جانبازان بصیر، چه نیازهایی دارد، در بخش جانبازان نخاعی و قطع عضو چه نوع عصا و ویلچری نیاز هست و این بعد از 20-30سال، تخصص این عزیزان است. بنیاد می تواند لطف کند و من مطمئن هستم مسئولان بنیاد این عنایت را دارند. چون چند سالی که ما در خدمتشان بودیم سعی کردیم صادقانه خدمت کنیم، سعی کردیم به دنبال منافع اقتصادی خودمان نباشیم، تجربه گذشته و رزومه کاری ما نشان می دهد که در این سالهایی  که در خدمت دوستان هستیم به فکر منافع شخصی نبودیم و اگر بنیاد این خدمات را به این تعاونی واگذار کند چنانچه سود اقتصادی هم ایجاد بشود برای خود ایثارگران و خانواده های شاهد و جانباز استفاده می شود. ما به دنبال این هستیم بهترین خدمات را به عزیزان جانباز ارائه نماییم.

 

فاش نیوز: چه تمهیدات دیگری در تعاونی برای جانبازان و خانواده شهدایی که توانایی کمتری دارند و نمی توانند برای خرید به تعاونی مراجعه کنند اندیشیده اید؟

خدمت دیگری که دراین تعاونی ارایه می شود این است که ما در فروشگاه دو پراید صفر با طرح ترافیک در نظر گرفته ایم و فقط و فقط برای جانبازانی که معضل تحرک دارند، و والدین شهدا کالای مورد نیازشان را درب منازلشان تحویل می دهیم. یک طیف از جانبازان ما جانبازان قطع نخاع گردنی، شیمیایی و اعصاب و روان هستند اینها اصلا نمی توانند رانندگی کنند. یک سری از والدین شهدا که کهولت سن دارند و امکان تردد ندارند اعلام کردیم بصورت رایگان و بدون دریافت حق الزحمه این خدمت رسانی انجام شود. هر خانواده ی عضو جامعه هدف با این ویژگی هایی که عنوان کردم اگر با ما تماس بگیرد کالاهایش را به ما سفارش بدهد، آن کالاها را تهیه می کنیم و با کمال احترام درب منازلشان تحویل می دهیم. به دوستان همکارمان هم یادآوری کردم اگر ده بار هم مراجعه کردید و کالا را نخواستند موظفید با کمال احترام کالا را برگردانید و آن جنسی را که می خواهند برایشان ببرید و یک طیف از جانبازانی که در مقطع خاصی بیمار می شوند و نمی توانند پشت رول بنشینند و برای خرید به فروشگاه بیایند برای این عزیزان هم این خدمات ارایه می شود. واقعیت این است که ما توان این که به کل جانبازان قطع نخاع و قطع عضو این سرویس را بدهیم نداریم ولی امیدواریم که بتوانیم این امکان را برای همه جانبازان فراهم نماییم. و جانبازانی که مشکل تردد دارند مانند جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی و اعصاب و روان به طور کلی جانبازانی که نمی توانند از خانه بیرون بیایند و مشکل تردد در سطح شهر دارند اگر تماس بگیرند ما با کمال افتخار مایحتاج مورد نیازشان را درب منزل تقدیم می کنیم.

 همچنین برای کسانی که اجناس حجیم مثل فرش خریداری می نمایند ما از آنها  آدرس را می گیریم و با وانت به صورت رایگان کالا را درب منزل تحویل می دهیم. من به جامعه هدفمان عرض  می کنم به ما سه ماه وقت بدهید. چون این کار به این شکل درتخصص ما نبوده است. بازار اقتصادی هم پیچیدگی های خاص خودش را دارد. چون می خواهیم کالا را با ارزان ترین قیمت ارایه دهیم نیازمند این هست که ما منابع تامین کننده کالا را خوب بشناسیم و سراغ دلال ها نرویم. خیلی افراد به ما مراجعه می کنند و می گویند ما می توانیم کالاهای مورد نیاز تعاونی شما را تامین کنیم بعد که من دقیق شده ام متوجه شدم که این آقا دلال است و به دنبال منافع خودش هست. بعضی هم صادقانه آمده اند و به ما کمک کرده اند. این کار یک فرآیند سه ماهه ای را نیاز دارد که طی شود آن زمان است که می توانیم بگوییم کالایی که ما تامین می کنیم ارزان ترین و با کیفیت ترین  است.


فاش نیوز: آیا برنامه ای دارید که در این فروشگاه وسایل تخصصی مورد نیاز جانبازان نظیر ویلچر، عصا و... در این فروشگاه عرضه  شود؟

 - قطعا در برنامه های آتی ما، عرضه کالاهای خاص جانبازان وجود دارد. در حال حاضر تأسیس یک فروشگاه پزشکی که وسایل تخصصی مانند ویلچر، سمعک، عصا و... را عرضه کند سرمایه بر است و خواهشی که داریم این است که بنیاد این سرویس ها را به تعاونی ارجاع دهد و مطمئن هستیم که ما پاسخ شایسته ای به مسئولان محترم بنیاد خواهیم داد. چون دقیقا" خود بچه های جانباز هستند که کیفیت کار را تست می کنند تایید می کنند و زمانی که جانبازی این وسایل را تهیه می کند با اشکال مواجه نخواهد شد. فعلا" فروشگاه ما به عنوان یک سوپرمارکت بزرگ عمل می کند. ما به دنبال تامین کالای مورد نیاز خانواده های جامعه هدف هستیم و کالایی که مورد نیازشان باشد را بلافاصله تامین می کنیم. ما ایده های زیادی را در ذهنمان داریم اما حقیقتا" این ایده ها هزینه بر است و ما سرمایه اندکی داریم.


فاش نیوز: تعداد و مبلغ سهامی که اعضا  در این تعاونی می توانند بهره بگیرند به چه میزان است؟

سهام ما یک میلیون تومانی است و از 1 سهم تا 100 سهم، هر کدام از اعضا می توانند خریداری کنند.


فاش نیوز: این مبلغ سهم یک میلیون تومانی برای اعضا مبلغ زیادی است و بازهم تعدادی از جانبازان نمی توانند سهامدار باشند؟ این مطلب را چگونه تفسیر می کنید؟

- ببینید! خرید سهام به هیچ وجه اجباری نیست و از هیچ شخصی ما اجباراً وجهی را دریافت نکرده ایم و دوستانی که تمایل دارند بصورت داوطلب سهام را از ما خریداری می نمایند و ضمناً هدف این دوستان مشارکت در امر خیر است، زیرا با توجه به هدف ما که اقتصادی و سود آور ی نیست و کالا را به قیمت تمام شده به خانواده ها ارائه می نماییم طبیعتاً سودی حاصل نمی شود و فقط سرمایه گذاری نوعی قرض الحسنه است که انشاا... اجرشان را خداوند خواهد داد. ما فقط می توانیم بعنوان هیأت مدیره و مدیرعامل اصل سرمایه گذاری دوستان را تضمین کنیم و به هیچ وجه قول سودآوری به دوستان نخواهیم داد. مگر آنکه در آینده وارد پروسه های دیگر اقتصادی شویم و بتوانیم به سرمایه گذاران سود هم بدهیم. 


فاش نیوز: اعضای هیت مدیره تعاونی طلایه داران ایثار و پایداری را برایمان معرفی  می فرمایید؟

- همه اعضای خانواده های جانباز و شاهد که عضو هستند، مجمع تعاونی محسوب می شوند. این مجمع سالیانه تشکیل جلسه می دهد و اولین جلسه آن به این شکل است که هیئت مدیره را انتخاب می کند. هیئت مدیره هم مدیرعامل را انتخاب می کند و این مجمع 2سال یک بار انتخابات جدید و هییت مدیره جدید و هیئت مدیره هم مدیرعامل جدید را انتخاب خواهد کرد. در اولین مجمع رای گیری 5 نفر بیشترین رای را آوردند. آقای اسرافیلی جانباز قطع نخاع عضو هیأت مدیره. آقای عقیقی از جانبازان بصیر به عنوان رییس هییت مدیره، آقای ابوطالبی جانباز قطع نخاع عضو هیأت مدیره، آقای پرکره جانباز قطع نخاع عضو هیأت مدیره و حقیر عضو هیئت مدیره تعاونی هستم و پس از تشکیل جلسه دوستان لطف داشتند و بنده را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند.

 

فاش نیوز: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و خرید کالای ایرانی این تعاونی چه تمهیداتی را اندیشیده است؟

- ما بنا نداریم در این تعاونی کالای غیرایرانی عرضه نماییم و قصد داریم صددرصد خرید کالاهای ما از شرکت های داخلی باشد که در راستای فرمایشات حضرت آقا حرکت کرده باشیم. و بتوانیم با عرضه کالای ایرانی از تولید کننده ایرانی حمایت نماییم.

فاش نیوز: جانبازان و خانواده شهدا چگونه می توانند عضو این تعاونی شوند؟

- هر خانواده جامعه هدف که بخواهد عضو این تعاونی شود می تواند با مراجعه به فروشگاه تصویر کارت ملی و کارت ایثارگری خود را به مدیر فروشگاه تحویل نماید تا کد ملی ایشان وارد سیستم تعاونی شده و پس از آن بتواند از تخفیف های مخصوص اعضا برخوردار شود.

ضمناً تلفن های تعاونی جهت اطلاع خانواده های محترم 88141377 و 88141356 می باشد.

 

فاش نیوز: در حال حاضر جانبازان شهرستانی هم می توانند عضو این تعاونی شوند؟

- بله. اما برای جانبازان شهرستانی اصلا" صرفه اقتصادی ندارد به تعاونی تهران مراجعه کنند و از تعاونی ما خرید کنند. اگر ما بتوانیم شرکت هایی را ذیل این تعاونی ایجاد کنیم و خدماتی مانند ویلچر و وسایل پزشکی و بخش های دیگر را ارایه دهیم.از آنجائیکه عموما جانبازان ما تحصیلکرده هستند و درمقطع فوق لیسانس و دکترای مهندسی و پزشکی تحصیلاتشان پایان یافته و در بازار کار مشغول فعالیت هستند. می توانند به بهترین نحو ممکن این سرویس ها را ارایه دهند و آن زمان هست که عضویت خانواده های شهرستانی هم در اقصی نقاط کشور در تعاونی معنادار می شود.اما از ابتدا مسیر عضویت را باز گذاشته ایم تا هر جانباز بزرگوار از هر شهرستانی بتواند در این تعاونی عضو شود.


فاش نیوز: پس در برنامه کاریتان احداث شرکت های تعاونی زنجیره ای در شهرستان ها وجود دارد؟

- بله.  یکی از اهداف ما این هست که در کل کشور فروشگاه های زنجیره ای ویژه جانبازان ایجاد شود و در هر مرکز استانی به جانبازان و خانواده های شهدای آن استان انتقال تجربه کنیم. چرا که دغدغه تأسیس فروشگاه، فقط خاص جانبازان تهرانی نبوده و در کل کشور این دغدغه وجود دارد  و می طلبد که جانبازان در استان ها فعال شوند و ما هم در حد توان کمک می نماییم.


فاش نیوز: در پایان اگر صحبت خاصی باقی مانده بیان بفرمایید:

-  در بخش پایانی روی سخن من با مسئولان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران هست. ما نباید منتظر بمانیم تا به یک معضل گرفتار شویم و بعد از آن به فکر چاره باشیم. هرچه پیش می رویم سن خانواده های جانبازان بیشتر می شود و توانایی ها کمتر. هنوز همسر جانباز می تواند به جانباز کمک کند اما با بالارفتن سن همسر جانباز، خود این افراد نیاز به کمک خواهند داشت. مثلا" زمانی که همسر یک جانباز بیمار و بستری می شود تکلیف آن جانباز در مدت نبود همسر چیست؟ ما می گوییم همسران جانبازان به عنوان یک پرستار، بلکه فراتر از یک پرستار زحمت می کشد .آیا نیاز نیست که در سال  ده روزی را به یک سفر برود تا تجدید قوایی بشود و با توان و روحیه بهتری برگردد و برای یک سال آینده که از جانباز پرستاری می کنند نیرویی بگیرد. درست است که ما دراستان تهران 2 یا سه 3 آسایشگاه داریم اما جامعه آماری ما بسیار بالاست. خواهش من از بنیاد این است که زمین ارزان در حوالی شهرهای خوش آب و هوا خریداری کنند و آسایشگاه های مرتب و مناسب سازی شده برای جانبازان ایجاد نماید.

 در پایان باید اضافه کنم ما خادم خانواده های جانبازان و خادم خانواده معظم شهدا هستیم و این کار خطیر را با توکل بر خدا و در حد توانمان پیش می بریم. از پایگاه اطلاع رسانی فاش نیوز هم که امکان مصاحبه و اطلاع رسانی از تعاونی طلایه داران ایثار و پایداری را برای جانبازان و خانواده های محترم شهدا فراهم کردند بسیار سپاسگزار هستم.

 فاش نیوز هم برای این مردان بزرگ و راه و اهدافی که درجهت آسایش و رفاه جامعه ایثارگری در پیش گرفته آرزوی سلامتی و موفقیت بیش از پیش دارد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
احسنت ... اما اگه بعد مدتی شیطون گو لشون نزنه و به سود و جیب خودشون بیشتر فکر کنن ....
خب مشکل جهیزیه خریدنم حل شد ؟
تو رو خدا در خریدن جهیزیه افراط نکنید .. آخه ما پنج سال پیش با کلی قسط و قرض برای دخترمون یه جهیزیه آبرومند خریدیم .... اما بعد دو ماه هر روز دختره یه تیکه از وسایلشو میاره خونه ما می ذاره به بهانه اینکه چون جا نداره ...ولی من می دونم حقیقت اینه چون خیلی بهشون نیاز نداره .... !!
جیگرم از این می سوزه حالا بعضی وسایلشو گذاشته تو برنامه دیوار و داره همونا رو که ما با کلی خون جگری خریدیم نصف قیمت می فروشه ؟
فقط می تونم بگم افرین به غیرتت مرد بزرگ
کارکردن حتی اگرانتقادی هم به آن وارد باشد بهتر است از بی عملی و فقط نق زدن.
اما بهتر است با درست انجام دادن کار از مواضع تهمت دوری کنید
صد در صد موافق ... از قدیمم گفتن از تو حرکت از خدا برکت ... وقتی نیت خوب و الهی باشه خدا هم کمک می کنه ولی باید خیلی مراقب بود شیطونه دیگه ... برای گمراه کردن آدما قسم خورده ...
من برات دعا می کنم دلاور ...
یکی از بهترین راه های رونق بخشیدن و دوام در کارهای اقتصادی گروهی مثل تعاونی ها شفافیت و انضباط مالی وتشکیلاتی و ایجاد اعتمادو نشستن دراتاق شیشه ای است.
با عرض سلام ودروود به همت والای آقای حیدری و همکاران ایشان ،
چهار محصول : مرغ ،تخم مرغ ،لبنیات با برند رابتا ، و ماهی با کیفیت عالی و تخفیف ویژه از تولیدات شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در شرکت تعاونی فوق عرضه میگردد.
با سلام و تشکر از مسولان زیربط که به فکر راه اندازی این شرکت تعاونی افتاده اند لطفا ساعت کاری را در ایام هفته اطلاع رسانی فرمایید .
سلام
طاعات قبول
آدرس تعاونى:
خيابان سميه بعد از خيابان مفتح خيابان شهيدموسوى(فرصت) به سمت خيابان طالقانى قبل از موزه شهدا پلاك49
ساعات كار 8 صبح تا 8 بعد از ظهر
بعد از اذان ظهر يكساعت براى ناهار و نماز تعطيل است
در ايام ماه مبارك رمضان بعد از ظهرها فروشگاه تا ساعت 6 باز است
جمعه ها فروشگاه تعطيل است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi