شناسه خبر : 35535
شنبه 06 تير 1394 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

داستان آن بیست و سه نفر در ماه عسل

 شب گذشته در نهمین روز از ماه مبارک رمضان دفتر نهم ماه عسل پیش روی چشمان مخاطبان ورق خورد.

علیخانی طبق روال شبهای قبل، پس از سلام به هم وطنان دوست داشتنی و مهربان خود، افزود: طاعتتان قبول و این حال خوب و لحظات عرفانی نوش جانتان باشد.

پس از پخش آیتم روز گذشته که اختصاص به قصه ی 23 اسیر نوجوان ایرانی  در رژیم بعثی عراق داشت علیخانی از مخاطبان خواست تا ادامه ی ماجرای دیروز  را امروز دنبال کنند.

در هشتمین روز ماه عسل تنها٢١نفر از این افراد که در این عملیات اسیر شده بودند در برنامه حضور پیدا کردند چرا که یک نفر از آنها شهید و دیگری به خاطر کسالت نتوانسته بود در برنامه حاضر شود.

یوسف زاده یکی از این افراد، داستان اسارت نه ساله خودشان را در کتابی به نام «آن ٢٣نفر » به چاپ رسانده بود.

داستان این ٢٣نفر بدین گونه بود که آنها در سن نوجوانی همه به طریقی از شهرهای مختلف به جبهه می روند اما در عملیات بیت المقدس به اسارت رژیم بعثی عراق در می آیند. هنگام فیلمبرداری از این زندان صدام متوجه حضور افراد کم سن و سال در بین اسیران می شود بنابراین صدام دستور می دهد که از بین ٢٠٠نفر اسیر این ٢٣نفر را که رنج سنی شان بین ١٣تا ١٩سال بوده را جدا کنند. 

طبق نقشه و برنامه ریزی  برای این  ٢٣نفر کفش و لباس شیک می خرند و آنها را به شهربازی می برند و شوی تبلیغاتی به راه می اندازند،صدام به همراه دخترش یک جلسه با این ٢٣نفر تشکیل می دهد و در ان جلسه دستور یک عکس دسته جمعی می دهد تا از ان به عنوان شوی تبلیغاتی استفاده کند.

بنابراین وقتی این ٢٣نفر از قصر به زندان نمور بغداد باز می گردند احساس  گناه می کنند و دست به اعتصاب غذا می زنند و سه شرط برای رژیم بعثی عراق تعیین می کنند؛ اول اینکه تبلیغات را متوقف کنند دوم نماینده صلیب سرخ را دیدار کنند  و در آخر اینکه انها را به اردوگاه بازگردانند چراکه می خواستند آبروی ایران را حفظ کنند اما رژیم بعثی عراق بچه های کوچکتر را شکنجه می کند تا آنها از اعتصاب غذا منصرف شوند اما در اینجا قصه ی مهمانان بدلیل کمبود زمان ناتمام ماند و حال ادامه ی ماجرا را اینبار از زبان هفت نفر از آن ٢٣نفر:

با شروع اعتصاب غذا ،رژیم بعثی عراق سعی می کند با شکنجه  این نوجوانان را از اعتصاب غذا منصرف  کند ولی یکی از شرطهای اصلی این ٢٣نفر این بود که باید یک قرار ملاقات با (ژنرال قدوری )ریس کل اسرای ایرانی در عراق داشته باشند که تعیین  این شرط برای ابووقاس  بسیار برخورنده بوده بنابراین شکنجه ها ادامه پیدا می کند تا اینکه روز سوم حال دوتا از بچه ها بد می شود و آنها با نقشه اعلام می کنند این دو نفر مردند. بنابراین طبق این نقشه قرار ملاقات با ژنرال قدوری گذاشته می شود. چند نفر از نوجوانان را برای مذاکره نزد او می بردند ولی با توجه به راهنمایی های (ملاصالح )مترجم عراقی ها کسی را به عنوان لیدر گروه انتخاب نمی کنند و حتی وعده ی آنها را من باب اینکه پس از صرف غذا شما را به اردوگاه خواهیم برد را نمی پذیرند. بنابراین مذاکرات شکست می خورد و آنها تهدید و اعلام می کنند که این ٢٣نفر از این لحظه حتی حق آب خوردن و دستشویی رفتن هم ندارند. در روز چهارم حال آن دونفر واقعا وخیم می شود و آنها را به بیمارستان منتقل می کنند ولی کسی اعتصاب غذای خود را در بیمارستان هم نمی شکنند تا اینکه روز پنجم ابووقاص اعلام می کند که شما را به اردوگاه می بریم و بالاخره این ٢٣نوجوان در اعتصاب غذا پیروز می شوند. در واقع این ٢٣نفر برای رسیدن به آرمانها و اهدافشان با همدیگر پیمان مرگ بسته بودند.

بعد از پخش پیام های بازرگانی ملاصالح اهل آبادان که مترجم عراقی ها بوده به جمع مهمانان اضافه می شود داستان او بدین شرح بود که:

ملاصالح در زمان قبل انقلاب  در زندان به سر می برده بنابراین با یک زندانی عراقی به نام محمد الزاوی آشنا می شود سالها بعد که ملاصالح در عراق اسیر می شود بدلیل  آشنایی با محمد الزاوی که حال از افسران عالی رتبه عراقی ها بوده  و به دستور او در زمان اسارت در عراق از او به عنوان مترجم اسرای ایرانی استفاده می کنند. ملاصالح  به این ٢٣نفر و اسرای ایرانی خدمات زیادی ارائه داده اما در زمان پخش ضیافت این ٢٣نفر در کاخ صدام هم در کنارعراقی ها بوده و در ایران کسی نمی دانسته که او چه خدماتی ارائه  داده تا زمانی که ابوترابی نامه ای را می فرستد و می گوید ملاصالح آبروی  ما را حفظ کرده ابرویش را حفظ کنید.

علیخانی در پایان خاطر نشان کرد: درمقابل این افراد چیزی نمی توان گفت و تنها باید سکوت کرد در کشورمان چه قهرمانانی زندگی کردند امیدوارم شرمندشون نباشیم.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi