شناسه خبر : 35546
دوشنبه 15 تير 1394 , 14:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین میزگردخبری با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان برگزارمی شود

نخستین میزگرد خبری با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی به منظور طرح سئوالات ، مشکلات ، پیشنهادات و انتقادات جانبازان عزیز و صاحب نظران درآینده نزدیک برگزارمی شود.

فاش نیوز -  نخستین میزگرد خبری  با اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی  به منظور طرح  سئوالات ، مشکلات ، پیشنهادات و انتقادات جانبازان عزیز و صاحب نظران درآینده نزدیک برگزارمی شود.

روزی که اولین اخبار تأسیس تشکلی ایثارگری با عنوان " انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان" دررسانه ها منتشر شد کمترکسی تصور می کرد این انجمن در مدت زمانی کوتاه تا این حد از فرا گیری وتأثیر گذاری برسد.

این انجمن که با استقبال و عضویت بسیاری از جانبازان نخاعی سراسر کشور و انتخاب دوسالانه اعضای هیئت مدیره اش از سوی آنان فعالیت می کند، تاکنون بسیاری از مشکلات و معضلات مربوط به جانبازان نخاعی را که از مهمترین اقشار ایثارگران به لحاظ درصد بالای مجروحیت و دشواری وضعیت جسمی هستند مورد بررسی ، پیگیری و رسیدگی قرارداده است.

فعالیت های موفق این تشکل و موثر بودن اقدامات آن دررفع مشکلات این قشر موجب شده است که روحیه فعالیت های جمعی و انجام کارهای گروهی میان ایثارگران تاحد زیادی افزایش یابد.

همچنین اگرچه  این تشکل یک تشکل صنفی است اما اقدامات و فعالیت های آن به تبع ویژگی های اعضا عناصر تشکیل دهنده اش ، ازحیطه مسائل صرفا" صنفی فراتر بوده و در ابعاد گسترده معنوی، فرهنگی و....و همچنین مسایل ومشکلات مربوط به دیگر اقشار ایثارگری نیز سرایت کرده و درآنها بسیار تأثیرگذاربوده است.

البته برکات وجودی این انجمن که بخاطر انتسابش به جانبازان وایثارگران یک مجموعه ارزشی به شمار می رود بسیارگسترده تراز این هایی است که بتوان دراین مجال به آن پرداخت و نیاز به تبیین در فرصتی دیگر دارد.

بدون شک فعالیت انجمن جانبازان نخاعی مثل هرنهاد اجتماعی - صنفی دیگری با قوت و ضعف هایی همراه بوده که پس از گذشت چند سال از تشکیل ، نیاز به بازنگری و آسیب شناسی گذشته و پی ریزی و ریل گذاری  فعالیت های  آینده آن - خصوصا" باتوجه به وضعیت جدیدی که با بالارفتن سن و بروز مشکلات و شرایط متفاوت برای عزیزان جانباز نخاعی رخ نموده است - بخوبی خودنمایی می کند. بویژه که زمان برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن نیز نزدیک است و این آسیب شناسی می تواند مقدمه خوبی برای برگزاری باشکوه تر این  رویداد پیش رو و بهتر برگزارشدن انتخابات سال آینده باشد.

جانبازان ، ایثارگران و افراد دلسوز و صاحب نظر می توانند تا روز موعود برای برگزاری این نشست و میزگرد ، نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و احیانا" سئوالات و ابهامات خود را برای طرح

 با هیئت مدیره محترم این انجمن ، ازطریق مختلف ارتباطی این پایگاه خبری با ما درمیان بگذارند.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
با سلام خدمت برادان زحمتکش در سایت فاش نیوز
چرا انجمن در رابطه با معشیت جانبازان بسیجی و سرباز خیلی مشکلات دارند ورد نمیکند
شاید علت اصلی اینه مدیر عامل و اعضاء محترم انجمن از سپاه و رسمی هستند و خبر از وضعیت بسجی و سرباز چه سرباز سپاه و چه سرباز اتش ندارند خواشمند است در این رابطه توضیح دهند باتشگر
فعلاً که حتی سایتشون هم باز نمیشه
سلام. لطفا از پیگیریهای انجمن در باره موضوع اجرایی شدن ماده 38 قانون جامع خدمات ایثارگران که تاکنون مغفول مانده توضیحاتی ارائه نمایند.
البته با تشکر از زحمات انجمن. ممنونم
متاسفانه کارای انجمن همه نیمه کاره است اون بحث سوخته که تا حالا به جایی نرسیده درحالی که قبلا خودش درست شده بود ولی با پیگیری های انجمن سهمیه قطع شد و دیگه هم درست نشد
درفرودگاه ها وضعیت نقل وانتقال جانبازان ومعلولان که درهمه جای دنیا نظم ونسقی دارد ، کاملا" باری به هرجهت و دلبخواهی است از ورود به فرودگاه ها گرفته تا تهیه بلیت و سوارشدن و پیاده شدن متأسفانه به عنوان شهروند درجه دو به افراد دارای مشکل جسمی نگاه می شود و درجهت تأمبن رفاه و امنیت جسمی وروحی روانی و راحتی این افراد کار حساب شده و منطبق با قوانین بین المللی انجام نمی شود. گذشته ازقانون ، رعایت های انسانی و عاطفی هم معمول نیست و دراین رابطه حقا" باید انجمن را که تور های مسافرتی هم به راه انداخته و بطور مرتب با این مسایل برخورد دارند مقصردانست.
مدیر عامل انجمن آقای اسرافیلی خیلی سرخودشو شلوغ کرده و واقعیت اینه که دیگه برا انجمن وقت کم میذاره. خیلی از کارا پیگیری مداوم میخواد و خیلی از بی فرهنگی هارو باید تو جامعه با تلاش وپیگیری جا انداخت. مدیرعاملی که یک سرداره وهزارسودا نمیرسه به این کارا
انجمن جانبازان باید قدرت نظارتی خود را بالا برده و با نهادها وسازمان ها بیشتر ارتباط برقرارکند.
سلام. باتشکرازسایت فاش نیوز و جناب آقای دکتر ساقی که ترتیب این مصاحبه را داده اند. اگر اعضای محترم انجمن لطف بفرمایند و در مورد کارهایی که در بعد فرهنگی و ورزشی انجام داده اند توضیحاتی ارائه نمایند ممنون خواهیم شد. بنظر میرسد که در این دو موضوع کوتاهی شده است.
ای کاش جلسه ای فراگیر از جانبازان نخاعی بگذارند تا جانبازانی که تمایل دارند حرف دلشان را بیان کنند به مرادشان برسند. شاید شنیدن بعضی از مطالب جانبازان مفیدفایده باشد. امیدوارم انجمن ترتیبی دهد تا اینگونه مراسم حداقل سالی یکبار برگزار بشود. در مجمع عمومی که فرصت زیادنیست و انتخابات و گزارش سالیانه قرات میشود نمی شود جانبازان با فراغ بال صحبت کنند. فکر کنم اگر این پیشنهاد به سرانجام برسد اکثر جانبازان نخاعی موافق باشند. اینطور نیست دوستان؟
چرا دوستان هیئت مدیره از حضور جانبازان نخاعی که تمایل به شرکت در جلسات انجمن و طرح نقطه نظرات خود رادارند بصورت غیرمستقیم و گاها مستقیم ممانعت میکنند.
اگر غیرازاین است تکذیب کنند.!
باسلام و تشکر از مدیران مسئول خبرگذاری که در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب و اسلام گام برمیدارید. لازم به ذکر است هیات مدیره انجمن همیشه سعی نموده اند که در جهت تنویر افکار اعضاء انجمن اطلاع رسانی لازم را بعمل آورد و از طرفی در مجمع عمومی که تاکنون‌ داشته سعی نموده که جلسه پرسش و پاسخ داشته باشد ولی به لحاظ زمان کم و عدم حضور بموقع اعضاء در جلسات که همین امر باعث میشود جلسات دیر به حدنصاب رسیده و آغاز گردد. لذا به هیات مدیره محترم پیشنهاد میگردد در مجمع عمومی که در پیش دارد این جلسه را اگه امکان دارد و با اساسنامه مغایرت ندارد استثناءً به پرسش و پاسخ اختصاص داده ‍٬ درغیر اینصورت کمترین زمان ممکن را برای ارائه گزارش عملکرد یکساله خود اختصاص دهند . چرا که در جلسه پرسش و پاسخ علاوه بر اینکه انجمن با نقطه نظرات اعضاء آشنا ٬ برخی اختلاف نظرها و احیاناً سوءتفاهماتی که وجود دارد در تعاملات و گفتگو برطرف میشود و از طرف دیگر یک آسیب شناسی در عملکرد این چند ساله صورت میگیرد که در برنامه ریزی برای چشم انداز آینده انجمن میتواند بسیار مؤثر واقع شود و از طرف دیگر حقانیت عملکرد هیات مدیره نیز بر همگان آشکار میگردد.من الله توفیق
دمت گرم آقا مجید عزیز. بسیارمنطقی بود پیشنهادشما. امیدوارم اعضای هیئت مدیره جلسه آتی مجمع عمومی را به کمترین زمان ممکن برای قرات گزارش سالیانه و بیشترین زمان ممکن برای پرسش و پاسخ به ابهامات و سئوالات جانبازان عزیزنخاعی اختصاص بدهند.
نباید از اینگونه پیشنهادات واهمه داشته باشند. روشنگری و پاسخ به شبهات خیلی ضروریست و عاملی میتواندباشد تا فاصله بین جانبازان و اعضای هیئت مدیره را کمترکنند. حتی با منتقدین. شاید بشود اونها رو هم مجاب کرد.!
باسلام و خسته نباشید ٬ سؤالی که از هیات مدیره انجمن دارم این است که لطفا توضیح بفرمایند که چرا آقای شایسته را از انجمن اخراج کردید و علت خروج ایشان چه بوده و چرا انجمن سعی نکرده ایشان را که برای انجمن خیلی میتواند مفید باشد مجددا جذب نماید . و سؤال دوم این است که اعضای هیات مدیره محترم توضیح بفرمایند : چرا آقای تاج دولتی را که اعلام آمادگی همکاری با انجمن را نموده بود ٬ انجمن ایشان را بکار نگرفت و ترد نمود. اگه پاسخ بدهند خوشحال میشوم .
سلام البته من خودم عضو انجمن هستم ولی از اعضای هیئت مدیره نیستم وقضاوت هم نمیکنم. ولی دوستان عزیزم که نورچشم من هستند باید توجه کنند که جای پرداختن به سئوالاتی از این دست اونهم در سایت و درقالب مصاحبه نیست. چرا که اختلافات و سوءتفاهماتی که بین بعضی ازجانبازان نخاعی و انجمن وجود دارد یک مسئله داخلی و رون خانوادگیست. این سئوالات را بگذارید برای همین مجمعی که قراراست تا یکی دوماه آینده برگزاربشود.
آقایان شایسته و تاجدولتی از جانبازان عزیز و خوب ما هستند و توانمند هم هستند ولی خصلت های فردی و شاید منحصر بفردی دارند که کارکردن با آن هارا دشوار وبعضا" غیرممکن میکند. خوب مسائل خصلتی و ویژگی های فردی است که به راحتی هم قابل تغییرنیست و به نوعی میتوان گفت که دست خودشان نیست وغرضی هم ندارند. وگرنه برادران انجمن اکثرقریب به اتفاقشان انسان هایی فهیم با ظرفیت و مهربانی هستند که ممکن است اشتباه کنند ولی غرض ورزی هرگز.
البته ناگفته نماند که جادارد کمی ظرفیت و تحمل خود را بالاترهم ببرند و باید کاری کرد که با وجود بدقلقی بعضی ، موجبات حذف وطرد کسی فراهم نیاید. با تشکر
سلام علیکم. یک سئوال از اعضای محترم انجمن: چرا مراسم تقدیر و اهدای نشان ایثار که قراربود همه ساله ازسوی دولت، بنیاد و سپاه دروحله اول دوستان عزیز نخاعی گردنی و بعد جانبازان نخاعی کمری برگزاربشود دیگر برگزارنشد.؟ مگر حضرت آقا خودشان نفرمودند که این مراسم که شور و حال وصف ناپذیری در بین مردم ایجادکرده بود هرسال در محضرایشان برگزاربشود؟
آیا انجمن پیگیر این موضوع بوده است؟
آیا نباید کارشکنان را معرفی نمایند. و آیا نباید این موضوع را به استحضار حضرت آقا رساند؟ ممنونم از عزیزان زحمت کش در انجمن و سایت وزین فاش نیوز
انجمن جانبازان با زحمت های زیاد دوستان راه افتاده و الحمدلله جا افتاده و حیفه که حالا از اعتبار ومزیت هاش برای پیشبرد کارها و رفع مشکلات مختلف ایثارگران بهره برداری نشه و دوستان هیئت مدیره وقت های اضافه شونو فقط درحد برگزاری جلسات و دورهم جمع شدن و نایتا" برگزاری جشنواره و مسابقه و یادواره به انجمن اختصاص بدن.
دور بعد هم خوبه که واقعا" کسایی که انگیزه کاردارن نامزد بشن تا کارهارو با جدیت پیش ببرن. انشاالله
سلام
بهتر نيست اقايان شايسته وتاج دولتي هم پاسخ دوست عزيزمون رو بدهند.
بهترین پاسخ این دو بزرگوار اینه که از الان برای سال بعد که انتخابات برگزارمیشه خودشونو به معرض رای دوستان جانباز بگذارن تا اگه واقعا میخوان وارد انجمن بشن و کمک کنند. دسته بندی و اختلاف خیلی مضره و باید جلوش گرفته بشه.
بسم الله.... از همین امروز رایزنی کنید و فعالیت کنید تا رای لازمو جمع کنید. خدا به همگی خیربده.
دوستان عزیز جانباز
بنده اصلا هیچ ارتباطی با انجمن ندارم . فقط عضو هستم و سعی میکنم سالی یک بار در مجمع حضور پیدا کنم. اما بعضی از دوستانی را که نام بردید ( شایسته و تاجدولتی)
چون با این دو عزیز کاملا آشنا و دوست هستم . متاسفانه باید بگم که این دو بزرگوار به خرد و تصمیم جمعی هیچ گونه اتفاق نظری ندارند و بیشتر به تصمیم فردی و بدونه همفکری با دیگران تصمیم می گیرند و اکثرا هم تصمیمات اشتباه است و تازه اگر هم به اشتباهشان تذکر بدهید فقط توجیح می کنند .
از دیگرمواردی که انجمن جانبازان نیمه کاره رها کرده یا اصلا" پیگیری نکرده مسئله بلیت نیم بهای هواپیماست که رفته رفته کلا دارد نادیده گرفته می شود وبعضی شرکت ها هم که دربعضی مسیرها آن را بطور نیم بند اعمال می کنند با منت است و عزت ایثارگران را مورد تعرض قرارمی دهند.
آخر این حق یکی از اساسی ترین حقوق ولازم ترین و ضروری ترین مواردی است که از اوایل کار به فرمان حضرت امام به ایثارگران تعلق گرفت. اگر انجمن چنین حقوق بدیهی ومورد توافق همه وتصریح قانون را نتواند جابیاندازد پس چی؟
به نظر می رسد باید درساختار و سازمان انجمن جانبازان نخاعی تجدید نظر اساسی بعمل آید چراکه این انجمن از پتانسیل و قابلیت بالقوه زیادی به لحاظ حیطه کاری و برد اجتماعی دارد و بسیار می تواند تأثیرگذارباشد مثل یک دولت درسایه ، ولی متأیفانه سازوکار و ساماندهی و سازماندهی متناسب با این قابلیت را درخود ایجاد نکرده است. انجمن به از نظر اعضا و انتساب و یک قشر ویژه از کاریزمای بالایی فی حد ذاته برخورداراست اما تا کنون نتوانسته درحد این قابلیت با پشتوانه ارزشی ظاهرشود
هزینه های انجمن از کجا تامین می شود؟ تا آنجا که مطلع هستیم تعداد اندکی از جانبازان حق عضویت خود را پرداخته اند. اصلا آیا اعضای هیئت مدیره و خود جانبازان گروه پیگیری حق عضویت خودشان را پرداخت کرده اند؟ بینی و بین الله!!
سلام. خواهشا از مسوولین انجمن بپرسید چطور میشود بصورت افتخاری با گروه های مختلف انجمن همکاری کرد. آیا شرایط خاصی دارد؟
در بحث درمان بچه ها توی بیمارستانهای مخصوصا تهران که زیزنظر بنیادهم هستند اجحاف و سرگردانی و سردرگمی بچشم میخوره.! آیا انجمن این مسایل را پیگیری کرده؟
درمان ارجح امور جانبازانه در این شرایط زمانی.
چرا در بیشتر برنامه های اردویی خانواده اعضای انجمن/ بیشتر بچشم می آیند. مگر سایرجانبازان حقی ندارند؟
لطفا انصاف و عدالت را رعایت کنید دوستان.
لطفا استاندارد سازی سطح معیشت و زندگی را همانند معلولان جنگی جهان انجام دهید که در این زمینه کشور ما زیر صفره
سلام جناب اسرافیلی ودیگر مسولان انجمن بفرمایند
1-چرا قانون ماده 38 اعمال نمیشود
2-چرا قانون ماده 39 اعمال نمیشود
3-چرا موضوغ واگذاری سهمیه خودرو که هر ده سال تعلق میگیرد پیگیری نمیشود
4-چرا سهمیه سوخت برای جانبازان واجد شرایط فراموش شد
5-چرا باجانبازان الخصوص هفتاد درصدها در راه آهن، فرودگاه، و آژانسهای جهت بیلط فروشی مثل شهروند درجه دو برخورد میشود
6-چرا وضعیت لوازم دارالتجهیزات ودارو هنوز لنگ میزد
7-چرا در بیمارستانها جهت بستری ودرمان خیلی بد برخورد میشود
8-چرا هنوز جانبازان به لحاظ معیشتی و رفاهی در شرایط مناسبی قرار ندارند
واما واما واما واماواما
9-چرا جانبازان نخاعی بعد از شهادت کالبد شکافی میشوند که برای دوستان و خانواده جانباز بسیار بسیار آزار دهنده است مسولان بنیاد ازاین کار دنبال چه میگردند در براساس اعلام هیئت وزیران و خود بنیاد شهید جانبازان هفتاد درصد به هر دلیلی فوت نمایند شهید محسوب میشوند.
10-چرا احراز شهادت جانبازان نخاعی این همه مدت یک الی دوسال زمان میبرد ودر این مدت خانواده باید به لحاظ معیشتی چکار کنند در این موردمشهد یها بپرسید که موارد زیادی شنیدم
والبته چراهای زیااد دیگری هست که زخمت دیگر دوستان
ودر پایان چرا مسولان انجمن مخصوصا جناب اسرافیلی این همه سرشان را به مسائل سیاسی و اقتصادی گرم کردند واگر وقت اضافه بیارند ناگهان یادشان میاید که انجمنی و گروه پیگیری هم هست.

ودر آخر
ما همگی جانبازیم یکی مجروحیت بیشتر و یکی کمتر شما بخدای احد و واحد قسم میدهم هر وقت مشکلات خودتان را گفتید . فکری هم بحال جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان زیر 20 درصد بکنید والله ثواب دارد ما روزی همرزم بودیم و جانمان را نثار یکدیگر میکردیم چه شده که امروزه همه فقط بفکر خودتان هستید . التماس دعا جانباز شیمیایی و اعصاب و روان 20 درصد
بنام خدا:
با سلام به همگی همرزمان عزیز ومعظم خودم.
بنده فردی جانبازموجی.اعصاب وروانم که از این بابت از ناحیه گوشها کاملا شنواییم را از دست داده ام.واز نظراعصاب هم خدانصیب هیچکس نکنه من تمام شبانه روزدر رنج عزابم.من نمیگم.که دردمون ازقطع نخایی بیشترولی بخدا کمتر هم نیست.من عجزانه از عزیزانی که در انجمن شرکت دارند نه برای اسم.فقط برای رضای خدامشکلات ماها هم پی گیری نمایند.درضمن مگه نه مجلس طرح کف درصد 25تصویب کردند چرا اجرا نمی شه اگه لازم هست یه فراخوانی بزنید تا جهت اجرای قانون پیگیریکنیم.
مسئله بعد چراقانون سپاه وارتش فرق داره خیلی از بچه ها پاسداروضیفه من اون موقع میدیدم که در خط مقدم جبهه بودند ولی الن هیچ گونه امتیازی ندارن درصورتی که سربازایارتش کارت ایثار دارند.با وجودی که ما میدیدیم سربازای ارتش خیلی کم خط رو میتونستند نگه دارند!!!
ولی امروز برعکس همه مزایایی دارند.
این عدالت نیست بخدا
ای بابا شما را به خدا دیگه بیش ازاین خودتون راخسته نکنید.عدالت کیلویی چند؟؟؟من جانباز شیمیایی هستم و به جرم زیر ۲۵ درصد بودن هزینه دانشگاه آزاد را خودم میدم و آقایون مسوول فرزند جانباز ۲۵ را که سالم اند و بعد از جنگ هم متولد شده اند رااز پرداخت شهریه دانشگاه معاف کرده اند!!!!!!!!بیش از بیست بار نامه الکترونیکی به خود آقای شهیدی زدم که این تبعیض فاحش را بردارند هیچ جوابی ندیدم که ندیدم!!!!!!!! وبهترین داور خداست.
این نشست خبری چه موقع و در کجا برگزارمیشود لطفا اگر شماره تماس دارند را اطلاع رسانی کنید..فاش عزیز سپاسگزارم
. ما باید این تبعیض ها و ظلم های که در حق جانبازان زیر 25 درصد میشود را در جامعه نهادینه کنیم باید همت کنید مانند جانبازان قطع نخاعی انجمن یا تشکل مدنی را دست و پا کنیم تارزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد را به مسئولان بشناسانیم..برادر جانباز م.ر.ک.در باره ورزش و فوتبالی ها نوشتند که خیلی کامل و بجا ست وقتی که جایگاه تیم ملی را که می بینیم آتش میگیرم که این چه ستم و ظلم که سرمربی تیم ملی کشور روزانه 15 میلیون تومان دستمزد دارد و چه نازی هم میکند .متاسفانه از صدر وزیر گرفته تا فدراسیون غلام دست بسته وی را حلوا حلوا میکنند .چه فرقی بین محمد مایلی کهن سال 98 . و این آقای پرمدعای پرتغالیست.آخه دنبال توپ دویدن هم تاکتیک میخواد . در چند سال حضور این آقا در راس فوتبال هزینه ای ما چه گلی بر سر این آقایان زده .در پشت این آقا پنهان شدند که جایگاه خودشان را مستحکم کنند با حیاهو و جنجال و با دستمزد میلیاردی این آقا جایگاه مان کجاست .بخدا تیم ملی با این آقای خودخواه که تمام سال را مرخصی و عیش و نوش است هرگز به جایی نخواهیم رسید چطور دستمزد میلیاردی این آقا با تحریم مواجه نیست .با کمال افتخار و در عین ذلت بالای سرمان گذاشتیم که همیشه طلب کار است .اینقدر از این فوتبال گفتند که مردم بیچاره هم میکنند که چیزی هست .به قول آقای دکتر محمد دادکان اگر یک سال فوتبال را تعطیل کنند همه این نازپرورده ها با التماس و با با حقوقی معقول بازی خواهند کرد مگر در دوران گذشته این همه دستمزد بود که جام های فراوان آوردند که امروز چند تا بچه سوسول را باید ناز کشیدشرم آور است بخدا اگر این فوتبالی ها کمی ناز کنند و به قول امروزی ها کلاس بذارند آقایان به جای دست .پای آن ها را خواهند بوسید فاش عزیز سپاسگزارم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi