شناسه خبر : 35578
یکشنبه 07 تير 1394 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید علی اکبر عابدی

زندگینامه مختصر یکی از شهدای والا مقام عملیات مقدس رمضان
شهید « علی اکبر عابدی » فرزند غلامعلی در اول فروردین ماه سال 1337 در روستای طارق از توابع شهرستان نهبندان دیده به جهان گشود . علی اکبر پس از گذراندن دوران طفولیت، راهی مدرسه شد و تا مقطع ششم ابتدایی در روستای زادگاهش ادامه تحصیل داد. بعد از آن به علت مشکلات مالی و البته علاقه اش به کارهای فنی ترک تحصیل کرد و با توجه به استعداد خویش به کار تعمیر یخچال و وسایل سرمازا روی آورد.

 علی اکبر که دوران جوانی اش با شروع نهضت امام خمینی (ره) و درخشش خورشید انقلاب مصادف بود، در جلسات انقلابی حضور یافت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت خود را در بسیج آغاز کرد. او یکی از بنیان گذاران سپاه ایرانشهر بود و در مبارزات متعددی علیه اشرار و ضد انقلاب حضور یافت. علی اکبر که در همان ایام ازدواج کرده بود، با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران به انگیزه دفاع از وطن خویش از طریق سپاه پاسداران ایرانشهر به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت.

 او در مدت 3 ماه حضور خود در جبهه شلمچه و در عملیات رمضان، به عنوان آرپی چی زن حضور چشمگیر و فعالی داشت و همواره مردم را به دفاع از انقلاب و جنگ با کفار و یاری نمودن امام سفارش می کرد. سرانجام شهید علی اکبر عابدی در 24 تیر ماه سال 1361 در عملیات رمضان و در جبهه شلمچه بر اثر اصابت گلوله به پا و ترکش خمپاره به سرش، در نبرد با دشمن متجاوز به فیض عظمای شهادت نائل آمد و جام وصال را سرکشید. پیکر پاک این شهید پس از انتقال به زادگاهش و تشییع با شکوه، به آغوش خاک سپرده شد.
مجموعه : دین و معارف اسلامی/ شهدا و ایثارگران
ارسال کننده: خراسان جنوبی

اینستاگرام
سلام و رحمت خداوند بر شهیدان که الگوی ما در پیروی از اهل بیت هستند.
شهدا حماسه سازان بزرگی بودند که به وصال حق رسیدند.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi