شناسه خبر : 35628
دوشنبه 08 تير 1394 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با تن زخمی اما استوار!

م.ر. ک.جانباز- البته برکسی پوشیده نیست که در طول 8 سال جهاد فی سبیل اله رزمندگان بسیجی با شجاعت ،شهامت ، ایثار، فداکاری و شهادت طلبی از سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند و در مقابل توپ ، تانک ، بمب ، موشک و سایر ادوات مرگبار که استکبار جهانی در اختیار دشمنان انقلاب اسلامی قرار می داد . تحت زعامت خمینی کبیر (ره) بارشادتی وصف ناپذیر ایستادگی نمودند و در برابر حوادث سهمگین جبهه ها ماند کوهی پولادین و استوار مقاومت نمودند ، با سرهای نترس دشمن را خوار و زبون کردند و خواب را از چشمان دشمن عفلقی ربودند و در برابر حیرت جهانیان او را به زانو در آوردند و دشمن را با خفت تمام از شهرها و روستاها بیرون انداختند. در این راستا خمینی کبیر (ره) فرمودند : «حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم چه کسی سزاوار تر از بسیجیان خواهد بود . »

با این اوصاف جنگ هشت ساله با حوادث تلخ و شیرین به پایان رسید اما برای رزمندگان هنوز جنگ تداوم دارد چراکه از جنگ آسیب های فراوان دیده اند . البته آسیب ها به دو دسته تقسیم می شوند. یکی آسیب های آشکارکه رزمنده مورد اثبات تیر و ترکش... قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل می شد و در نتیجه برایش مدرک بالینی و بعد هم صورت سانحه همزمان صادر می گردد. دسته دیگر از آسیب ها، آسیب های پنهان بوده اند. متأسفانه به این آسیب های وارده به بسیجیان اصلاً توجه لازم ننموده اند. همانطوریکه می دانید اکثر رزمندگان بسیجی را جوانان و نوجوانان غیوری تشکیل می داد که از نیروی فوق العاده بدنی برای مقابله با دشمن در هر شرایطی برخوردار بودند.

 به این دلیل رزمندگان در اقلیم ها و شرایط متفاوت جبهه از گرمای خوزستان تا سرمای کردستان، از نقل و انتقال بسیجیان در جبهه با وسایل نقلیه باری تا راهپیمایی های طولانی در مناطق عملیاتی، از شب حمله تا صبح پاتک، از ساختن سنگر (با گونی وتراورس) تا کندن کانال (با بیل و کلنگ در حالت نشته )، از تعقیب دشمن در جبهه تا پاکسازی کردستان از ضد انقلاب، از عبور از مناطق آلوده شیمیایی تا قرار گرفتن و عبور از زیر آتش تهیه دشمن، از افتادن در معاصره تا گرفتار شدن در کمین دشمن... در همه ی این حالات به حمل تجهیزات انفرادی از قبیل اسلحه (کلانش، آر پی چی، تیربار...)، بند حمایل، کوله پشتی، نارنجک، ماسک، بادگیر، مقدار زیاد گلوله، کلاه آهنی، بی سیم، خشاب، دوربین، قطب نما، مقدار کمی غذا، قمقمه ای آب و کمک های اولیه نیاز بود. که به کتف و گردن و زانوها و در یک کلام به تمام مفصل ها فشار سنگینی وارد می نمود. و تحمل گرسنگی و تشنگی در آن شرایط فشاری مضاعف بر پیکر بسیجیان بود با این اوضاع و احوال سخت و دشوار رزمندگان فقط رضای خدا و سربلندی ایران اسلامی را طلب می کردند.

بی شک صبر و شکیبایی در برابر همه این مشکلات تنها با ایمان راسخ به خدای یگانه و نیروی جوانی دست یافتنی بود. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه آن وضعیت را به زیبایی هر چه تمام تر چنین بیان می فرمایند: «تشنه بودیم، گرسنه بودیم، برهنه بودیم، پیاده بودیم و راه ما دور و پای ماخسته بود؛ زخم داشتیم و خون ما اندک و بار ما سنگین بود، معمذا می رفتیم؛ می تاختیم و پیش می تاختیم و با پیکر نیمه جان خود همچنان تشنه و گرسنه مانند بلای آسمانی بر سر دشمن فرود می آمدیم.»

با این وصف آثار آن فشارها و شرایط سخت و دشوار جبهه ها به مرور زمان سبب ایجاد بیماری های گوناگون نظیر بیماری های گوارشی، سینوزیت، آتروز، مجاری ادراری، اعصاب و روان، ریه و سردردهای مزمن در بین بسیجیان گردید. در صورتی که رزمندگان برای این آسیب ها نه صورت سانحه دارند و نه پرونده بالینی، لازم به توضیح است اگر رزمنده ای در جبهه دچار بیماری می شد به بهداری خط مقدم که نیروهای آن آموزش مختصری دیده بودند، مراجعه می نمودند، آنها هم مشتی قرص مسکن به او میدادند اگر دردش حاد می شد به اورژانس مادر که در پشت خط قرار داشت منتقل می شد آن هم با ماشین های گذری رزمنده بیمار به اورژانس منتقل می گردید. آنجا هم با قرص و آمپول قوی درد او را آرام می کردند بدون اینکه اقدام درمانی لازم و مؤثری صورت بگیرد به خط بر می گشت. بسیجیان هیچ گاه به این وضعیت اعتراض خرده نمی گرفتند بلکه فوراً با عشق و علاقه به مواضع خود باز می گشتند و با اخلاص عجیبی ناراحتی خود را پنهان می نمودند. حال قضاوت با تاریخ است که چگونه از شرمندگی شهدا و جانبازان و رزمندگان در خواهید آمد. سربلند و سر افرازبادنام  شهدا و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس . والسلام .

اینستاگرام
باسلام به برادرمحترم جانباز م.ر.ک
باور بفرمایید این مقاله ارزشمند و حاوی تمام حقایق جبهه و جنگ را باید اول با اب طلا بنویسند و سپس به سر در کمسیون های ناحق پزشکی اویزان کنند . هرچند که مصداق بارز سوره مبارکه یاسین در گوش ...
مجددا سلام به جانباز گرامی م.ر.ک بنده بعنوان برادری کوچک تر از شما استاد عزیز تقاضا دارم که تمامی دلنوشته های منتشر شده در سایت را بصورت کتابی مکتوب بفرمایید تا همگان از مردم عادی تا مورخان جنگ و حتی فیلم سازان متعهد از انها استفاده نمایند . انشااله که موفق و رهرو راه شهدای عزیزمان باشید.
یوسف عزیزم ... لطف دارید خدا وند انشااله همه جانبازان ورزمندگان ما درپناه خویش حفظ بفرماید.
برادر عزیزم جانباز شیمیایی 1»»»»میدانم همه روزه سری به دوستانت درسایت میزنی ودوست داری نظر سازنده ودر خور تحسینت را برای خواننده محترم بنویسی ... ما هم ازدور ماندن از فضائل علمی شما در مضیقه هستیم ؛؛؛ بنابر این بر خود واجب دانستم از شما وهمه سروران به عزلت رفته ام خواهش کنم تا با مطالعه دست نوشته شاگرد خودتان ؛؛؛ما را بیش از این مترصد در افشانی خود نگردانید . قهر کردن واکنشی است که خیلی از ما در مقابل عملی که خوشایندمان نیست از خودمان نشان می دهیم و این عمل شدت ضعف و کوتاه مدت یا بلندمدت دارد اما قهر کردن در هر نوعش واکنشی ناپسند و مذموم است. در روایات بسیاری از ائمه(ع) درباره مذمت قهرکنندگان،عواقب و پیامدهای قهر کردن برادران دینی سخن گفته شده است. حضرت رسول(ص) درباره مذمت این عمل فرمودند:"هر دو نفر مسلمی که از یکدیگر قهر و خشم کنند و از هم دوری جویند و سه روز چنین باشند و با هم صلح و آشتی نکنند، از دایره اسلام بیرون می روند. و هر کدام که ابتدا به صلح و سخن گفتن کند در روز قیامت زود داخل بهشت خواهد شد. امام صادق(ع) نیز در حدیثی دراین باره که چه کسی از قهر بودن دو مسلمان خوشحال می‌شود می‌فرمایند:"تا زمانی که دو مسلمان با یکدیگر قهر باشند ، ابلیس خوشحال است و هرگاه با هم (آشتی و) دیدار کنند ، زانوهایش به هم خورد و بندهایش از هم بگسلد و فریاد زند : ای وای بر من ، هلاک شدم. همچنین پیامبر خدا(ص) قهر کردن مسلمان با برادرش ،را مانند ریختن خون او می‌دانند. پیامبر اسلام که نماد برادری و رسول مهرو صلح بودند قهر کنندگان را سزاوار آتش،می‌دانند می‌فرمایند:"ای اباذر نهی می‌کنم ترا از قهر کردن و دوری نمودن اگر چه ناچاری دوری مکن برادرت را بیش از سه روز تمام. پس هر کس بمیرد در حال دوری کردن از برادرش آتش به او سزاوارتر باشد. از این‌رو اصلاح بین مردم و برقراری صلح و آشتی، خواسته خداوند متعال است و پیامبران الهی نیز یکی از مسئولیت‏ها و مأموریت‏های خویش را برپایی صلح و زدودن اختلاف از جامعه بشری قرار دادند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکردند. در حدیثی از امام علی(ع)آمده است:" اگر میان دو نفر به منظور اصلاح و آشتی، میانجی‌گری کنم در نظر من از دو دینار صدقه دادن برتر است. استحکام جامعه و مهربانی و دوستی بین ارکان آن، از نیازهای اساسی جامعه بشری است. خداوند متعال در قرآن کریم با به کار بردن تعبیر زیبای «صلح و آشتی» مردم را به اختلاف زدایی در زمینه حقوقی دعوت می‏کند و می‏فرماید:"شما مؤمنان باید از خدا بترسید و بلکه به رضایت و مسالمت و اتحاد بین خودتان بپرازید و خدا و رسول را اطاعت کنید، اگر اهل ایمانید. ارادتمند ودعاگوی شما . والسلام
م.ر.ک عزیز ج ش 1 اهل قهر کردن نیست واز من وجانباز 20 درصد بخاطر نوشتن ان مطالب دلخور شد وگفت از کسی دلگیر نیست وحالش بهتر شود حتما دوباره مینوسید او اهل قهر نیست وفاش را خانه دردمندان رزمنده وایثارگر میداند متاسفانه این چند روزه بد جور در بستر بیماری افتاده و روزگار با او سر ناسازگاری دارد فقط باید برایش دعا کنیم
برای دوست عزیزم ازخداوند کریم تقاضای شفای عاجل این عزیز رودارم . واز شما هم بابت همه لطفتان متشکرم ... انشااله خداوندهمه جانبازان ما را شفا عنایت فرماید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi