شناسه خبر : 35634
دوشنبه 08 تير 1394 , 14:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت افسر عراقی از شهید ایرانی که کربلایی شد!

در زمان جنگ به من خبر دادند که فرزند تو در جنگ شهید شده و باید جسد او را تحویل بگیرید

راوی دفاع مقدس : در عملیات بیت المقدس که در این منطقه اجرا شد ما شاهد شهادت بسیاری از رزمندگان بودیم به طوری که زمانی که از معبرها عبور می کردیم روی جسد شهدا پا می گذاشتیم .

سال گذشته که به زیارت کربلای معلی مشرف شدم،  یکی از افسران عراقی خاطره ای از زمان جنگ عراق علیه ایران را بیان کرد و گفت:  در زمان جنگ به من خبر دادند که فرزند تو در جنگ شهید شده و باید جسد او را تحویل بگیرید.

این افسر عراقی گفت که برای تحویل جسد فرزندم رفتم ولی وقتی او را دیدم هیچ شباهتی با فرزند مان نداشت. به آن ها گفتم که این پسر من نیست. آن ها عصبانی شدند و گفتند اگر فرزند تو نیست پس چرا مشخصات شما بر روی پلاک او هست.

افسر عراقی گفت که من هم از ترس آن ها جسد را تحویل گرفتم ولی می دانستم که او فرزند من نیست. در حین راه با خودم می گفتم اگر جنازه فرزندم را به خانه ببرم  و مادرش او را ببیند باور نمی کند که این فرزند ما است. بنابراین تصمیم گرفتم که او را در کربلا  خاکسپاری کنم و پس از خاکسپاری به خانواده اطلاع دهم.

 افسر عراقی ادامه داد که من جنازه ای را که تحویل گرفته بودم  در کربلا به خاک سپردم. پس از سال ها فرزندم برگشت. ماجرا را از از او جویا شدم . گفت در جنگ اسیر شدم. یکی از رزمندگان ایرانی گفت پلاکت را بر گردن من بینداز می خواهم پس از شهادت در کربلا به خاک سپرده شوم و اینگونه شد که این رزمنده ایرانی در کربلا به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi