شناسه خبر : 35660
سه شنبه 09 تير 1394 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کیفیت کالا رمز موفقیت اقصاد ایران

مسئله خوداتکایی معنی‌اش این است که باید به کالاهای تولید داخل اعتقاد و باور داشته باشیم و این باعث می‌شود که رونق اقتصادی پیدا کنیم و مراکز تولیدی ما تشویق بشوند و اشتغال خوبی در سطح کشور ایجاد شود

سید رمضان شجاعی، بالا بردن کیفیت را عامل موفقیت اقتصاد ایران در داخل و خارج از مرزها توصیف کرد و گفت: مسئله خوداتکایی معنی‌اش این است که باید به کالاهای تولید داخل اعتقاد و باور داشته باشیم و این باعث می‌شود که رونق اقتصادی پیدا کنیم و مراکز تولیدی ما تشویق بشوند و اشتغال خوبی در سطح کشور ایجاد شود و در نهایت ما باید به برندهایی از ایران برسیم که نه تنها در داخل کشور مشتری داشته باشد، بلکه در آن‌ور مرزها هم مشتری‌های ویژه ای داشته باشد که به این نام و عنوان شهره باشد. 

او در ادامه با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها، اضافه کرد: یک دلیلش به تولیدات داخلی ما برمی‌گردد که باید هم کیفیت خودشان را افزایش بدهند و هم قابل رقابت با جنس خارجی باشند. متاسفانه یکی از دلایلی که این وضعیت را به وجود می‌آورد، خود تولیدکنندگان داخلی ما هستند. این طور نیست که ما بتوانیم به مردم تکلیف کنیم که کالای داخلی بخرند. آن ها زمانی کالای داخلی می‌خرند که در مقایسه با کالای خارجی حداقل‌های شباهت از نظر کیفیت و قیمت را داشته باشد. همین باعث رکود کنار رفتن بسیاری از کارخانه‌های ما شده است. باید بدانیم که شعار اینکه بروید و کفش داخلی و پوشاک داخلی و خودروی داخلی بخرید، به تنهایی کافی نیست. باید در عمل وارد شویم و به خواسته‌مان، تحقق ببخشیم.

این نماینده به وزارت صنعت و معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت و معدن و تجارت، مسئول این کار است که محصولاتی که در داخل تولید می‌شود را سمت و سوی رقابتی ببخشد و از شرکت‌هایی که در واردات بی‌رویه این نوع کالاها را دارند، جلوگیری کند.

شجاعی با تاکید بر روند اقتصاد مقاومتی در کشور و اهمیت آن برای منافع ما گفت: نتیجه خرید محصولات داخلی، می‌شود اقتصاد مقاومتی که ما به دنبال آن هستیم. اقتصادی که می‌تواند ما را در مقابل دیگر کشورها واکسینه کند و سطح کیفی و کمی کالاهای ایرانی را ارتقا بدهد. امروزه چین با همه این جمعیت میلیاردی که دارد،کالاهایش را با توجه به نیازهای مشتریانش در دنیا تولید و توزیع می‌کند. این یعنی ما هم یک روزی باید به این توجه داشته باشیم که کارخانه‌هایمان را طوری کنیم که هم در داخل و هم در خارج از کشور مشتری پسند باشد.

وی اضافه کرد: نمی‌شود به مردم بگوییم که به خاطر اقتصاد مقاومتی، بروید و جنس داخل را بخرید. اقتصاد مقاومتی زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که مردم کیفیت کالای داخل را قبول داشته باشند و آن را مصرف کنند؛ آن‌ زمان است که بهترین حالت اقتصاد مقاومتی رخ خواهد داد.  اگر ما در مقایسه با کالاهای خارجی، به کالای داخلی توجه کنیم، اشتغال بیشتر می‌شود، رقابت‌پذیری بالا خواهد رفت، کیفیت اضافه خواهد شد و جامعه بازار هدف خودش را در داخل و خارج از کشور پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم مازندارن، به دارا بودن نفت در کشورمان اشاره کرد و آن را یک برگ برنده در مقابل سایر کشورها دانست و گفت: ما یک کشور به اضافه نفت هستیم. خیلی از کشورهای دنیا یک قطره نفت هم ندارند ولی توانسته‌اند با همین بحث اتکا به تولیدات داخل، خودشان را بالا نگه دارند و رونق اقتصادی خوبی در کشورشان ایجاد کنند. این رخداد در کشورهای آسیایی هم افتاده است که مثلا کشور مالزی یکی از آن‌هاست. پس قطعا ما با چنین سرمایه‌ای، می‌توانیم موفق باشیم.

#ایرانی_ایرانی_بخر

 

 

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi