شناسه خبر : 35668
سه شنبه 09 تير 1394 , 14:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یعنی اینها واقعا شهید شده اند؟!

من در عالم رویا واقعه ای را دیدم که خیلی عجیب بود. دیشب مراسم وداع با شهدا بسیار با شکوه بود . در حین مراسم ، شور و حال عجیبی ایجاد شده بود. اما من در دلم شک و تردید ایجاد شده بود

گوشی را برداشتم. سرهنگ جعفری بود.از مسئولین سپاه گرگان. شروع به صحبت کرد و گفت: چند روز قبل باجناق بنده که عازم تهران بود به خانه ما آمد . 
85/6/24 بود. شب برای وداع با شهدای گمنام به حسینیه سپاه آمل رفتیم. قرار بود روز بعد شهدا را تشییع کنند . فردا صبح زود باجناقم به سمت تهران راه افتاد. من هم برای تشییع شهدا به منطقه خوشواش رفتم. وقتی برگشتم نامه ای را دیدم که باجناقم برای من نوشته بود. در آن نامه آمده بود:

من در عالم رویا واقعه ای را دیدم که خیلی عجیب بود. دیشب مراسم وداع با شهدا بسیار با شکوه بود . در حین مراسم ، شور و حال عجیبی ایجاد شده بود. اما من در دلم شک و تردید ایجاد شده بود . یعنی اینها واقعا شهید شده اند؟! از کجا معلوم! اینها که پلاک ندارند . یعنی چه که به عنوان شهید گمنام اینطور مردم را به هیجان می آورند.
شب بعد از اینکه به خانه آمدیم سریع خوابم برد. در خواب دوباره در مراسم بودم. پیکرهای شهدا به صورت تازه و کامل بود. انگار همین الان از دنیا رفته اند . 

یکی از شهدا که سن کمتری داشت از جا برخاست! به سمت من آمد و با صلابت خاصی گفت: شک داری که ما شهید هستیم؟!
بعد مکثی کرد و ادامه داد: ما شهید هستیم. من محمد ابراهیمی هستم. پدرم هم در راه آهن خوزستان مشغول است!
باجناق من تا اینجا را نوشته و رفته بود.
پیگیری ما از بنیاد شهید شروع شد. 34 شهید به نام محمد ابراهیمی در سراسر کشور وجود داشت . تنها یکی از آنها مفقودالجسد و مربوط به شهر اهواز بوده. 
با سردار سعادتی فرمانده سپاه خوزستان تماس گرفتیم و هماهنگ کردیم. مدتی بعد ایشان تماس گرفت و گفت: مورد مذکور بررسی شد. شهید محمد ابراهیمی از بسیجیان لشگر ولی عصر (عج) بوده که در 63/12/21 در عملیات بدر مفقودالجسد شده.

پدر این شهید آقای عبدالحمید ساکن خیابان فراهانی کوچه البرز است.ایشان از عزیزان بومی و متدین اهوازاست. شغل ایشان هم صحیح است. 
اواخر سال 85 به دیدن خانواده این شهید در اهواز رفتیم. مادر این شهید هنوز منتظر پسرش بود . ایشان 22 سال بود که پیراهن مشکی را از تن در نیاورده بود!این مادر در اثر گریه های بسیار بینایی یک چشم خود را از دست داده بود.

خواهر این شهید می گفت : در خواب برادر را دیدن که گفت : مادرجان اینقدر گریه نکن من پیدا شده ام! چند روز بعد از این خواب خبر شهدای خوشواش به ما رسید.

شهید ابراهیمی همه مشخصات را درست بیان کرد اما نگفت کدامیک از سه شهید است! گویی هنوز علاقه دارد گمنام باشد. البته فقط یکی از شهدا از منطقه عملیاتی بدر بود. 

___________
راوی استاد صمدی آملی

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام . کاشکی از استاد بپرسید بعد سال ۸۵ باز هم از این خانواده خبر دارند یانه ؟ از حال مادرشهید مطلع هستند یانه ؟
شهدا واقعا وجودهایی غیر قابل وصف دارند . منم بعد برگشتن از مراسم اولین شهید مدافع حرم که رفته بودم . شب خوابی را دیدم که وقتی تعبیر شد همه متعجب شدند ... ولی من جرات نکردم برای خانواده های شهدای بعدی بگم چون ترسیدم. باور نکنن ... من مطمئن هستم شهدا که سر سفره الهی زنده اند، قادرند در امورات این دنیایی ما با اجازه خدا گره گشایی کنند و حقایقی را به ما بگویند ..، خوش به حال دل کسانی که قادر به درک معنویت شهداست ...

چرا اسمم اینجور میشه ؟ گفته باشم قنبر بریدنی نیستا ... به این خیال نشینید ؟ قنبر رو شهدا هدایت می کنن ... پ هیچوقت کم نمیاره تا پا جای پای شهدا می ذاره ... ...
و اگر نقص سیستمیه .... ! باید به مهندس گفت : دست مریزاد اینجوریه !
بابا یکم بیشتر حواست به فاش نیوز باشه ...
سلام
فراموش نکردیم که شعار می دادیم شهیدان زنده اند الله اكبر بخون آغشته اند الله اكبر
این حجله دامادیت رضا جان مادر ندیده است شادیت رضا جان
بروح تمام شهدا صلوات
همانا ایثار گران در دفاع مقدس بر بال ملائک الله نام پر آوزه جنود الله برخویش نهادد و بر سمند سرکش غرور و تکبر و نخوت ؛ لگام ایمان و اعتقادزدند ؛؛ همانا ایثار گران درس مشق دفاع از حریم ولایت الله را نزد مولای خویش سیدالشهدا وعلی اکبر تلمذ کردند ؛؛ همانا ایثارگران درس فتوت و وفای به عهد را در مکتب امیر علمدار نینوا جستجو کردند ؛؛ همانا ایثارگران در مکتب مولای متقیان علی (ع) درس غلبه برنفوس اهریمنی ورسیدن به عزت نفس را فرا گرفتند ؛؛ همانا ایثارگران صبرو استقامت و برد باری رااز بزرگترین احیاء کننده شهدای کربلا زینب کبری تجربه کردند ؛؛ همانا ایثارگران طرق وصل خویش به الی الله رادر مناجات سید الساجدین فرا گرفتند ؛؛ وای بر شماست ؛؛؛ وای برشماست ای مصدر نشینان دنیا پرست ؛؛ نیک بدانید ؛ توسن بی زین و یراق شما دیر یازود آنچنان بر زمینتان خواهد کوفت ؛ نه پایی برای بر خاستن؛ و نه دستی برای یاری خواستن؛ ونه اعتباری برای زیستن خواهید داشت ....
سلام
درآن ایام عملیات کربلای چهار شنیدم چهار هزار غواص عروج کردنند،بدست کفار بعثی و منافقان.
درود بهترین امت خمینی ره برمظلومان کربلای4
خداییش من می خوام بدونم اگه وقت کافی نداشته باشی و فقط برای دقایقی فرصت بیان عرض ارادت داشته باشید شما از این جملات عارفانه و عاشقانه چطور قدردانی میکنید که نشان دهنده حس درونی گوهر شناس باشه ...؟؟
تا حالا ندیدید یه طلا فروش وقتی قطعه ای طلا را به دست می گیره چطور با آب و تاب حسشو نسبت به اون فلز می گه ؟
ما همون طلا شناس هستیم .... فرقش اینه که اون طلا شناس حسشو نسبت به فلز طلا می گه ولی من از دل طلایی ؟

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi