شناسه خبر : 35714
پنجشنبه 11 تير 1394 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آلودگی هوا، قاتل 400 جانباز خوزستانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از اعزام 50 جانباز شیمیایی از ابتدای سال تاکنون به اردوگاه‌های شمال کشور به دلیل وضعیت آب و هوایی استان خبر داد.
 

 عبدالرضا فرجیان گفت: 3400 جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این تعداد، 400 نفر وضعیت حادی دارند و با توجه به آلودگی​های اخیر استان، با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، سالانه اردوهای درمانی در فصل تابستان در مناطق شمالی کشور از جمله رامسر برپا می​شود و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می​شوند؛ از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 50 نفر از جانبازان خوزستان به اقامتگاه‌های شمال کشور اعزام شده‌اند.

فرجیان گفت: برخی از جانبازانی که از ابتدای سال جاری به مناطق شمالی کشور منتقل شده‌اند، همراه با خانواده و برخی تنها با همسر یا یکی از فرزندان خود در این اقامتگاه‌ها مستقر شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عنوان کرد: در راستای توسعه و بهبود تغییرات تنفسی جانبازان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادی کپسول تنفس اکسیژن به جانبازان بدحال تحویل شده، همچنین ماسک​هایی که به صورت سهمیه​ای از تهران تهیه می​شوند، در اختیار این جانبازان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم گریبانگیر جانبازان است، لازم است اردوگاه​هایی در نقاط خوش آب و هوای خوزسان مانند ایذه و دهدز ایجاد شود تا جانبازان مجبور به اقامت در نقاط دور از استان نباشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi