شناسه خبر : 35774
یکشنبه 14 تير 1394 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توافق بد به تهران نخواهد آمد

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره کنندگان باید بدانند که چه توافقی بشود، چه نشود ملت ایران از آنها حمایت می‌کند و توقع مردم این است که تیم مذاکره کننده اجازه توافق بد را ندهند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم ارک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نکته آنلاین در خصوص ضرورت طرح الزام دولت بر حفظ دستاورد هسته ای اظهار داشت: طرح الزام دولت بر حفظ و صیانت از دستاورد‌های هسته ای با هدف رعایت چارچوب‌ها و خطوط قرمز که از مطالبات مردم شریف ایران می‌باشد، در مجلس شورای اسلامی تنظیم شده است و تیم مذاکره کننده باید آن را رعایت کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه بازرسی غرب از مراکز نمی‌دهیم، تصریح کرد: پیام این طرح برای غرب این است که اجازه بازدید آن‌ها از مراکز نظامی را نخواهیم داد، لغو تحریم یکی از الزامات هرگونه توافق با 1+5 است و در نهایت این طرح به حمایت از تیم مذاکره کننده ما می‌پردازد.

آصفری با تاکید بر اینکه توافق بد به تهران نخواهد آمد، افزود: امیدوارم که غرب این را متوجه شده باشد و مذاکره کنندگان هم باید بدانند که چه توافقی بشود و چه نشود ملت ایران از آنها حمایت می‌کند و توقع مردم این است که جلوی هرگونه زیاده خواهی‌ها را بگیرند و اجازه توافق بد را ندهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در خصوص تمدید مجدد مذاکرات ایران و طرف غربی، خاطر نشان کرد: تمدید مذاکرات بعد از چند روز صورت گرفته شده است و مذاکرات به مدت زمانی کوتاه موکول شده است، اما تمدید مذاکرات در مدت‌های طولانی، نشان از سیاست غرب در خصوص ایران دارد، در واقع غرب با این سیاست تمدید طولانی مذاکرات، می‌خواهد فعالیت هسته ای ایران در طول مذاکرات متوقف نماید و این شدنی نیست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با یادآوری زیاده خواهی‌های طرف غربی در مذاکرات، اذعان کرد: غرب باید تکلیف خودش را با جمهوری اسلامی در رابطه با مسائل هسته ای روشن کند، مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات کاملا روشن و مشخص است و لذا تمدید مذاکرات هیچ معنی و مفهومی برای ما ندارد.

آصفری با اشاره به فعالیت‌های برخی کشور‌ها برای تاثیر گذاری بر روند مذاکرات و تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: لابی صهیونیستی و برخی از کشورهای عرب منطقه تلاش می‌کنند تا مذاکره و توافقی صورت نگیرد و توافق ایران و 5+1 برای اینها نفعی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به طور قطع نتیجه مذاکرات را پیش بینی کرد افزود: ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که مذاکرات به کجا خواهد رسید ولی مطمئنا توافقی که حقوق هسته ای ایران در آن شناخته نشود و باعث لغو تحریم‌ها و همچنین توسعه و پیشرفت کشور نشود، کاملا مردود است.

آصفری در پایان با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه کشورمان، خاطر نشان کرد: همان طور که وزیر خارجه هم گفته اند دو راه بیشتر پیش روی مذاکره کنندگان نیست یا ادامه تحریم‌ها یا توافق که مطمئنا طرف غرب به نفع اش است که یک توافق برد- برد با ایران داشته باشد. غرب باید متوجه باشد که امروز ملت ایران مقتدرانه جلوی زیاده خواهی آنها ایستاده و اجازه نخواهد داد که در مسایل هسته ای زورگرویی و زیاده خواهی کند.

 

اینستاگرام
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: اگر تحریم های ایران برداشته شود دهها و بلکه صدها میلیارد دلار وارد اقتصاد ایران خواهد شد و امکان بازگشت به عقب وجود نخواهد داشت.

ایران وگروه 1+5 هم اکنون در شهر وین اتریش مشغول گفتگو برای توافق بر سر مسئله هسته ای تهران هستند. نشانه ها از نزدیک شدن دو طرف به توافق حکایت دارد.

براساس این توافق، تحریم های مرتبط با مسئله هسته ای ایران برداشته می شوند و بخش عمده پول های بلوکه شدن این کشور در بانک های خارجی، آزاد خواهد شد.

نتانیاهو تقریبا به صورت روزانه علیه احتمال دست یابی به توافق هسته ای سخنرانی می کند و هشدار می دهد.

در بیانیه نتانیاهو که روز شنبه منتشر شد آمده است: نباید اجازه داد ایران خطرناک ترین سلاح جهان را داشته باشد. نباید خزانه تروریسم را پر کرد.

وی افزود: هر چقدر زمان می گذرد عقب نشینی های قدرت های بزرگ (1+5) به سود ایران بیشتر می شود.

نتانیاهو مدعی شد: واقعیت این است که ایران از داعش خطرناک تر است. احتمال رفع تحریم های این کشور خطر تروریسم این کشور را افزایش می دهد.

نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد: با برداشته شدن تحریم ها، ابزار تروریسم ایران که در سراسر جهان کار می کند تقویت خواهد شد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi