شناسه خبر : 35792
دوشنبه 15 تير 1394 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیمان سه شهید که رهبر آن را ماجراى فراموش نشدنىِ دانست

آن سه نوجوانى که از مهدى‏شهر با هم پیمان مى ‏بندند که هر کدام شهید شدند، آن دو نفر دیگر را در روز قیامت پیش خداوند شفاعت کنند، اینها جزو ماجراهاى فراموش نشدنىِ تاریخ است.

 شهیدان علی سراج، مجتبی سعیدی و احمد مختاری سه رزمنده و دوستی بودند که در جبهه با امضای پیمان نامه ای عهده می کنند در صورت شهادت هر کدام از دوستان دو نفر دیگر را شفاعت کند اما سرنوشت این عزیزان طور دیگری رغم خورد و هر سه نفرشان به درجه شهادت نائل آمدند.

"متن پیمان مشترک سه شهید"

اینجانبان علی سراج، مجتبی سعیدی و احمد مختاری پیمان می بندیم بر اینکه هر کدام از ما 3 تن به درجه رفیع شهادت نائل آمد دو نفر دیگر را در روز قیامت شفاعت نموده و در محضر خداوند از خدا بخواهد که از گناهان 2 تن دیگر بگذرد و در نزد خداوند 2 تن دیگر را شفاعت نماید. خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار.

علی سراج . مجتبی سعیدی. احمد مختاری_ 9شهریور1364

 

 

رهبر معظم انقلاب سال 1385 در سفر به استان سمنان درباره این شهیدان بیان کرد بود: " آن سه نوجوانى که از مهدى‏شهر با هم پیمان مى ‏بندند که هر کدام شهید شدند، آن دو نفر دیگر را در روز قیامت پیش خداوند شفاعت کنند، سه تا نوجوان و هر سه شهید مى‏ شوند، نام اینها را شماها مى ‏دانید، داستان اینها را شماها مى ‏دانید. اینها جزو ماجراهاى فراموش نشدنىِ تاریخ است. این‌ها چیزهایى نیست که از خاطره یک ملت برود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi