شناسه خبر : 35801
دوشنبه 15 تير 1394 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای کربلای 1 برگزار شد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای یک و شهیدان رضا دستواره و حاج احمد متوسلیان با حضور سردار همدانی، محمد کوثری و جمعی از هم رزمان آنها در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب نیز با حضور در این در یادواره با اشاره به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در ایام یکی از بزرگترین جنایات ثبت شده آمریکا هستیم. آمریکا یک هواپیمای مسافربری را با 290 سرنشین مورد اصابت موشک قرارداد و 60 نفر از این مسافرین هواپیما کودک بودند. آن روزی که هواپیمای ما در 12 تیر سال 67 توسط آمریکایی ها مورد اصابت موشک قرارگرفت وضعیت جنگ ما در شرایط خوبی قرار نداشت و در آن مقطع افرادی در کشور حضرت امام خمینی (ره) را برای ادامه ندادن مبارزه تحت فشار قرار می دادند و همچنین قائم مقام رهبری آن دوران در این زمینه با نهضت آزادی همراهی می کرد و امام خمینی (ره) تنها شده بودند.

وی به نامه ای که حضرت امام به منتظری نوشت اشاره کرده و افزود: حضرت امام (ره) در نامه خود به آقای منتظری نوشتند که امروز جنگ ما با آمریکا، شوروی، آل سعود و کشورهای مرتجع منطقه نیست بلکه جنگ ما بین مکتب اسلام و مکتب کفر و اشرافی گری است و امروز ما کفر را در خطر قرار دادیم و آن ها در راه زدن ما هیچ قاعده ای را رعایت نمی کنند.

مسئول قرارگاه عمار گفت: ولایت پذیری یکی از ویژگی های شهید دستواره بود و دیگر اینکه فراز و نشیب های سیاسی او را از رزمندگی جدا نمی کرد و فقط نگاهش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بود.

طائب با اشاره به قطعنامه 598 و جام زهری که به امام نوشاندند گفت: هنگامی که امام حسن (ع) با معاویه صلح کرد، اگر این اتفاق صورت نمی گرفت اسلام در خطر می افتاد و باید ببینیم که چرا امام حسن (ع) این کار را انجام داد. جواب این سوال این است که به دلیل اینکه مردم پای کار حاضر نشدند، امام حسن (ع) مجبور به این کار شد.

مسئول قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه دوران غیبت دوران آزمایش شیعه به ولایت است، عنوان داشت: ما در این دوران آزمایش می شویم تا در زمان ظهور حضرت ولیعصر(عج) گوش به فرمان ایشان باشیم و امروز امانت شهدا در دستان ما است.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 بیان داشت: در مذاکرات طرف مقابل ابتدا مسئله هسته ای را عنوان کرد و هنگامی که ما برخی نکات را پذیرفتیم آن ها در ادامه مسئله بازدید از مراکز نظامی کشور را مطرح کرده و این کار آن ها باعث شد که دست خود را در مذاکرات رو کنند. رهبر معظم انقلاب در مقابل درخواست طرف های مذاکره با ایران در مورد بازدید از مراکز نظامی کشور ایستادند و گفتند که من اجازه این کار را نمی دهم و با این حرف دشمن را در یک مخمصه قرار دادند.

مسئول قرارگاه عمار با تاکید براینکه دشمن به دنبال این است که ما را از روزگار محو کند اظهار داشت: امروز باید از کشور ما پیام مقاومت و ایستادگی به تمام نقاط جهان برسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi