شناسه خبر : 35875
پنجشنبه 18 تير 1394 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حرف زدن از توافق بد ممنوع!

روزنامه وطن امروز در صفحه اختصاصی خود در یک شبکه اجتماعی، از جلسه یکی از مدیران دولتی با برخی رسانه‌ها برای توجیه مطبوعات! برای ایام پس از توافق و ممنوعیت استفاده از واژه «توافق بد» در تحلیل‌ها و گزارش‌ها خبر داد.

در گزارش وطن امروز آمده است: «امروز صبح (سه‌شنبه)‌ یک مدیر دولتی، رسانه‌ها رو دعوت کردند و به آنها گفته‌اند که فردا شب (چهارشنبه) توافق با سخنرانی رئیس‌جمهور اعلام می‌شود و فرموده‌اند هیچ رسانه‌ای حق ندارد  از تعبیر «توافق بد» برای توافقی که اعلام می‌شود استفاده کند(!) و برای منتقدان و با ارائه کدهایی برای وطن امروز خط و نشان کشیدند. پس از این جلسه، فعالیت سازماندهی شده‌ای در فضای مجازی راه افتاد برای تدارک آنچه که جشن توافق می‌خوانندش. اما ساعاتی از جلسه صبح نگذشته بود که خبر آمد مذاکرات تا جمعه تمدید شده یعنی کل حرف‌های آقای مدیر شوربختانه پر شده بود که فردا شب توافقه و رئیس‌جمهور نطق می‌کنند و... واقعا چه اصراری بر نمایش ذوق‌مرگی از توافق در داخل وجود دارد وقتی هنوز مذاکرات به سرانجام نرسیده؟ آیا این کمک به تیم مذاکره‌کننده در چانه‌زنی‌هایشان است یا بالعکس؟!»
ظاهرا نگرانی برخی مدیران دولتی از روشنگری و تبیین خطوط قرمز نظام تمامی ندارد و باعث می‌شود آنها هرازگاهی به اشکال مختلف و به بهانه‌ها و زبان‌های گوناگون، رسانه‌ها را فراخوان کنند و برایشان خط مشی تعیین کنند و تهدید کنند که اگر به فرامین صادره التفات نکنید، چنین و چنان می‌شود!
گفتنی است اخبار منتشره و گفته‌های مقامات غربی و برخی مقامات مذاکره‌کننده از کمرنگ شدن نگران‌کننده خط قرمزها حکایت می‌کند و ظاهرا نگرانی برخی مدیران دولتی از این است که رسانه‌ها، مردم را در جریان ماوقع قرار داده و به ترفندهای مختلف دشمن در مذاکرات بپردازند. حال باید پرسید چرا برخی مدیران دولتی به جای تلاش برای حفظ حقوق مردم و به جای تلاش برای افزایش آگاهی عمومی، نگران بیداری مردم و اطلاع از ماوقع مذاکرات هستند و می‌کوشند با خاموش کردن صدای منتقدان و روشنگران، جاده صاف‌کن زیاده‌خواهی دشمنان ایران شوند و شرایط را برای تحمیل یک «توافق بد» و به ارمغان آوردن «توافق به هر قیمت» فراهم کنند!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi