شناسه خبر : 35912
شنبه 20 تير 1394 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تصویری از عطش حضور

یکی از خاص ترین اتفافات و تطابقات ماه رمضان امسال، هم زمانی شب بیست و سوم ماه رمضان امسال با شب جمعه بود. از طرفی دیگر این هم زمانی به همین جا ختم نشد و این شب عظیم تطابق پیدا کرد با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس.

فاش نیوز- یکی از خاص ترین اتفافات و تطابقات ماه رمضان امسال، هم زمانی شب بیست و سوم ماه رمضان امسال با شب جمعه بود. از طرفی دیگر این هم زمانی به همین جا ختم نشد و این شب عظیم تطابق پیدا کرد با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس.

از گوشه و کنار صحبت هایی به گوش می رسید که هم زمان شدن شب احیا یعنی شب جمعه با جمعه ای که روز قدس اعلام شده است، باعث می شود که مردم برای شرکت در راهپیمایی ریزش زیادی پیدا کنند ... خیلی ها می گفتند آخر کدام آدم عاقلی اگر تا صبح برای احیا بیدار بماند، دیگر حس و حال رفتن به راهپیمایی را دارد... یا بعضی ها می گفتند انجام دادن یکی از این دو کافی ست... یا احیا نگه داریم راهپیمایی نرویم یا اگر می خواهیم راهپیمایی برویم، شب را بخوابیم و ... از این دست حرف ها و پیش گویی ها و قضاوت ها ...

دیروز جمعه بود ... 19 تیرماه و روز 23 ماه مبارک رمضان ... شب احیا گذشته بود و روز قدس فرا رسیده بود. ساعت حدودا" 10 صبح بود و همه خیابان ها در راه رسیدن به مسیرهای اعلام شده به راهپیمایی خلوت بودند. البته دور از ذهن هم نبود. شب قبل شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بود و نزدیک ترین شب احیا به شب قدر و خیلی ها تا صبح احیا نگه داشته بودند و یک لحظه شاید این فکر به ذهنت خطور می کرد که نکند کسی برای راهپیمایی نیاید!

... این فکر که از ذهنت عبور می کند، در دل باور نمی کنی ...!!! کمی که به مسیرها نزدیک تر می شوی از دروازه دولت به طرف انقلاب و در خیابان طالقانی به طرف دانشگاه تهران، تمام معادلات ذهنت را بر هم می زنند و با موجی از جمعیت مواجه می شوی که بسیار پر انرژی و با نشاط و مثل همیشه عاشقانه و مخلصانه با در دست گرفتن پلاکاردهایی در حال حرکت به طرف دانشگاه تهران و نماز جمعه هستند.

... آنچه قبل از هرچیز توجه را به خود جلب می کند، میزان گرمای هواست! گرمای تیرماه که شاید هر فرد معمولی نه حتی روزه داری را وادار کند که در ساعات ظهر و قبل از ظهر نخواهد از خانه بیرون برود اما ... دیروز افکار پوشالی آنهایی که مردم با را محک دنیا و مادیات می سنجند، دوباره از هم پاشید و به خصوص نگاه رسانه های غربی و امریکایی را در راهپیمایی روز قدسی که در گرمای شدید آفتاب و با زبان روزه و پس از شب زنده داری شکل می گرفت، به خود خیره کرد!

... و یکی از حاشیه های زیبای راهپیمایی دیروز این بود که در میادین و سر خیابان های اصلی مانند میدان فردوسی و یا انقلاب و ... ماشین های آتش نشانی با پاشیدن آب بر روی مسیر حرکت مردم، تلاش می کردند که از دمای هوا بکاهند و به سلامت مردم کمک کنند و یقینا" این کار به جلوگیری از گرمازدگی روزه داران کمک شایانی می کرد. حرارت و گرمای هوا و جسم با پاشیدن آب بر سر مردم کم میشد اما این حرارت دل ها برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود که با هیچ وسیله ای سرد نمیشد و اینهمه روزه دار را به خیابان های منتهی به دانشگاه تهران کشانده بود.

مردم از همه اقشار جامعه آمده بودند... پیر و جوان... زن و مرد... کودک و بزرگ... اقشار خاص ... شاید بسیاری از شب زنده داری و نخوابیدن در شب قدر خستگی جسمانی داشتند اما این خستگی نه تنها در چهره ها مشاهده نمیشد بلکه مردم با دادن شعارهای ضد امریکا و اسرائیل، شرکت در برنامه غرفه های مستقر در مسیر راهپیمایی و نشاط در حرکت  ... بیداری خود را برای مقابله با مستکبران و خونخواران و جنایتکاران جهان و دفاع از مظلومان دنیا نشان دادند و به همه دوربین هایی که منتظر ثبت حماسه دیگری در روز قدس امسال آن هم با شرایط سخت بود، ثابت کردند که هیچ مانعی نمیتواند آنها را از دفاع از حق بازدارد و این بصیرت و بیداری ست که حرف اول را در ذهن مردم می زند.

... مردم نه تنها به زیبایی با روزه داری و... گرما و... شب زنده داری کنار آمده بودند بلکه جمعیت و خیل مشتاقانی هم که برای نماز جمعه در دانشگاه تهران و خیابان های بالایی مستقر میشدند کم نبودند! با گذشت زمان به طرف ظهر از ساعت 11 و 12، بر جمعیت مردم اضافه میشد و مشخص بود که خیلی ها که پس از شب احیاء استراحت کافی کرده اند، وظیفه دینی و انسانی خود را فراموش نکرده اند و به جمع راهپیمایان پیوسته اند. چنانکه تا نزدیک اذان ظهر هنوز بسیاری از مردم در مسیر رفت به راهپیمایی و محل برگزاری نماز جمعه در حال حرکت و شعار دادن بودند.

... گرما و گرسنگی رمق و توان را می گرفت اما با نگاهی به جمع مردم افراد کهنسال را می دیدی و همچنین کودکان کم سنی را که در کنار والدین خود در حال حرکت بودند. اما از همه این صحنه ها زیباتر، حضور همیشگی قهرمانان این سرزمین یعنی جانبازان بود که در همه مسیرها به زیبایی و شایستگی به چشم می خورد ... جانبازانی که در آن گرمای طاقت فرسا در مسیرهای مختلف راهپیمایی همچون خیابان انقلاب و بیشتر در خیابان طالقانی و به صورت فردی و گروهی حضور پیدا کرده بودند و با وجود انواع مجروحیت ها و عوارض به خصوص جانبازان نخاعی که شاید بیش از همه گرما و کم آبی اذیتشان می کند، در تمام مسیرها دیده می شدند.

... جانبازان که همچون چراغی راه سال های پس از جنگ را به عنوان یادگاران دوران دفاع و عاشقی روشن کرده اند، آمده بودند تا نشان دهند که فرمانبردار امر ولایت فقیه خود هستند و با وجود انواع مجروحیت ها همچنان می شود محکم و استوار برای دفاع از حق ایستاد... آنها با حضورشان ثابت کردند که در مقابل زور و استبداد ایستادگی کردن واجب است همان طور که امام راحل گفته بودند که راه کربلا از قدس می گذرد و اهمیت دفاع از فلسطین و قدس را یاد آور شده بود... جانبازان آمده بودند تا یادمان نرود دفاع در مقابل یک عقاب گرسنه و زورگو ضروری است هرچند کبوتری نیمه جان باشی و زخمی!

 

عکس و گزارش از شهید گمنام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام و خسته نباشید.
کاش شهیدگمنام عزیز و یایکی از خبرنگاران فاش نیوز میتونستند که برای تهیه گزارش تصویری از حضورگسترده جانبازان در میدان فلسطینحضورمیداشتند تا این گزارش باعکسهای بهتری از جانبازان در راهپیمایی روز قدس تزیین می شد!!
فوش نیوز محترم که از محل تجمع و مسیرراهپیمایی باخبربود.!
انشاالله امیدوارم مثل همیشه تعامل بیشتری با انجمن بوجودبیادتا انعکاس چنین رویدادهای مهمی بهترصورت بگیرد. سپاس
برادر عسکری عزیز با سلام
با تشکر از توجه و الطاف دائمی جنابعالی به عرض می رسانیم که گزارش تصویری از حضور ایثارگران گرامی تهیه شده است و به زودی منتشر خواهد شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi