شناسه خبر : 35950
یکشنبه 21 تير 1394 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مداح بی سر شهید احد مقیمی

سردار شهید احد مقیمی، رئیس ستاد تیپ دوم لشکر مکانیزه31 عاشورا بود. او علاوه بر این مداح اهل بیت هم بود و همین مورد باعث شده بود که رزمنده ها علاقه خاصی به او داشته باشند. وی می گفت: روضه‌ خوانی اهل‌ بیت درجه‌ ای از عشق است که نصیب هر کسی نمی‌شود. به‌ خصوص اینکه روضه‌ خوان با تبعیت از ارباب خود اباعبدالله الحسین (ع) در راه حق به‌ شهادت برسد.

سردار شهید احد مقیمی در سال 1342 به دنیا آمد.  وی وقتى به دنیا آمده بود که امام انقلاب خود را شروع کرد و او تمام لحظه‏ هایش را براى انقلاب سپرى مى ‏کرد. وی از سال 60 به سپاه و جبهه پیوست و در قوت مدیریت او همین بس که در بیست و دو سالگى مسؤولیت ستاد یک تیپ را به او سپرده‏ اند. احد روز بیست و پنجم دى ماه 1365 در عملیات کربلاى پنج همراه با مصطفى پیشقدم ، با انفجار خمپاره ‏اى در کنارشان شهید مى‏ شوند. وقتی پیکر بى ‏سر احد را  آوردند. همه اشک مى ‏ریختند.

 اما مادر احد نُقل مى ‏پاشید و زینب‏ وار دعا مى‏ کرد. خدایا! این قربانى را از ما قبول کن! این شهیدِ حسین است، پیکر احد را با پنجاه و شش نفر از شهداى کربلاى پنج تشییع کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi